Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 07:24
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det finns ju inte en chans att man spenderar pengar på fake likes när kassan redan sinar...kan vara fans som skapar fakekonton dock. Men ingen som orkar göra 10 000 fake.

10.000 köpta likes kostar 19.000 enligt första träffen på Google.
Citera
2018-08-21, 07:28
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Lås inte upp dig för mycket på den typen av trams. SD skattades till lite över 2% våren 2010 och resultatet var nästan det tredubbla. Stämningen idag är radikalt annorlunda och den genomsnittliga AfS-väljaren är av naturen skeptisk till opionionsundersökningar och övrig kartläggning.

I augusti 2010 låg SD på 4.7 i opinionsundersökningarna. Ett år tidigare, augusti 2009, låg de på 4.3.
Citera
2018-08-21, 07:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Hoppsan! Idag slutade Aftonbladet helt plötsligt att särredovisa F! samtidigt som övriga får 4,1. Fi har tidigare legat kring 1,5% hos AB. Uppenbart att dom mixar ihop övriga helt plötsligt för att inte göra det uppenbart för folk att Afs går starkt framåt.

AfS växer dag för dag för Paula Bieler är en katastrof. "liberala demokratin" all the way.
Citera
2018-08-21, 08:29
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Folk som röstar SD vet inte bättre helt enkelt. Sen tror jag de som sitter på FB och är AFS rösfare är den väldigt extrema sidan av AFS...de är tyvärr de som oftast låter mest och gör en massa oljud och skrämmer bort alla. I verkligheten tror jag inte AFS är extrema alls.

Kan mycket väl vara så.

Problemet är att Kasselstrand vill ju låtsas vara tuff och inte "vika sig" för media (juden). Därmed ger han inga förklaringar till hur han ställer sig mot extrema kandidater. Detta tolkar kanske en del som en indirekt "hund visel" till de tillhörande den mer hårdföra sidan.
Citera
2018-08-21, 08:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
AfS växer dag för dag för Paula Bieler är en katastrof. "liberala demokratin" all the way.

Kvotbieler.
Citera
2018-08-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
HÖG ENERGI! Har fått med mig några företagspolare som är faktiskt invandrare!

De har inte varit aktiva inom politiken på många år, men efter att de läste partipolitiken så påpekade de allt som var superb med AfS politik och en självklarhet att man ska sköta sig om man kommer hit! Jag tog upp den japanska modellen angående krav på invandringen!

I stort sett alla invandrare som finns i Sverige har ljugit om sin identitet, sin bakgrund och sina flyktingskäl, och absolut ingen har ju ens haft flyktingskäl då Sverige aldrig har varit första säkra land. Så gott som alla utomeuropeiska invandrare (och alla som kom från Balkan under krigen på 90-talet) tillhör denna kategori, eller så är de barn eller anhöriginvandrare till denna kategori.

Om AfS hade styrt Sverige de senaste 50 åren och AfS politik hade tillämpats så hade nog inte en enda av dessa invandrare funnits här idag. Förstår du och dina invandrarkollegor detta faktum?

Om man är emot ett visst fenomen så är det ju inte rimligt att acceptera detta fenomen bara för att det skedde någon gång bakåt i tiden. Om man är emot invandring från tredje världen idag så bör man ju även vara emot all sån invandring som redan har skett, eller hur? Denna invandring har ju dessutom varit ett resultat av att folkfientliga globalister medvetet har genomdrivit en agenda som syftar till att förstöra vårt land och vårt folk.
Citera
2018-08-21, 08:46
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
HÖG ENERGI! Har fått med mig några företagspolare som är faktiskt invandrare!

De har inte varit aktiva inom politiken på många år, men efter att de läste partipolitiken så påpekade de allt som var superb med AfS politik och en självklarhet att man ska sköta sig om man kommer hit! Jag tog upp den japanska modellen angående krav på invandringen!

Jag har också fått med mig någon enstaka invandrare. Betecknande för dem är att de alla är välutbildade, välbetalda och välanpassade.
Citera
2018-08-21, 09:01
Medlem
Det kommer bli intressant att se nästa Yougov som bör komma i morgon. I den senaste mätningen från Juli var gruppen övriga, exkl Fi, på 4,7%. Det var en ökning på 1,3% från föregående månad.
Samtidigt minskade SD med nästan 3%.

Nu hoppar det lite upp och ner i dom här mätningarna så det kan mycket väl gå ner lite men om "Övriga" ligger runt 4% exkl Fi så måste ju dessa procent fördelas någonstans. PP, MED och NMR känns ganska osynliga och drar väl som högst några tiondelar och då återstår faktiskt bara AfS.
Citera
2018-08-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Hoppsan! Idag slutade Aftonbladet helt plötsligt att särredovisa F! samtidigt som övriga får 4,1. Fi har tidigare legat kring 1,5% hos AB. Uppenbart att dom mixar ihop övriga helt plötsligt för att inte göra det uppenbart för folk att Afs går starkt framåt. Rent av patetiskt hur media totalt ignorerar Afs i valrörelsen. AB och sexpressen har väl såvitt jag vet inte ens orkat dreva om Hagvalls klistermärken? "Antisemitism" är ju annars det värsta brott en politiker kan göra i det här landet och brukar leda till veckolånga drev.

Media har helt klart gjort analysen att Afs måste tystas ner till varje pris.

Det är uppenbart sedan länge att media har en medveten strategi som går ut på att nämna AfS så lite det bara går. Tyvärr så fungerar nog denna strategi ganska bra och den 9 september så kommer förmodligen en majoritet av svenska folket fortfarande inte att ha hört talas om partiet.

Nu är det ju visserligen främst i det grumliga vattnet i SD-poolen som AfS fiskar det här valet och bland dessa väljare känner många till partiet. Folk inom denna grupp som inte läser Fria Tider och viss social media känner dock inte heller till partiets existens.

Jag tror att AfS ledning räknade med att lyckas provocera media och få ganska mycket uppmärksamhet och möjligheter till vassa replikskiften. Jag tror man räknade med hets och drev från media och man verkar överlag ha haft en ganska traditionell syn på marknadsföring, politiskt kampanjande och valrörelsearbete. Det är möjligt att de underskattade hur totalt korrupt och manipulerat hela systemet är och hur medvetna och organiserade de som drar i trådarna inom etablissemanget faktiskt är.

Min uppfattning är att systemet sedan en tid tillbaka har gjort SD till sitt projekt. Makten har valt att gynna helt harmlösa och cuckade SD för att kanalisera svenne banans oro, missnöje och ilska. Trots att jag gör den här bedömningen så är jag lite förvånad över att det inte har kommit några nämnvärda skandaler alls kring SD. Inga som har uppmärksammats av MSM i alla fall.

Många insatta gamla SD:are här på Flashback har ju lovat att det ska komma så många skandaler och att allt ska explodera nån gång innan valet. De har säkert rätt om alla skandaler och oegentligheter men ingenting händer, det är helt tyst i media. Detta styrker min uppfattning om att SD numera är totalt kontrollerad och styrd opposition, att de är en falsk opposition.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-21 kl. 09:17.
Citera
2018-08-21, 09:27
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är uppenbart sedan länge att media har en medveten strategi som går ut på att nämna AfS så lite det bara går. Tyvärr så fungerar nog denna strategi ganska bra och den 9 september så kommer förmodligen en majoritet av svenska folket fortfarande inte att ha hört talas om partiet.

Nu är det ju visserligen främst i det grumliga vattnet i SD-poolen som AfS fiskar det här valet och bland dessa väljare känner många till partiet. Folk inom denna grupp som inte läser Fria Tider och viss social media känner dock inte heller till partiets existens.

Jag tror att AfS ledning räknade med att lyckas provocera media och få ganska mycket uppmärksamhet och möjligheter till vassa replikskiften. Jag tror man räknade med hets och drev från media och man verkar överlag ha haft en ganska traditionell syn på marknadsföring, politiskt kampanjande och valrörelsearbete. Det är möjligt att de underskattade hur totalt korrupt och manipulerat hela systemet är och hur medvetna och organiserade de som drar i trådarna inom etablissemanget faktiskt är.

Min uppfattning är att systemet sedan en tid tillbaka har gjort SD till sitt projekt. Makten har valt att gynna helt harmlösa och cuckade SD för att kanalisera svenne banans oro, missnöje och ilska. Trots att jag gör den här bedömningen så är jag lite förvånad över att det inte har kommit några nämnvärda skandaler alls kring SD. Inga som har uppmärksammats av MSM i alla fall.

Många insatta gamla SD:are här på Flashback har ju lovat att det ska komma så många skandaler och att allt ska explodera nån gång innan valet. De har säkert rätt om alla skandaler och oegentligheter men ingenting händer, det är helt tyst i media. Detta styrker min uppfattning om att SD numera är totalt kontrollerad och styrd opposition, att de är en falsk opposition.

Mycket bra sammanfattat! Som du själv säger så är det ju tyvärr en smart taktik. Media har lärt sig av sina misstag tillbaka i tiden. Är helt övertygad att Afs hade fått ett ännu starkare stöd om media hade börjat låta drevet gå och valt att "granska" partiet. Jag måste säga att även jag själv, som anser mig väl upplyst i hur media funkar och vilka intressen som finns bakom, är förvånad över den kompletta tystnad och brist på kritik som råder. Det är fan skrämmande hur samordnade och enade pressen i det här landet är. Verkligen alla har hoppat på tåget och knipit käft.
Citera
2018-08-21, 09:38
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Alla opinionsundersökningar ska tas med en stor nypa salt då beställaren har minst sagt stora möjligheter att påverka resultatet. Man kan t.ex. instruera utföraren att helt ta bort vissa resultat. Detta är något som görs hela tiden när man är ute efter ett visst specifikt resultat. Vill man vara säker måste man köpa en undersökning själv. Alla partier köper egna undersökningar och när jag var med i MUF var de mycket detaljerade och bättre än "El Dorado" versionerna som slaskmedia köper.

Vi kan dock dra några slutsatser av det faktum att AFS själva har gjort opinionsundersökningar. De borde då ha beställt en undersökning som väl uppskattar nuvarande stöd och vilka grupper de borde rikta in sig på. Hade dessa undersökningar visat att AFS hade mer än 3% hade man offentliggjort dessa.

Vi kan också dra slutsatsen att AFSs stöd är stort nog att synas i SDs undersökningar. Kolla bara hur ofta SD företrädare nämner AFS jämfört med små borgerliga partier eller MED . Om AFS verkligen hade bara 1000 röster skulle man inte agera så. Man är rädd för att förlora röster helt enkelt.

Dessa två saker får JustinTrudeau att uppskatta AFS stöd till 1-3%. Förmodligen 1-2%.

I dagsläget kommer man inte in i riksdagen men bara att få mer än 1% så skickar det en stark signal till andra partier att vissa väljare verkligen är trötta på invandringen. Att rösta på ett nytt parti signalerar ideologisk övertygelse och att de är lättrörliga väljare; väljare man kan få tillbaka om man skärper sig i migrationsfrågan. Motsatsen till "Jimmie!!" kärntrupperna vilket inget parti försöker vinna över i dagsläget; till och med SD själva spottar på dem. Vill man som väljare påverka samhället politiskt med sin röst måste man vara beredd att byta parti.

Kort sagt så påverkar 1% på AFS mer än 10% för SD bara genom hur M och SD måste anpassa sig.
Citera
2018-08-21, 09:49
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
I augusti 2010 låg SD på 4.7 i opinionsundersökningarna. Ett år tidigare, augusti 2009, låg de på 4.3.

Jag valde att spetsa till det med den lägsta skattningen i maj 2010, nämligen demoskops på 2,1%. Så där har du fel igen, men det är skitsamma ändå eftersom det går inte längre att mäta då senaste decennier är en total anomali sett till Sveriges historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in