2018-08-20, 20:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Han är ständigt på invandrare. Nämner aldrig något positiv vi fått/får av alla invandrare. Kollar du hans facebook ser du ju det tydligt.

Om HB inte upplever att vi har fått något positivt av invandrare, ska han trots det säga att vi har fått något positivt bara för att slippa att du kallar honom för rasist?

HB är en frisk fläkt i samhällsdebatten. Han åskådliggör sina betraktelser på ett träffande och underhållande vis.

Får han inte vara rolig, ironisk, satirisk och underhållande bara för att han är en politiker?

Jag tycker att HB tillför politiken och samtiden något gott genom sitt sätt att belysa motsägelser och ibland rena rama galenskaper.
Citera
2018-08-20, 20:45
Medlem
Även om Bali inte ens polisanmäls för sitt hot, och ännu mindre döms, så kommer förhoppningsvis den person som lånade ut sitt vapen till honom att förlora sin vapenlicens. Det är ingen mänsklig rättighet att ha vapenlicens och olämpliga personer skall inte ha vapenlicens, och man behöver inte vara dömd för att vara olämplig
Citera
2018-08-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om HB inte upplever att vi har fått något positivt av invandrare, ska han trots det säga att vi har fått något positivt bara för att slippa att du kallar honom för rasist?

HB är en frisk fläkt i samhällsdebatten. Han åskådliggör sina betraktelser på ett träffande och underhållande vis.

Får han inte vara rolig, ironisk, satirisk och underhållande bara för att han är en politiker?

Jag tycker att HB tillför politiken och samtiden något gott genom sitt sätt att belysa motsägelser och ibland rena rama galenskaper.

Är man så blind att man inte kan se allt det positiva som vi fått av invandringen är man rasist eller extremt självgod som tar åt sig äran för andras bedrifter. Bil som jag antar att du har. En sån hade du inte haft om det inte var för andra kulturer och innovationer. Pizza, kebab etc också. Vi skulle vara ett fattigt u-land utan andra kulturer.
Citera
2018-08-20, 20:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Är man så blind att man inte kan se allt det positiva som vi fått av invandringen är man rasist eller extremt självgod som tar åt sig äran för andras bedrifter. Bil som jag antar att du har. En sån hade du inte haft om det inte var för andra kulturer och innovationer. Pizza, kebab etc också. Vi skulle vara ett fattigt u-land utan andra kulturer.

HB gillar kanske inte pizza och kebab, varför ska han då se det som något positivt?

Det handlar inte om att jag har bil eller inte. Frågan är varför HB är rasist i dina ögon om han inte uttrycker att invandrare bidrar med något positivt.

HB har ingen skyldighet att tycka att invandrare bidrar med något positivt bara för att du tycker att de gör det, det gör honom inte till rasist.

Lägg ner ditt trams eller leta upp Bamsetråden eller något likvärdigt, tycker jag.
Citera
2018-08-20, 21:07
Avslutad
Jag är trött på tomten Hanif. Nu kan han åka hem!
Citera
2018-08-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
HB gillar kanske inte pizza och kebab, varför ska han då se det som något positivt?

Det handlar inte om att jag har bil eller inte. Frågan är varför HB är rasist i dina ögon om han inte uttrycker att invandrare bidrar med något positivt.

HB har ingen skyldighet att tycka att invandrare bidrar med något positivt bara för att du tycker att de gör det, det gör honom inte till rasist.

Lägg ner ditt trams eller leta upp Bamsetråden eller något likvärdigt, tycker jag.

Om han bara ägnar sig åt att tala ner invandrare och framställer sig som den dominanta kulturen är han rasist. Att han bara tar upp negativa aspekter med invandrare/invandringen stärker detta.
Citera
2018-08-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panol
En mycket bra politiker, kanske den bästa i landet.
Klarsynt och talar sanning.
Vad har han gjort/talat/ åstadkommit som politiker? Om vi bortser från hans hatiska inlägg mot icke offentliga personer på sociala medier?
Citera
2018-08-20, 21:13
Medlem
unknownxs avatar
Älskar han, Önskar han var SD och Jimmies högra hand
Citera
2018-08-20, 21:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om han bara ägnar sig åt att tala ner invandrare och framställer sig som den dominanta kulturen är han rasist. Att han bara tar upp negativa aspekter med invandrare/invandringen stärker detta.

HB har inte bevisats vara rasist oavsett hur många gånger du upprepar att han är det.

Det vore ärligt av dig om du kan visa att HB bara tar upp negativa aspekter med invandrare.
Citera
2018-08-20, 21:19
Medlem
Bali gör rätt i att gå bärsärk. Alla politiska partier från SD vänsterut till S+MP kommer i alla fall att transformeras till oigenkännlighet de närmaste fyra åren. Hela partiledningar kommer att upplösas, ledare att sparkas, oheliga allianser att skapas, partiprogram fullständigt revideras.

2018-2022 kommer att i framtiden kallas "Den Stora Oredans Tid" eller något sådant.

Bali förbereder sig på en exit och möjligen kan han få en fallskärm från M, vad vet jag. Sedan blir han partiledare för ett nytt konservativt parti som bygger på resterna av MED samt besvikna avhoppare från SD och M.
Citera
2018-08-20, 21:27
Avstängd
Citat:
Vet inte om det där är trovärdigt. Men om jag leker med tanken att det är det så är jag säker på att alla genomsnittligt föds med samma kapacitet. Men att vissa länder inte når sin fulle potentiell eftersom att skolan är sämre och näringsbrist etc. Vilket den vita mannen orsakat genom att förslava urbefolkningen och stjäla naturresurser genom åren. Tycker du ska försöka se helheten istället för att försvara en rasistisk härskarkultur som Hanif och det vita Europa bidriver/bedrivit.

Det du är "säker på" vederläggs av de ledande forskarna på området.

Just du kan vara "säker på" att saker faller uppåt också. Det betyder inte att det är så, tvärtom.
Senast redigerad av borskungen 2018-08-20 kl. 21:29.
Citera
2018-08-20, 21:32
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Han är ständigt på invandrare. Nämner aldrig något positiv vi fått/får av alla invandrare. Kollar du hans facebook ser du ju det tydligt.

Svaret på detta är väl ganska elementärt?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in