2018-08-20, 10:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
IFK Sundsvall minns jag när det var ett lag i högre serier.

IFK Östersund, fungerar det som nån sorts farmargäng till ÖFK månne?
Överlag spelar de mest talangfulla spelarna i IFK's ungdomslag, om det ens är någon som gått därifrån in till öfk's A-lag vet jag inte.

Det är ingen speciellt stor fotbollsregionen och överlag är de inte så bra på fotboll heller, vi i Medelpad är hästlängder bättre.

Tung förlust i går, kändes onödigt, de var bättre i perioder och vi var bättre i perioder men det är väl egentligen ok att förlora mot Häcken men frisparksmål och flipper på en hörna grämer mig.

Bata slog bort mer bollar än vanligt, laget kändes osynkade och misstagen onödiga, att missa straff i slutet när vi håller på och ska forcera känns surt.

Vi tryckte ju ner Häcken fint i vår 3-4-3 och de spelade 6-backlinje stundtals, Paulinho fick trackbacka mycket och annars i det etablerade försvarsspelet stå i linje med backarna.

Nya tag på söndag som jag tyvärr missar då jag själv har fotboll, kampen om att det inte är ett derby mot öfk har redan börjat.
2018-08-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Degerlund och för all del Sakor lär spela med tanke på deras längd och hur usla vi varit på fasta situationer behövs varenda centimeter.

SebO lär inte starta centralt på mitten, det har jag svårt att tro. Det finns ju inget i träningsrapporter etc som tyder på det.

SebO gjorde ju en balja med. Iofs ett udda mål men likväl.

Nej det är ingen trolig startelva, bara min armchair elva, dvs något jag hade velat se. Vi är ju värdelösa på fasta trots Sakor på plan, men visst, vi har inte den sedvanliga tyngden på fasta och det var något jag var orolig för inför säsongen. Sakor har sina fördelar och nackdelar jag tycker inte illa om honom men jag kan irritera mig rätt grovt på en del beslut och aktioner från den gubben.

Det målet var inte klokt, det var väl hans första i AS dessutom!
2018-08-20, 11:34
Medlem
Otroligs avatar
Skönt att äntligen skrämma bort Elfsborgs-spöket, även om det satt hårt inne och spelet aldrig kom igång. Inget att be om ursäkt för dock, Elfsborg kom inte till många bra lägen heller.

Man grämer sig dock fortfarande för krysset hos Sundsvall - med en vinst där hade vi varit 5 poäng efter AIK och det hade känts bättre. Guldet lär gå till Solna och det enda halmstrået man kan fortfarande kan greppa är AIK:s bisarrt lätta schema efter uppehållet. Inte så troligt dock att de tappar allt för mycket när motståndet blir svårare, samtidigt som vi ska gå rent.
2018-08-20, 13:04
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ösk:are Brorsson har ju varit borta ett tag. Kenedy I var väl borta i förra matchen. Rogic och Gersic sägs vara skadade plus Lorentzson avstängd för gula. Tuffa papper att möta Söders bröder?

Kennedy är tillbaka i truppen igen efter skada, Nordin är tillbaka efter avstängning och Rogic har jag inte hört några problem om. Almebäck också åter och Johan Bertilsson förhoppningsvis med från start. Lorentzson är avstängd dock och Brorsson fortsatt skadeborta.

Med tanke på hur usla vi är för närvarande generellt har jag mycket svårt att se hur vi skall ta poäng i Stockholm. Speciellt som Sebastian Ring startar.
2018-08-20, 14:35
Medlem
eternussermos avatar
Jeppe borta idag pga skada, känns verkligen som läge för Besara att visa att släkten är värst. Göder dock hopp om att vi kan sluta före hyresgästerna, var inte igår det hände!
2018-08-20, 14:37
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Han gör sig såklart omöjlig så att han sedan kan bli såld.

Olssons kontrakt går väl ut nu? Han lär lägga av efter säsongen, tycker intervjun är ett tecken på frustration över att det varken blev mycket till europaspel eller guldjakt hans sista säsong. Ska bli intressant att se om man vågar plocka av honom bindeln efter utspelet.
2018-08-20, 14:40
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jeppe borta idag pga skada, känns verkligen som läge för Besara att visa att släkten är värst. Göder dock hopp om att vi kan sluta före hyresgästerna, var inte igår det hände!

Besara har varit fullkomligt usel efter VM-uppehållet. Han gör inte bra reklam för sig om han vill ha ett kontrakt i Bajen, Turkiet eller ens nytt med ÖSK när hans nuvarande avtal löper ut efter säsongen.
2018-08-20, 15:36
Medlem
sunsidans avatar
AIK är inte bäst i Sverige det är HIF.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/abubakari-menar-att-hif-ar-bast---i-hela-sverige-ar-vad-jag-sager/
2018-08-20, 15:56
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Besara har varit fullkomligt usel efter VM-uppehållet. Han gör inte bra reklam för sig om han vill ha ett kontrakt i Bajen, Turkiet eller ens nytt med ÖSK när hans nuvarande avtal löper ut efter säsongen.
Humörspelare? Formdipp? Kräver ett fungerande kollektiv för att han ska komma till sin rätt?
2018-08-20, 16:27
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Olssons kontrakt går väl ut nu? Han lär lägga av efter säsongen, tycker intervjun är ett tecken på frustration över att det varken blev mycket till europaspel eller guldjakt hans sista säsong. Ska bli intressant att se om man vågar plocka av honom bindeln efter utspelet.

Fast det fanns ett syfte med uttalandet, och det var såklart att göra sig omöjlig. Annars hade han lyft det internt och inte i en jävla halvtidsintervju.

Fönstret är stängt så uttalandet handlade inte om att sätta press på Blottaren. Han är också på tok för rutinerad för att säga det där i affekt.

Utstuderat och egoistiskt agerat såklart, oavsett hur jävla rätt i sak han än har.
2018-08-20, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/abubakari-menar-att-hif-ar-bast---i-hela-sverige-ar-vad-jag-sager/

Redan bekräftat, vi lägger ner Allsvenskan nästa säsong, Helsingborg har redan vunnit...

Herrejesus vilket pinsamt uttalande. Ifall någon från MFF hade uttalat sig på det här sättet ifall vi legat i Superettan så hade jag hållit hårt i skämskudden.
2018-08-20, 16:44
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan

Haha ja. 43 poäng på 19 matcher i Superettan är givetvis betydligt bättre än ynka 42 poäng på 18 matcher i Allsvenskan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in