2018-08-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo räknar man så så sker allt under en mkt begränsad tid. Men måste man angripa skeendet från 'det hållet'?
Har bara en tanke som vänder lite på perspektivet, och som ev kan ge en tänkbar (?) förklaring till vissa frågor:
-hur/varför hamnade LW vid planket?
-hur få in skriken i förloppet?
-varför är LW:s hus ännu avspärrat?
-varför var dörren olåst/öppen?

Säg att LW sammanstrålat med någon lite tidigare under kvällen; för långpromenad, för lite cachevård etc.
Någon som LW kanske har/har haft relation med. Eller att denne någon önskar relation med LW, ev tvärtom.
Osämja uppstår gradvis.
Visat intresse avvisas.
Gammalt groll blir till nytt, men i etter förvärrad form.
De kommer mot planket ifrån Vivallaskogen (som omvänd flyktväg enl Modestys karta) och där brister hämningarna hos Blivande GM: knuffar, slag, hot; LW springer i panik runt hörnet på planket, skriker. BGM jagar efter. Tumult och mera skrik på FP-sidan av planket.
(ev kan de ha vandrat på den sidan från början: för att inte exponeras av grannar el pga vadsomhelst)

Sedan tar GM LW:s husnycklar; inser att hen (troligen han) behöver in i bostaden för att lämna något som LW hade med sig och som inte får saknas där, något som kan ge en koppling till henom. Eller att GM vill åt något som finns där av samma anledning (mobil med opassande film tex).
Vet att det haltar här men säg den teori som löper på som Bolt.
GM låser upp hos LW, går in. Letar/rotar runt. Inser att någon (barn) är där. Får brått ut. Drar i stressen igen dörren men inte helt.
Tänker att, som ngn varit inne på, att det är märkligt att LW:s bostad ännu är avspärrad (om det stämmer). Visst kan polisen hålla avspärrningar under lång tid men i de fall jag kan komma på handlar det då om platser som man vet är MP, där det hittats avgörande spår etc. Tex i fallet Lisa H.
Något 'måste' det vara som gör att banden ännu sitter uppe. Ja kanske har de kommit fram till att MP är där och då förklarar det ju saken.

Och ang den sista kontakten från LW (vid 23:15?) så har det väl inte framgått några detaljer mer om det, det kan ju ha varit från hennes mobil när hon var ute med sin baneman.

Intressant, du söker en person som inte vet att hon har barn hemma.

Föremål som måste finnas i bostaden för att det kan kopplas till GM, vad kan det
tänkas vara, något som absolut inte får försvinna, vad skulle det kunna vara?
Citera
2018-08-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
SDs hur är väl inte avspärrat?

Är det borttaget?
Citera
2018-08-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ett barn klarar inte av att bära på en sådan hemlighet, så fadern gör denne i så fall en grov otjänst. Straffet för undanhållandet är måhända i trakterna av vad pojken skulle få.... Det är inget troligt scenario givet att det inte kommit fram ngt.

Jag håller med dig i det mesta.
Men du velar lite på slutet tycker jag.
Citera
2018-08-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nej, jag tror inte heller att ett barn orkat bära på detta, därav också hamnat långt ner på min lista. Både inte orkat i bemärkelsen att något, eller snarare ganska mycket, borde ha kommit fram på något vis under så lång tid till kompisar och annan familj, och i bemärkelsen att det rent psykiskt är för mycket att bära på och orka. Och som du Lonnrot säger, isåfall gör fadern honom en grov otjänst. Det känns också alltför brutalt att en familjemedlem skulle göra så denna dag av alla, hur tvärilsk hen än skulle bli på LW så var det lillebrors begynnande födelsedag och jag tror ingen skulle vilja göra sin bror så illa och låta honom leva med det minnet kring sin stora dag resten av hans liv. Nej, jag kan bara inte tänka mig att detta skulle vara så även om det är rent teoretiskt möjligt och skulle gå ihop med vissa tidsförlopp osv.

F ö har borde tillfället, dagen, säga något om GM. Vem gör detta denna dag av alla då BOs barn ska fylla år? Antingen en människa som är helt samvetslös och inte bara nöjer sig med mord, eller en människa som inte känner familjen så väl att hen vet om detta datums betydelse för familjen. Många av de vi spekulerat kring hittills har väl stått LW så nära att de borde vetat om att hon stod och slog in paket till yngste sonen? Kan man vara så grym att man antingen planerat eller genom tappad besinning attackerar LW just denna dag? Mord är hemskt oavsett men just denna dag...

Finns det något skrivet om unga personer kopplat till grova brott och deras agerande efter brott, alltså unga förövares mående i direkt anslutning till ett brott. Jag vill ju tro att samvetet skulle gnaga hål i personen men samtidigt är väl inte konsekvensdelen av hjärnan utvecklad förrän runt 25-års åldern?

För övrigt har ett utav barnen förlorat drygt femtio följare på instagram. Har förmodligen ingenting med saken att göra men jag noterade det då det har hänt senaste tiden.
Citera
2018-08-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det borttaget?

Ja, så har jag för mig att det ligger till och att detta skedde för ett bra tag sedan. Hinner inte leta i tråden nu, så jag kan inte ge datum.
Citera
2018-08-14, 18:49
Medlem
Finns det någon säker uppdatering på vilka adresser som varit avspärrade hittills?
Citera
2018-08-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Mest troligt är GM inne hos henne redan och går iväg med LW efter sig, efter förstått att han inte är ensam på banan. Hon hinner ikapp innan och dialogen är så pass högljud att det hörs in i ett sovrum.
Sedan brister det vid planket.
Precis.. I höjd med planket brister det. GM tappar besinningen och ger sig på henne. Hon inser allvaret och börjar skrika. GM blir rädd för att hennes skrik ska dra till sig uppmärksamhet så han får panik och drar in henne (fortfarande skrikandes) bland buskarna/bakom planket där han i sin frustration över situationen och hennes skrik stryper eller slår ihjäl henne..
Citera
2018-08-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det skulle va så illa så finns det en far som förmodligen skulle göra allt
som står i hans makt för att skydda sonen.
En far som jag tror anses som betrod i polisiära kretsar, en far som sannolikt
riktade in kikarsiktet på SD omgående.

En person som statistiskt sett är prio1
Vad får så många i tråden att utgå från att UW skulle ha någon makt över polisinsatserna bara för att han arbetar inom försvarsmakten?
Citera
2018-08-14, 19:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag håller med dig i det mesta.
Men du velar lite på slutet tycker jag.

Jaså det tycker du. Du kanske vill precisera?
Citera
2018-08-14, 19:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Dagens (galnaste) spekulation vad gäller motiv:

Ponera att en man, med någon form av närmre anknytning till SD, varit (och är) mer än förtjust i SD? Dessa båda män kan ha haft (och ha) någon form av kärleksrelation. Denne man kanske blev rasande svartsjuk då det avslöjades att LW och SD (förmodligen) hade haft en affär i flertalet år och t.om. än mer hatisk och ohejdat vansinnig om han fick reda på att LW och SD kanske fortfarande var regelbundet intima?

Gissningsvis skulle SD:s (som jag fattar det) överdrivna och nästan maniska flörtande med kvinnor kunna vara en slags garanti för att ingen skulle ana hans dragning till män?

LW kanske visste om SD:s och mannens ”relation” och hotade att avslöja den för deras respektive partners?
Citera
2018-08-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Dagens (galnaste) spekulation vad gäller motiv:

Ponera att en man, med någon form av närmre anknytning till SD, varit (och är) mer än förtjust i SD? Dessa båda män kan ha haft (och ha) någon form av kärleksrelation. Denne man kanske blev rasande svartsjuk då det avslöjades att LW och SD (förmodligen) hade haft en affär i flertalet år och t.om. än mer hatisk och ohejdat vansinnig om han fick reda på att LW och SD kanske fortfarande var regelbundet intima?

Gissningsvis skulle SD:s (som jag fattar det) överdrivna och nästan maniska flörtande med kvinnor kunna vara en slags garanti för att ingen skulle ana hans dragning till män?

LW kanske visste om SD:s och mannens ”relation” och hotade att avslöja den för deras respektive partners?

Jag svarar JG på den. 😉
Citera
2018-08-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det borttaget?

Hittade ett inlägg av DreamTwister från 9 juli där NA citeras:
"Citat:

– Det finns fortfarande undersökningar kvar att göra. Det kommer hela tiden fram nya grejer som vi måste kolla upp. Vi har hävt några av avspärrningarna men några av dem är kvar.

Två av husen i bostadsområdet har tidigare varit avspärrade. På ett av husen har nu avspärrningen hävts."

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.na.se%2Flogga-in%2Fnya-svar-fran-nfc-om-hjarstamordet-kommer-nya-greje r-hela-tiden-vi-maste-titta-vidare-pa
Senast redigerad av Smultr0n 2018-08-14 kl. 19:24. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in