2018-08-21, 01:26
Medlem
Lillarapunzels avatar
Tack för alla tips!
Citera
2018-08-21, 01:42
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag är nykterist, har aldrig provat alkohol och tänker aldrig göra det heller. Däremot skulle jag nu vilja prova på lite alkoholfria alternativ. Efter att ha fått rejäl avsmak för dito som 19 åring när jag drack en alkoholfri cider som smakade sockerdricka med extra tillsatt socker ungefär, är jag nu redo att testa mina vingar igen.
Det spelar ingen roll vilken typ av alkoholfri dricka det är (champange, vin etc.), bara det inte är sötsliskigt. Gärna inte superdyrt (under 100 kr flaska) heller.
Så, kom med era bästa tips!

Hade varit lite lättare att föreslå något om du hade gett några hintar om vad du gillar bäst.

Men ok:
På ölfronten: Mikkeller Drink'in the sun
På bubbelfronten: Billabong Sparkling Brut

Börja där och se vad du tycker, och återkom gärna med synpunkter, så kanske vi kan vägleda dig vidare.
Citera
2018-08-21, 13:55
Medlem
rainheroins avatar
GodDryck No 1, ett mousserande vitt vin med toner av honungsmelon, gula äpplen, örter och citron. 86;- sist jag köpte.
Citera
2018-08-21, 13:56
Medlem
sunsidans avatar
Finns en alkoholfri citron öl på LIDL. Glömt namnet men helt ok.
Citera
2018-08-21, 22:28
Avslutad
Kan föreslå drink in the sun. Annars om man vill ha bubbel har du richard juhlins bubbel eller äppel mouserade från Frankrike. Tror den hetter jus de pommes. Sen har vi Ein zwei zero också om man vill ha bra vitvins alternativ.
Citera
2018-08-21, 22:42
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Hade varit lite lättare att föreslå något om du hade gett några hintar om vad du gillar bäst.

Men ok:
På ölfronten: Mikkeller Drink'in the sun
På bubbelfronten: Billabong Sparkling Brut

Börja där och se vad du tycker, och återkom gärna med synpunkter, så kanske vi kan vägleda dig vidare.
Shit. Ger du gratis tips!? Jag gillar det som är godast, tips?

TS: vatten eller bärsaft.
Uppskattar herrljunga om nån cider.

Ginger ale rekommenderar de från England.

TS: pma om du vill dejta.

Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Kan föreslå drink in the sun. Annars om man vill ha bubbel har du richard juhlins bubbel eller äppel mouserade från Frankrike. Tror den hetter jus de pommes. Sen har vi Ein zwei zero också om man vill ha bra vitvins alternativ.
hur tror du de tänkte vid namgivelse av en dryck vid namn Pommes? Tro. Vem vill dricka den.
Senast redigerad av GoUoD 2018-08-21 kl. 22:45.
Citera
2018-09-01, 06:07
Medlem
tänker svara som en person som slutade dricka för andra orsaker än att det var ett problem mm.

när jag köpte alkoholfri så var det ju 0.5 alkohål och efter två kännde jag av alkoholen. skulle aldrig köra bil etc.

smakmässigt finns det flera som smakar öl men i stället för att köpa dyr 0.5%% öl köp lättöl då har du större utbud och finns flera goda.

vill du fortfarande ha 0.5% alkohol så har gekås en tysk version som smakar bättre än den carlsberg som finns på ica.

notera att jag fick delvis bakfylla av +6 flaskor av alkoholfri carlsberg.
Citera
2018-09-05, 01:13
Medlem
Norrlands guld alkoholfria
Citera
2018-09-05, 01:27
Medlem
Gullegubbens avatar
Sanbitter som alkoholfri cocktail. Som ett vuxet alkoholfritt alternativ till öl, groggar och cider föreslår jag lika delar indian tonic och grapefruktjuice. Bland alkoholfri öl Jever Fun. Folkölen Dead Pony är mycket bra, så jag kan tänka mig att det också gäller Nanny State, som jag aldrig provat.
Citera
2018-09-05, 05:16
Medlem
lol21s avatar
klassisk red bull, och inte light det ska vara mycket socker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto