2018-08-19, 00:18
Medlem
Lillarapunzels avatar
Jag är nykterist, har aldrig provat alkohol och tänker aldrig göra det heller. Däremot skulle jag nu vilja prova på lite alkoholfria alternativ. Efter att ha fått rejäl avsmak för dito som 19 åring när jag drack en alkoholfri cider som smakade sockerdricka med extra tillsatt socker ungefär, är jag nu redo att testa mina vingar igen.
Det spelar ingen roll vilken typ av alkoholfri dricka det är (champange, vin etc.), bara det inte är sötsliskigt. Gärna inte superdyrt (under 100 kr flaska) heller.
Så, kom med era bästa tips!
Citera
2018-08-19, 00:28
Medlem
fishANDchipss avatar
Härlig tysk veteöl vid namn Weihenstephaner tycker jag att du ska prova (: Den alkoholhaltiga varianten är min absoluta favorit man jag köpte den alkoholfria av misstag en gång på systemet då personalen placerat flaskorna fel och jag tyckte den smakade riktigt bra. Drick ölet tillsamans med en schnitzel och lite saurkraut så får du se 👍
Citera
2018-08-19, 00:29
Medlem
Swe1227s avatar
Intressant att du aldrig druckit alkohol, men varför vill du så gärna dricka alkoholfria typer av spritdrycker? Du kan väl då lika gärna dricka juice, mjölk och vatten?
Citera
2018-08-19, 00:55
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Intressant att du aldrig druckit alkohol, men varför vill du så gärna dricka alkoholfria typer av spritdrycker? Du kan väl då lika gärna dricka juice, mjölk och vatten?

Jotack, sitt på en fin middag med ett glas mjölk....
Nej, men vill vidga mina vyer och prova. Är väl inte konstigare än att man vill provsmaka såväl Cola som Fanta, Fanta Exotic och Zingo någon gång under sitt liv?
Citera
2018-08-19, 00:56
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Härlig tysk veteöl vid namn Weihenstephaner tycker jag att du ska prova (: Den alkoholhaltiga varianten är min absoluta favorit man jag köpte den alkoholfria av misstag en gång på systemet då personalen placerat flaskorna fel och jag tyckte den smakade riktigt bra. Drick ölet tillsamans med en schnitzel och lite saurkraut så får du se 👍

Tack så mycket för tipset!
Surkål är inte riktigt min grej, men den tillsammans med schnitzel och potatis låter (åtminstone såhär på pappret) som en riktigt bra kombination!
Citera
2018-08-19, 01:01
Medlem
Chapel Hills alkofria är riktigt bra!
Citera
2018-08-19, 01:10
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Tack så mycket för tipset!
Surkål är inte riktigt min grej, men den tillsammans med schnitzel och potatis låter (åtminstone såhär på pappret) som en riktigt bra kombination!

Härligt😊 fimpa saurkrauten om det inte passar dig. Men stek gärna ett ägg och lägg på din schnitzel, tillsamans med stekt lök och häll upp din alkoholfria veteöl i ett smalt och högt glas, sen är det bara att njuta.
Citera
2018-08-19, 02:10
Medlem
infiltrants avatar
Alkoholfri cider. /Alkoholfri öl.
Citera
2018-08-19, 09:07
Medlem
Mackan52s avatar
Finns mängder med goda alkoholfria drinkar att blanda ihop hemma:
https://www.ica.se/recept/utan-alkohol/drink/

En annan favorit är "fläderblomsvin" från systemet. Hur gått som helst till lunchen om man vill ha lite bubbel
Citera
2018-08-19, 11:56
Medlem
Finns bra alkoholfria vin. Kolla om alkoholen är bortfiltrerad och köp inte en flaska med en svensk kändis på, heller inte en flaska med ett skabbigt namn.

Systembolaget har astrevliga alternativ till alkoholfritt. Kolla bland deras alkoholfria hylla, gå ej till ICA eller liknande.
Citera
2018-08-19, 15:20
Medlem
Besticks avatar
Heineken 0.0% tycker jag är helt okej. Visst, lite mer "vattnig" än starkölen, men fortfarande god!
Citera
2018-08-20, 00:00
Medlem
Bästa alkofria ölen:
Nanny State från Brewdog. Bästa alkoholfria ölen. 45 IBU!
Bästa Cidern:
Magners.. Riktigt terroirig cider..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här