2018-08-12, 22:48
Medlem
Har Johan Tireland fått en cykel kastad på sig?
Citera
2018-08-14, 21:35
Medlem
Tove Wiberg ska ta över som talesperson för Ungsvenskarna i Stockholm.

Linnea Vinge sa på årsmötet att Tove kommer ta över.

Varför i helvete har man ingen demokrati i Ungsvenskarna Stockholm? Ska inte medlemmarna själva bestämma vem man vill ha som ordförande?

Enligt källor ska Tove Wiberg agera skvallerreporter i Söderort där många är missnöjda. Det som sägs hos de för Tove senare vidare till ledningen i SD Stockholm Stad. Hon går under namnet "golhund".
Citera
2018-08-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bra.att.veta
Tove Wiberg ska ta över som talesperson för Ungsvenskarna i Stockholm.

Linnea Vinge sa på årsmötet att Tove kommer ta över.

Varför i helvete har man ingen demokrati i Ungsvenskarna Stockholm? Ska inte medlemmarna själva bestämma vem man vill ha som ordförande?

Enligt källor ska Tove Wiberg agera skvallerreporter i Söderort där många är missnöjda. Det som sägs hos de för Tove senare vidare till ledningen i SD Stockholm Stad. Hon går under namnet "golhund".
Ungsvenskarna har väl ingen demokrati alls? Partiledningen väljer ut vilka som ska ha vilka positioner, inte bara i Stockholm.

Jag har svårt att se Tove i den rollen. Hon är för tystlåten för att agera skvallerkärring. Trevlig tjej men hon har verkligen tagit sig uppåt i partiet lite väl fort medans andra har jobbat arslet av sig i många år utan att få göra det. Jag antar att Peter W vill ha lydhundar under sig i KF?
Citera
2018-08-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Ungsvenskarna har väl ingen demokrati alls? Partiledningen väljer ut vilka som ska ha vilka positioner, inte bara i Stockholm.

Jag har svårt att se Tove i den rollen. Hon är för tystlåten för att agera skvallerkärring. Trevlig tjej men hon har verkligen tagit sig uppåt i partiet lite väl fort medans andra har jobbat arslet av sig i många år utan att få göra det. Jag antar att Peter W vill ha lydhundar under sig i KF?

Säkra källor. Inte alls en tystlåten tjej egentligen, utan det är hennes alibi.
Citera
2018-08-14, 22:07
Medlem
Ingen trevlig människa.

Hon dikterar vilka som ska delta på skolbesök mm. Hon har stängt ute en hel del kompetenta.

Vidrig.
Citera
2018-08-20, 01:27
Medlem
Har Martin Westmont inhandlat sin valstuge-outfit på HMs barnavdelning? Han må förvisso ha ett låg intellekt. Men man får representera SD bättre än att komma som en jävla tölp. Han har en SD T-shirt på en rödfärgad långärmad med tillhörande Ecco skor. Ser tamejfan bedrövligt ut........

Han sitter visst och spelar monopol om dagarna i Stadshuset. Det kanske är bra om den obegåvade muppen är sysselsatt om dagarna istället för att ligga hemma och gå på socialbidrag. Men nu är det SD som han ska avlönas av...
Citera
2018-08-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envik
När Kungsholmen hade kretsföreningsårsmöte ställde sig Johan Tireland upp inför samtliga medelammar och meddelade att det kommit till styrelsens kännedom att det delats förbjudna länkar och förbjuden information. Johan var tydlig med att de som läser på Flashback samt delar information skulle uteslutas ur partiet.

Varför i helvete sitter Johan Tireland inte längre i fängelse? Det var inte allt för länge sedan han bet en ordningsvakt i kinden och dömdes för det... https://expo.se/2014/11/dömd-för-järnrörsattack-kandiderar-till-sdus-styrelse

Det enda Johan Tireland ska få ha åsikter om är ifall han ska ha potatis/ris till maten på Anstalten. Om ens det..

På riks får arbetssökande lämna in referenser, utdrag från brotts/belastningsregistret mm. Har Johan Tireland ens ett CV?
Citera
2018-08-20, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ni som är insatta i SD Sthlm, är Dan K en bra gubbe?

En hyvens karl.
Citera
2018-08-21, 07:19
Medlem
Peter Wallmark som ju omnämns flitigt här har ju under det sista året spelat en roll i SD här på Gotland.

För lite mer än ett år sedan gick en person vid namn Lars Engelbrektsson in i SD på Gotland i samband med att han "tillsammans med en barndomskamrat" fixade en massa praktiskt år SD. Jag antar att det bl.a. var det spektakulära hyrandet av Hamnplan (det hette något annat).

Denne Lars Engelbrektsson kom snabbt under hösten på kant med den tidigare SD ordföranden Lennart Pettersson och Engelbrektsson skapade en egen grupp missnöjda i partiet som höll egna möten. Upprinnelsen till dessa motsättningar är det egentligen ingen som ordentligt kan förklara. Som hund och katt och allt utmynnade i bekyllningar om dålig vandel och gräl om allt annat än politik.

Lennart Pettersson som tidigare var ordförande är inte precis någon konfliktlösare och argumenterare och tappade mark undan för undan fram till årsmötet och Lars Engebrektsson (PW barndomskompis) och hans brokiga skara tog över. Pettersson gick ut i media och kallade detta en kupp och gjorde allt för att tala ned Engelbrektsson. Efter detta har Engelbrektsson kört sitt eget race och styrelsearbete gått på en höft och formaliteter hoppats över. Flera i den nyvalda styrelsen har hoppat av vartefter och nu är den nästan obefintlig och valrörelsen har skötts av Engelbrektsson med nya kompisar.

Saken är den att partiet centralt har utsett ett par riksdagskanidater helt utan den likala föreningens medverkan medan SD föeningen vartefter arbetat om sin valsedel, folk har plockats bort och lagts till efter Engelbrektssons skön och i fredags presenterade han en valsedel för media. Hur den är beslutad är det väl ingen som vet.

I fredags kväll hölls på inbjudan av riksombudsmannen Anders Olin ett slags försoningsmöte där den gamla styrelsen, den nya styrelsen med Engelbrektsson och kandidater till riksdags och kommunalvalet var inbjudna. Anders Olin hade enligt egen utsago tagit med sig Peter Wallmark eftersom han "visste så mycket om Gotland". Det var sedan han som fick argumentera å Engelbrektssons vägnar.

Trots att Engelbrektsson redan gått till media med sin regionfullmäktige-lista hävdade de att den inte var klar och "de gamla" ville göra en ny med även dem representerade. Det gick man inte med på och försoningsmötet utmynnade i intet men kanske möjligtvis att man skulle hålla god min utåt.

Totalt kaos råder i SD-Gotland kan man säga och nog har det skett med "hjälp" från Stockholm.
Citera
2018-08-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
I fredags kväll hölls på inbjudan av riksombudsmannen Anders Olin ett slags försoningsmöte där den gamla styrelsen, den nya styrelsen med Engelbrektsson och kandidater till riksdags och kommunalvalet var inbjudna. Anders Olin hade enligt egen utsago tagit med sig Peter Wallmark eftersom han "visste så mycket om Gotland". Det var sedan han som fick argumentera å Engelbrektssons vägnar.

Anders Olin är en mycket otäck typ vill jag lova. Riksombudsmännen har en mycket ruggig funktion i att se vad som händer i landet för att sedan leka bror duktig och föra det uppåt.

Se nedan:

Citat:
Rubbestad har sedermera efter valet 2014 tagit över Jakobssons tidigare roll som ”chef” för partiets riksombudsmän, som på papperet är en tjänstemannaavdelning som ska ”hjälpa till” ute i landet och ”se till att partiets stadgar följs” samt som ”knyter ihop och är alldeles vital för partiet”, som papegojan Jimmie Åkesson uttryckt det i vissa sammanhang – men som egentligen är en av partiets två underrättelsetjänster, där den andra är kommunikationsavdelningen under Joakim Wallerstein.
Citera
2018-08-21, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bra.att.veta
Anders Olin är en mycket otäck typ vill jag lova. Riksombudsmännen har en mycket ruggig funktion i att se vad som händer i landet för att sedan leka bror duktig och föra det uppåt.

Se nedan:

Hur som helst lyckades han inte med Peter Wallmarks (som man verkligen kan undra vad han gjorde där!) hjälp att få föreningens medlemmar att bli sams. Det sorgliga är att det finns alldeles för många siom satt sin egen personliga position framför att få en fungerande och bra förening på Gotland och att de som inte sätter detta först faller bort en efter en.
Citera
2018-08-22, 11:02
Medlem
Sedan vill jag tillägga att jag blir rent beklämd när jag läst den här tråden och faktiskt även när jag lyssnat på aktiva SD här på Gotland om hur konkurens om ledarskap och inflytande utspelas. Dokusåpor som Farmen är ju rena barnleken... :-(

SD håller på att bli sveriges största parti väljarmässigt medan det på många håll internt utspelar sig ovärdiga och smutsiga intrigspel mellan helt inkompetenta människor med en personlig maktagenda. Det här är som att se hur den nutida demokratin fungerar i en tillknycklad skrattspegel eller en slags elak och ironisk komedi om hur det fungerar i de andra partierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in