2018-08-22, 10:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Det är märkligt att sånt här förekommer gång på gång. Jag fattar inte vilka idioter dem är som klantar sig såhär? De vet ju att de nagelfars. Satt jag i Riksdagen skulle jag granska mina utlägg och ekonomi med lupp, jag skulle förmodligen köpa in en mindre tjänst hos någon firma för att sköta det så det inte blev några fel över huvud taget, så mycket kostar det inte och Riksdagsmän tjänar bra. Dessutom får man då tid över att sköta sitt jobb istället för att hålla på med massa papper om ekonomi hit och dit.

De har väl ett helt annat tänk än oss vanliga dödliga, när Mona åkte dit, så försvarade hon sig med Att Palme inte heller kunde sköta sin privatekonomi... Till skillnad från Mona lät han någon sköta den åt honom, men det hindrade henne inte från att tycka att de var jämförbara...
Citera
2018-08-22, 11:06
Medlem
Då milersättning bara utgår när han använder sin privata bil i tjänsten hade det varit intressant att veta mätarställningen på den bilen nu. Han köpte den, en Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4, 20170130 och den ska in och besiktigas senast 20181130. Tyvärr är han 3:e ägaren på bilen och 20160512 när ägare nr 2 köpte bilen hade den rullat 1650mil.
Hade en säljare som saltade sin reseräkning och vid kontroll hade vi betalat ut ersättning för fler mil än vad bilen hade rullat totalt...
Citera
2018-08-22, 11:10
Medlem
"Det är mänskligt att göra fel".... jo, det passar att säga när du är en rik politiker, annars är det ett brott som bara bidragstagande invandrare gör.

Ännu ett bevis på att M är helt pantade.
Inte nog med att dom ska sammarbeta med SD.
Citera
2018-08-22, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -SugarDaddy-
Då milersättning bara utgår när han använder sin privata bil i tjänsten hade det varit intressant att veta mätarställningen på den bilen nu. Han köpte den, en Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4, 20170130 och den ska in och besiktigas senast 20181130. Tyvärr är han 3:e ägaren på bilen och 20160512 när ägare nr 2 köpte bilen hade den rullat 1650mil.
Hade en säljare som saltade sin reseräkning och vid kontroll hade vi betalat ut ersättning för fler mil än vad bilen hade rullat totalt...
Går inte det att få reda på från besiktningen? Eller vilka som nu håller i registren.
Synd att inte vi vanliga Svenskar kan köra med "det är mänskligt att fela" eller "ops jag gjorde visst fel" och sen slippa alla straff. Ge han ett riktigt straff med dagsböter.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nog mer regel än undantag man hittar dessa typer av "slarv" och "fel" i reseräkningar om man detaljstuderar.

Sist ut nu Pernilla Gunther (KD) 200' pix

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/gPe97a/penilla-gunther-kd-lat-riksdagen-betala-privatresor-med-hyrbil
Vore trevligt om de tar upp lite om MP och deras taxiresande mm, kanske lite om fridolin om han nu fortsatt att flyga Arlanda-Bromma...
Senast redigerad av beaver_se 2018-08-22 kl. 11:22.
Citera
2018-08-22, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Går inte det att få reda på från besiktningen? Eller vilka som nu håller i registren.
Synd att inte vi vanliga Svenskar kan köra med "det är mänskligt att fela" eller "ops jag gjorde visst fel" och sen slippa alla straff. Ge han ett riktigt straff med dagsböter.

Vore trevligt om de tar upp lite om MP och deras taxiresande mm, kanske lite om fridolin om han nu fortsatt att flyga Arlanda-Bromma...

Ja, det kommer förhoppningsvis. Frågan är om mp-väljarna bryr sig, mp verkar kunna locka 5% oavsett fridolins flygresor, romsons dieselbåt, grön ungdom-ordförandens charterflyg osv. De tror att de kommer rädda miljön oavsett om allt pekar på att de försämrar den. Hm, är ju dock deras kärnfråga, hur glada hade sd-väljare varit om ledamöter varit för afghanamnestin eller m-väljare om kristersson helt plötsligt var emot privat sjukvård. Men mp-arna lallar vidare.
Citera
2018-08-22, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, det kommer förhoppningsvis. Frågan är om mp-väljarna bryr sig, mp verkar kunna locka 5% oavsett fridolins flygresor, romsons dieselbåt, grön ungdom-ordförandens charterflyg osv. De tror att de kommer rädda miljön oavsett om allt pekar på att de försämrar den. Hm, är ju dock deras kärnfråga, hur glada hade sd-väljare varit om ledamöter varit för afghanamnestin eller m-väljare om kristersson helt plötsligt var emot privat sjukvård. Men mp-arna lallar vidare.
MP är väl mer att parti som hittar på olika miljöskatter, inte att de vill göra något gott för miljön egentligen.
Häromdagen hörde jag att det finns en miljöavgift när du köper sand, du tar ju sanden från miljön typ. Ser inte vad detta har för gott för miljön att de får in skattepengar till sitt taxiåkande eller 9000 afganmän.

Men som sagt kul att de gräver lite i hur politikerna girigt sniker åt sig skattepengar, sen väntar man på SD film del 2
Citera
2018-08-22, 12:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Vad har han för lön? 50-60 papp?

Men att kontrollera bilens milställning nu eller när den blir offentlig nästa besiktning måste vara guld.
Tyvärr lär partiet lägga locket på och nu när han avgått lär det väl inte bli något mer som händer, om inte någon vänlig skäl anmäler honom för bedrägeri.

Om man som partiföreträdare påstår man skall ta krafttag mot brottslighet. Är inte detta ett bra sätt att verkligen köra till rock bottom med f d kollegan, för att visa att ingen går säker. Dåre som direktör skall sättas dit.
Men det lär väl stanna vid ett önsketänkande
Citera
2018-08-22, 12:36
Medlem
Knucklehugss avatar
Typiskt moderater, den som säger något annat har fel. Vill ha så mycket som möjligt fast slippa betala så mycket som möjligt det är sann moderatanda. Jag är inte förvånad.
Citera
2018-08-22, 12:43
Avslutad
5-10 % skatt max av praktiska skäl + försäkringssystem.

Allt annat är korruption och stöld och korkad idiotbefolkning.
Citera
2018-08-22, 13:05
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Nu var det väl dock inte länge sedan en sosse avgick för att han hade låtit staten betala hans privata utlandsresor med familjen som uppgick till typ 800 000 så nä du har nog väldigt fel där, sen hade vi ju Juholt som trixade lite och sedan Mona som går från klarhet till klarhet.

Skulle snarare säga att det är vanligare hos S med denna typ av fasoner och det är tusan än värre så mycket som de tjatar om "den lilla människan" och att alla ska göra rätt för sig och "det är kul att betala skatt".

Vilken sosse var det som avgick?
Citera
2018-08-22, 13:14
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Typiskt moderater, den som säger något annat har fel. Vill ha så mycket som möjligt fast slippa betala så mycket som möjligt det är sann moderatanda. Jag är inte förvånad.

Hur menar du nu? Vadå typsikt moderater?

Skall vi göra en jämförelse vilken sida som har haft flest och störst skojare genom tiderna.
Ganska säker på att ditt inlägg kommer falla väldigt platt.
Citera
2018-08-22, 13:18
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Vilken sosse var det som avgick?

Har väl varit en del.
De jag direkt kommer ihåg.
Anna Johansson, Håkan Juholt, Ygeman (fick väl också ge sig har jag för mig) och självklart, sossarnas stora affischnamn inom fusk och mygel. Drottningen inom lögner och undanflykter. Allas vår Måååååååååååååååna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in