Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Allsvenskan är som vanligt, denna ligans signum är just att man aldrig vet hur det går, underbart.
Jo jag uppskattar allsvenskan just för det. Men ärligt talat har senaste säsongerna varit ganska stela, och tidigt avgjorda på grund av malmös miljoner. På så sätt kan jag ju uppskattat rockaden som blivit denna säsong, även om den beror på, enligt mig att flera lag underpresterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Märkligt resonemang tycker jag.
Så eftersom "fel" lag är bra i år så är allsvenskan sämre än vanligt?
Vad grundar du det på (annat än att de lag du gillar(?) har problem)?
Håller inte på något speciellt lag så där är det inga problem. Vad jag grundar det på skrev jag ju? Om inte det duger utvecklar jag de svaren längre ned i svaret till "trogenhammarby". Sen är det inte fel lag som är bra. Utan det är lagen med bättre trupper och förutsättningar som ligger för långt ned, jämfört med vart dem borde vara med sina trupper. Samtidigt som laget som leder är ständigt kritiserat av egna fans för sitt spel.
Citat:
Ursprungligen postat av
varm.korv
Tycker snarare att det säger en del om många svenska klubblags inställning till europaspelet, som något nödvändigt ont som måste städas av så att fokus återigen kan ligga på allsvenskan.
Helt fel inställning givetvis men tyvärr står vi där. Allsvenska spelare måste vara bland de sämst tränade i Europa således vilket inte kan vara sant.
Excuses excuses. Se hur mycket det betyder för en klubb att gå till europa. Enorma miljoner in på kontot för malmö och östersund. Klubbarna sliter som djur för att lyckas men är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Vilka konstiga argument för att detta ska vara en sämre säsong av Allsvenskan. Det finns en anledning till att gnaget har passerat ett år utan förlust i AS och det är ett extremt svårpenetrerat försvar, oavsett hur mycket jag avskyr gnaget är man välförtjänta serieledare.
Bajen på andraplats har stundtals spelat en helt fantastiskt fin offensiv fotboll och ligger där man ligger fullt rättvist.
De "överlägsna" malmöiterna är inte ens nära en guldstrid, EL-succén Östersund även de en bra bit från topp-2, dif med "Sveriges bästa försvar" är ett mittenlag, Peking har trots en stundtals väldigt fin fotboll och en mycket bra trupp halkat efter guldstriden.
Samtidigt har forna (nåja, Ellos) topplag som Blåvitt och Elfsborg det väldigt svårt att ens överleva säsongen.
Detta kan man istället resonera för hintar om en ovanligt stark Allsvenska.
Den här säsongen är ett tydligt bevis på varför det är världens bästa serie.
Ja man kan vrida och vända på argumenten bäst man vill, menar inte att mitt sätt att se på det är någon absolut sanning utan det är min åsikt bara. Men att mina argument skulle vara konstiga köper jag inte.
AIK. Kika in här och på gnagarforum. Ständigt gnäll på norling och spelet. Många som vill se honom gå. Trots att dem alltså leder. Säger en del. AIK spelar sällan speciellt bra. Detta trots att man sitter på allsvenskans näst bästa trupp efter malmö. Enda anledningen till att man leder är då man har ett stabilt grundspel, utan spets, men med bra spelare som gör att man vinner matcher. Och då såklart att malmö floppat.
Att göteborg och elfsborg har svårt att överleva beror ju just på att dem underpresterar. Dem spelar sämre än vad deras trupper har för kvalite. Det öppnar ju också upp för då östersund sundsvall kalmar att placera sig högre.
Samma gäller ju malmö. Att dem inte ens är nära guldstrid beror ju på att dem underpresterat. Därför MP fått sparken.
Men visst förstår jag att ni bajare gärna ser det som att årets allsvenska är bästa på länge gör ju eran egna andraplats finare.