2018-08-20, 23:26
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Det behövs ju ett bra resultat i Skåne för att täcka upp för Stockholm/Göteborg. .

Ett besök i Göteborg innebär en mindre chock och en bävan för hur staden kommer att se ut om 50 år.
Stadens väljare måste antingen ha gett upp hoppet, eller helt enkelt tvingats vänja sig vid utvecklingen.
Ett under att inte SD har 30-40% i kommunen.
2018-08-20, 23:36
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ett besök i Göteborg innebär en mindre chock och en bävan för hur staden kommer att se ut om 50 år.
Stadens väljare måste antingen ha gett upp hoppet, eller helt enkelt tvingats vänja sig vid utvecklingen.
Ett under att inte SD har 30-40% i kommunen.

Göteborg känns till ytan 10 gånger större än Malmö. Och Stockholm känns 25 gånger större. Allt är mer centrerat i Malmö. Bor man "på rätt ställe" i Stockholm och Göteborg så slipper man se det mesta av skiten. . Jag är mer förvånad att Sd inte har 50% i Malmö där allt är på gångavstånd. .
2018-08-20, 23:38
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
25

kanske hissen i Turning Torso i Malmö 54 våningar som motsvarar % i Yougov.
2018-08-20, 23:52
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ok, märklig lag i de publiceringarna i så fall.
I novus motsvarande mätning kan man för övrigt se att S relativa styrkor ligger i sakområden Sjukvård och landets ekonomi, två områden vars viktighet för väljarna sjunker rätt brant. Samtidigt är deras relativa största svaghet miljö, endast 6 procent anser att S har bäst politik på det området. Sammantaget skulle man intuitivt anta ett lite större tapp för S.
Eller ska man drista sig att introducera begreppet golv i denna för närvarande takdiskuterande tråd. Kvarvarande S-väljare, varför inte kalla dem betonggolvet, verkar stanna kvar av sentimentala skäl snarare än sakpolitiska.

Jag tror S (Verkstads)golv ligger på ca 20 % idag, men dessa har en hög medelålder och S är mycket svaga bland unga så detta golv sjunker ner i det korrumperade pamp-träsket för var år som går.

Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Göteborg känns till ytan 10 gånger större än Malmö. Och Stockholm känns 25 gånger större. Allt är mer centrerat i Malmö. Bor man "på rätt ställe" i Stockholm och Göteborg så slipper man se det mesta av skiten. . Jag är mer förvånad att Sd inte har 50% i Malmö där allt är på gångavstånd. .

Malmö har så många som lever på denna regim. 10 % av invånare har kommunalt försörjningsstöd, tillkommer långtidssjukskrivningar, förtidspensioner, folk i arbetspolitiska åtgärder, långtidsarbetslösa och alla som jobbar inom det bidragsindustriella komplexet (Socialsekreterare, asyladvokater, tolkar etc.). 50 % av befolkningen i Malmö är nog beroende av nuvarande bidragsekonomi på olika vis.
2018-08-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
(det fetade)
Fast då är det väl konstigt att trots invandringen ses som viktigaste frågan - med kraftig uppgång - så minskar SD i OU. Inizio senaste visar på SD-minskning trots att OU gjordes efter frågeprio-mätningen (6-10 aug).

Ja det här går inte ihop för fem öre.
2018-08-21, 00:07
Medlem
Citat:
TV4 kör nu en "Klimatvecka" för att boosta MP främst antar jag (missa förresten INTE detta YT-klipp där programledarna starkt ifrågasätter vår bild av att vänsterextrema styr media numera, Wollo-äcklet är med som deras expert och anklagar allt från Trump till SD för att hota "klimathotet", programledarna suckar inkännande https://www.youtube.com/watch?v=FVL-yf7Bo90 )

Kollade nyss att 8 augusti var sista dagen med 30 C, sedan dess har temperaturen legat mellan 20-25 C där jag bor (Skåne) och det har dessutom regnat en hel del - vi har normalläge av svensk sommar m a o. Ska bli intressant hur länge "extremhettan", etc stannar kvar i folks medvetande. Om några regndagar till har folk glömt bort Miljöpartiet återigen, om några höstveckor till har folk börjat ställa sig frågan vad MP gjort för miljön och extremvädret i regeringsställning när de fått chansen under 4 långa år, och varför MP då förtjänar ytterligare 4 långa år till att göra inget utom att höja olika miljöskatter som inte gått till miljösatsningar utan till slukhålet i statskassan = imigrationen.
Såg du reportaget på TV4:as nyheter 19.00, komplett med gråtande miljöpartist som oroade sig för efterkommande generationer? Om man ska tro den så kanske sommarens hetta haft större konsekvenser för svenskarnas hudfärg än påverkan på viljan att byta parti. Mest var det kvinnor som oroade sig, männen tog det mer kallt. När man därefter bröt ner "oroandefrekvensen" på partisympatier så var det, ja precis, MP kvinnor som oroade sig allra mest. Två procent av SDarna oroade sig, så något supertapp kan man inte förvänta sig därifrån. Så vad blir kontentan? Att de som oroar sig är de vanliga gråterskorna, sådana som ändå aldrig ens skulle komma på tanken att rösta på SD. Så SDs tapp borde inte vara större än rudimentärt.
(Vill inte länka till klippet, då man inte kan "spola fram" utan tvingas genomlida massa klimatpropaganda och reklam.)
2018-08-21, 00:26
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Ja det här går inte ihop för fem öre.

Verkligen inte. Det är precis som om man förbereder folk på ett lägre valresultat än det borde bli (om man får vara lite konspiratorisk). Känns ju helt sjukt att dom envisas med att placera SD under 20% i nån slags kräftgång trots den enorma skillnad i opinion bland vanligt folk jag tycker mig känna av.
2018-08-21, 00:28
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nej. Det var Skop.
WRONG. Mest pålitliga mätningen var den nu skrotade webbpanelen United Minds. Skop var inte ens nära. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/united-minds-prickade-valet-bast
2018-08-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Verkligen inte. Det är precis som om man förbereder folk på ett lägre valresultat än det borde bli (om man får vara lite konspiratorisk). Känns ju helt sjukt att dom envisas med att placera SD under 20% i nån slags kräftgång trots den enorma skillnad i opinion bland vanligt folk jag tycker mig känna av.

Nej det här går verkligen inte ihop, börjar tro att de inte har en aning om hur de ska mäta SD idag så de sitter och justerar sina "viktningar" in absurdum för att inte sticka ut för långt från någon annan.
2018-08-21, 01:01
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Såg du reportaget på TV4:as nyheter 19.00, komplett med gråtande miljöpartist som oroade sig för efterkommande generationer? Om man ska tro den så kanske sommarens hetta haft större konsekvenser för svenskarnas hudfärg än påverkan på viljan att byta parti. Mest var det kvinnor som oroade sig, männen tog det mer kallt. När man därefter bröt ner "oroandefrekvensen" på partisympatier så var det, ja precis, MP kvinnor som oroade sig allra mest. Två procent av SDarna oroade sig, så något supertapp kan man inte förvänta sig därifrån. Så vad blir kontentan? Att de som oroar sig är de vanliga gråterskorna, sådana som ändå aldrig ens skulle komma på tanken att rösta på SD. Så SDs tapp borde inte vara större än rudimentärt.
(Vill inte länka till klippet, då man inte kan "spola fram" utan tvingas genomlida massa klimatpropaganda och reklam.)
Ja, snyft, det var sorgligt att se hur bruna gräsmattorna var i deras villaträdgård. Landskapet tycks för evigt förändrat av extremtorkan, man ser det tydligt när kameran sveper fram över döda träd, sinande brunnar, avlövade buskar. Och se på de sorgsna barnen i Lisa Selges trädgård där de leker tafatta och trötta med hen-pappan. Lider de svårt? Finns Jorden kvar till barnbarnen? Kan Jultomtens renar klara klimatomställningen på Nordpolen? Lisa gråter, och jag med henne.
Så många frågor, så lite svar!
Vi ska sluta flyga nu, vi ekoodlar våra linser själv och cyklar på Christiania-flakcykeln när vi ska storhandla på Ica Maxi. Extremhettan slutar aldrig, OMG! Vi måste save the planet, NOW, NU - MP2018!!
2018-08-21, 02:55
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Och vad betyder det tror du? Att det är ett representativt urval? Som OI:s självrekryrerade webbpaneler på steroider.

Det kan bero på att de som röstar M och S redan vet att Uffe och Löffe kommer delta i debatten, men att de tycker det vore nyttigt och spännande om även Åke var med.

En liten fråga till dig Rosa, som ju är trådens charmtroll och samtidigt lite smygpragmatisk. Blir det SD i lådan för dig på valdagen ändå? Jag känner att du är på GGG.

Yougov blir hur spännande som helst!

🇸🇪 Sverigefesten 2018 🇸🇪
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-21 kl. 03:23.
2018-08-21, 03:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ja, snyft, det var sorgligt att se hur bruna gräsmattorna var i deras villaträdgård. Landskapet tycks för evigt förändrat av extremtorkan, man ser det tydligt när kameran sveper fram över döda träd, sinande brunnar, avlövade buskar. Och se på de sorgsna barnen i Lisa Selges trädgård där de leker tafatta och trötta med hen-pappan. Lider de svårt? Finns Jorden kvar till barnbarnen? Kan Jultomtens renar klara klimatomställningen på Nordpolen? Lisa gråter, och jag med henne.
Så många frågor, så lite svar!
Vi ska sluta flyga nu, vi ekoodlar våra linser själv och cyklar på Christiania-flakcykeln när vi ska storhandla på Ica Maxi. Extremhettan slutar aldrig, OMG! Vi måste save the planet, NOW, NU - MP2018!!

Min gräsmatta var helt gul fram till för ett par dagar sedan, kändes som man var i Ungern i slutet på Augusti typ. Nu har det regnat ett par dagar och gräsmattan är grönare än någonsin. Det är så jävla mycket lögner i rapporteringen att hälften kunde vara nog. Nästa år är det en istid på väg och då får folk panik över det. Get your shit straight and get your head out of your asses! Inte menat till dig KokaGroda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in