Citat:
Ursprungligen postat av
rikastistorstan
Hoppsan! Idag slutade Aftonbladet helt plötsligt att särredovisa F! samtidigt som övriga får 4,1. Fi har tidigare legat kring 1,5% hos AB. Uppenbart att dom mixar ihop övriga helt plötsligt för att inte göra det uppenbart för folk att Afs går starkt framåt. Rent av patetiskt hur media totalt ignorerar Afs i valrörelsen. AB och sexpressen har väl såvitt jag vet inte ens orkat dreva om Hagvalls klistermärken? "Antisemitism" är ju annars det värsta brott en politiker kan göra i det här landet och brukar leda till veckolånga drev.
Media har helt klart gjort analysen att Afs måste tystas ner till varje pris.
Det är uppenbart sedan länge att media har en medveten strategi som går ut på att nämna AfS så lite det bara går. Tyvärr så fungerar nog denna strategi ganska bra och den 9 september så kommer förmodligen en majoritet av svenska folket fortfarande inte att ha hört talas om partiet.
Nu är det ju visserligen främst i det grumliga vattnet i SD-poolen som AfS fiskar det här valet och bland dessa väljare känner många till partiet. Folk inom denna grupp som inte läser Fria Tider och viss social media känner dock inte heller till partiets existens.
Jag tror att AfS ledning räknade med att lyckas provocera media och få ganska mycket uppmärksamhet och möjligheter till vassa replikskiften. Jag tror man räknade med hets och drev från media och man verkar överlag ha haft en ganska traditionell syn på marknadsföring, politiskt kampanjande och valrörelsearbete. Det är möjligt att de underskattade hur totalt korrupt och manipulerat hela systemet är och hur medvetna och organiserade de som drar i trådarna inom etablissemanget faktiskt är.
Min uppfattning är att systemet sedan en tid tillbaka har gjort SD till sitt projekt. Makten har valt att gynna helt harmlösa och cuckade SD för att kanalisera svenne banans oro, missnöje och ilska. Trots att jag gör den här bedömningen så är jag lite förvånad över att det inte har kommit några nämnvärda skandaler alls kring SD. Inga som har uppmärksammats av MSM i alla fall.
Många insatta gamla SD:are här på Flashback har ju lovat att det ska komma så många skandaler och att allt ska explodera nån gång innan valet. De har säkert rätt om alla skandaler och oegentligheter men ingenting händer, det är helt tyst i media. Detta styrker min uppfattning om att SD numera är totalt kontrollerad och styrd opposition, att de är en falsk opposition.