2018-08-20, 20:48
Medlem
Hoppas Hanif Bali blir utesluten, så hans fans kan rösta på ett bättre alternativ än slak-kukarna i M.
Citera
2018-08-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Så du tyckte Hanif Balis infall med skjutvapen på skola var skojigt, då? Det var alltså sina väljare Hanif Bali representerade, tror du, när han höjde vapen på skola.

Så ser inte jag på det. Jag anser att han visade prov på sitt dåliga omdöme. Om han har nåt?
Infallet var väl att han och en annan riksdagsledamot besökte en skytteklubb som hade skjutbana i källaren under skolans gympahall. Den politiska kopplingen var EU:s förslag om ökade restriktioner för jakt och sportskyttevapen. De fick skjuta med pistol och känna på vapnen under ”övervakning” av folk i skytteklubben. Då filmades det och togs bilder.
Bali använde sen en av dessa bilder för att ironisera över de hysteriska rubrikerna om Skyttedals pepparspray. Som är lagligt i Sverige och hon har därför att hon utsatts för hot.

Vad är problemet med det? Du, Björklund TU m.fl. vrider det hela helt ut ur dess kontext.

Förövrigt tycker jag Bali mest är en fjant som inte intresserar mig.
Citera
2018-08-20, 20:57
Medlem
mr.demons avatar
Om dom kommer utesluta han så kommer dom att göra det efter valet. Aldrig att dom vågar göra det nu.
Citera
2018-08-20, 20:58
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Även om Bali inte ens polisanmäls för sitt hot, och ännu mindre döms, så kommer förhoppningsvis den person som lånade ut sitt vapen till honom att förlora sin vapenlicens. Det är ingen mänsklig rättighet att ha vapenlicens och olämpliga personer skall inte ha vapenlicens, och man behöver inte vara dömd för att vara olämplig
Vilket brott menar du nu att vapenägaren har begått? Jisses, svenskar och vapen är som vatten i syra.
Citera
2018-08-20, 21:11
Medlem
Man får välja sina strider, att "gå i krig" mot DN och blanda in massa vapen, vare sig det är ironi eller ej, är bara osmart. Visst, hans fanbase på flashback kanske växer men nettoresultatet lär bli färre personröster, sämre förtroende och "smuts" som alltid kan tas upp emot honom. Det är inte att vara en smart politiker.

Naturligtvis är det larvigt av DN att göra en så stor grej av något harmlöst på twitter men det är så verkligheten ser ut, det är ett svårförklarat beteende av honom. Jag tycker faktiskt det är lite osmakligt även om jag inte tolkar det som hot mot någon, men varför ens lägga upp en sådan känslig bild några veckor innan valet, finns inget att vinna med det. Övervägde ett tag att lägga en röst på HB trots att han representerar M men med detta korkande beteende förlorar han min röst.
Citera
2018-08-20, 21:29
Medlem
AreYouBacks avatar
Närmsta vi har Alexander Bard inom politiken. Har alltid tyckt om de högljudda de behövs bland alla „vuxna i rummet“ som inget har emot att ta skattepengar och kasta bort dem.
Citera
2018-08-20, 22:03
Medlem
Jag gillar Bali och har stort förtroende för honom som person.

Att Löfven inte fattar att Call of Duty är ett spel är ganska tydligt vilket betyder att han
1: inte har folk kring sig som vet det heller.
2: inte bryr sig.

Detta är lite som att under 90taöet vara livrädd för metal-musik.
Det är tydligt att äldre människor inte förstår meme-kulturen och den humorn som finns.
Citera
2018-08-20, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Närmsta vi har Alexander Bard inom politiken. Har alltid tyckt om de högljudda de behövs bland alla „vuxna i rummet“ som inget har emot att ta skattepengar och kasta bort dem.

Viktigt också stt poängtera att båda ofta har rätt men inte ber om ursäkt för det.

Visst hade både kunnat vara mer diplomatiska men det fungerar inte om man vill få förändring då alla i media är vänster.

Anpassa er aldrig till vänsterns språk, ni spelar då på deras planhalva och ber om ursäkt innan ni öppnar munnen.
Citera
2018-08-20, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Hoppas Hanif Bali blir utesluten, så hans fans kan rösta på ett bättre alternativ än slak-kukarna i M.
Detta hade varit jättebra. Men det kommer tyvärr inte hända för då tappar m det största dragplåstret dom har på nätet, och det vet dom om.
Jag undrar vad Bali skulle göra om han blev kickad? SD känns inte så troligt att gå över till för honom.
Kanske startar han ett nytt parti?
Citera
2018-08-20, 22:25
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Detta hade varit jättebra. Men det kommer tyvärr inte hända för då tappar m det största dragplåstret dom har på nätet, och det vet dom om.
Jag undrar vad Bali skulle göra om han blev kickad? SD känns inte så troligt att gå över till för honom.
Kanske startar han ett nytt parti?

De kan inte kicka honom, tror ärligt talat det är spiken i kistan för M.

Skulle det ändå ske slänger jag min gissning på MED eller att han blir debattör eller liknande. Nytt parti, njae..
Citera
2018-08-20, 22:25
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Man får välja sina strider, att "gå i krig" mot DN och blanda in massa vapen, vare sig det är ironi eller ej, är bara osmart. Visst, hans fanbase på flashback kanske växer men nettoresultatet lär bli färre personröster, sämre förtroende och "smuts" som alltid kan tas upp emot honom. Det är inte att vara en smart politiker.

Naturligtvis är det larvigt av DN att göra en så stor grej av något harmlöst på twitter men det är så verkligheten ser ut, det är ett svårförklarat beteende av honom. Jag tycker faktiskt det är lite osmakligt även om jag inte tolkar det som hot mot någon, men varför ens lägga upp en sådan känslig bild några veckor innan valet, finns inget att vinna med det. Övervägde ett tag att lägga en röst på HB trots att han representerar M men med detta korkande beteende förlorar han min röst.

Svårförklarat? Han visar ju oerhört effektivt hur totalt vettlösa DN och msm och Björklund är...
Varför är det inte bra att dårar alldeles tydligt framstår som just dårar?

De hugger som dårar på inbillade problem, för att de så hemskt gärna till varje pris vill undvika att lösa riktiga problem... Men de har ju till 100% Arnstad på sin sida och hur frisk är han på en skala?
Senast redigerad av Enydrion 2018-08-20 kl. 22:29.
Citera
2018-08-20, 22:29
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd utbruten ur (FB) Vad tycker ni om Hanif Bali (m)?

// mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in