2018-08-20, 14:59
Medlem
dialektikers avatar
Vi köpte en tempurmadrass, som var helt ny och fräsch, som säljaren körde hem till oss, för att han var snäll då vi inte har bil.
Citera
2018-08-20, 15:04
Medlem
TheKhurgans avatar
Nej blocket är helt värdelöst att sälja random prylar på. Bara massa babbar som inte vill betala.

Det enda som funkar att köpa/sälja där är barngrejer har jag märkt. Alltså spjälsängar, gungor, barnvagnar osv.
Barnfamiljer brukar vara mer civiliserade när det gäller betalningar och överenskommelser.
Citera
2018-08-20, 15:08
Medlem
dialektikers avatar
Annars kanske det hela med köp och sälj var bättre på Gula Tidningens tid? Där var det gratis att annonsera. Jag köpte en soffgrupp med tillhörande bord för 800 spänn genom Gulan på 90-talet, sen sålde jag endast soffgruppen för 800 spänn då jag tröttnat på den (ville behålla soffbordet).
Senast redigerad av dialektiker 2018-08-20 kl. 15:52.
Citera
2018-08-20, 17:15
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortuus82
Håller med om att blocket suger röv om man ska sälja såvida det inte blir att köparen hämtar upp.

Säljer nuförtiden på tradera på mina villkor osv, inga problem har sålt lite grejer o visst man betalar en liten avgift sen till tradera, men fan så skönt att man slipper alla babbar o idioter som man läser här på blocket för på tradera ska alltid köparen betala o inte tvärtom. sen finns det inget prut heller man sätter ett visst pris eller whatever, blir det inte sålt så betalar man heller ingenting eller förlorar nåt. Palla alla puckon på blocket som ska pruta o spela ens kompis, bror eller whatever jaja ni som haft med blattar att göra vet vad jag menar..

så fuck blocket!

Tradera har aldrig varit sämre. Skyhöga priser när man säljer saker som inte kostar så mycket och riktig dålig kategoriindelning.

Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Aha, se där. Har aldrig sålt något på Blocket, kör bara eBay. Däremot har jag ju handlat saker på Blocket med deras betaltjänst.

Ebay var ju bra för 15 år sedan, idag är det mest skit.
Senast redigerad av Klappasäften 2018-08-20 kl. 17:18.
Citera
2018-08-20, 19:01
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vi köpte en tempurmadrass, som var helt ny och fräsch, som säljaren körde hem till oss, för att han var snäll då vi inte har bil.

Det är såklart suveränt så länge säljaren inte har något emot det (hoppas ni gav lite extra för madrassen som tack) men problemet är att det finns folk som förväntar sig att få större varor hemkörda bara för att de köper ens vara, att köparna hämtar varan själva ska vara en självklarhet från första början.
Citera
2018-08-20, 19:21
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Tradera har aldrig varit sämre. Skyhöga priser när man säljer saker som inte kostar så mycket och riktig dålig kategoriindelning.

Ebay var ju bra för 15 år sedan, idag är det mest skit.

Jag har använt ebay, enligt deras support, sedan år 2000 och förutom att man behöver specificera lite bättre vad man söker efter så tycker jag då rakt inte att det skulle vara sämre nu än för 15 år sen.
Citera
2018-08-20, 19:27
Medlem
io3uri9uys avatar
När man ska köpa något på blocket, en normal dag:
SMSar och frågar om en vara finns kvar, får svar att det finns.
Jag frågar om vi kan bestämma tidpunkt. Får inget svar så ringer upp men ingen svarar. Ringer något senare men inget svar.
Sambon skickar SMS från sin telefon och frågar om det finns kvar, ja det finns den får vi till svar.
Vi frågar tid då vi kan komma i titta på den men får inget svar. Ringer men inget svar. Ringer igen efter en stund och då svarar personen; vi bestämmer tid men en timme före vi ska vara där så får vi besked via SMS att det inte funkar o komma. Vi SMSar och frågar efter ny tid; inget svar...
Senast redigerad av io3uri9uy 2018-08-20 kl. 19:30.
Citera
2018-08-20, 20:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det är såklart suveränt så länge säljaren inte har något emot det (hoppas ni gav lite extra för madrassen som tack) men problemet är att det finns folk som förväntar sig att få större varor hemkörda bara för att de köper ens vara, att köparna hämtar varan själva ska vara en självklarhet från första början.

Han ville inte ha något. Han var väldigt trevlig.
Till på köpet tog han vårt gamla skrälle till tempurmadrass och körde den till skroten. Helt otroligt. Vilken fin gubbe.

Inget jag förväntar mig av andra Blocket-säljare. Promise.
Senast redigerad av dialektiker 2018-08-20 kl. 20:16.
Citera
2018-08-20, 20:26
Medlem
dialektikers avatar
Själv har jag känt dåligt samvete samt som en dålig affärsman, då jag bara skrotat eller skänkt bort, för att jag inte orkat sälja på Blocket. Men man blir ju inte så sugen på att sälja saker när man läser den här tråden.
Citera
2018-08-20, 20:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av io3uri9uy
När man ska köpa något på blocket, en normal dag:
SMSar och frågar om en vara finns kvar, får svar att det finns.
Jag frågar om vi kan bestämma tidpunkt. Får inget svar så ringer upp men ingen svarar. Ringer något senare men inget svar.
Sambon skickar SMS från sin telefon och frågar om det finns kvar, ja det finns den får vi till svar.
Vi frågar tid då vi kan komma i titta på den men får inget svar. Ringer men inget svar. Ringer igen efter en stund och då svarar personen; vi bestämmer tid men en timme före vi ska vara där så får vi besked via SMS att det inte funkar o komma. Vi SMSar och frågar efter ny tid; inget svar...

Alltså, jag skulle inte ligga på så som ni gjorde. Jag hade avskrivit säljaren som idiot eller oengagerad redan när han inte svarade om tid vid första förfrågningen.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Själv har jag känt dåligt samvete samt som en dålig affärsman, då jag bara skrotat eller skänkt bort, för att jag inte orkat sälja på Blocket. Men man blir ju inte så sugen på att sälja saker när man läser den här tråden.
Du är som jag helt enkelt, orkar inte hålla på med idioter. Är det något för som kanske är värt 1000 eller mindre så får det vara, då hamnar det i förrådet och skänkes/säljes om någon man känner vill ha det.
Citera
2018-08-20, 20:59
Medlem
dialektikers avatar
Här ställer vi grannar bara ut saker och möbler vid tomtgränsen. "Varsegod och ta." Det finns alltid folk som vill ha. Skönt att slippa köra bort möbler till skroten. "goes around comes around". Har hittat saker som grannar velat bli av med, har själv blivit av med saker.
Citera
2018-08-20, 21:22
Medlem
Använder aldrig blocketskiten sen som införde blocket paketet. 9 av 10 löser ut paketet och hävdar till blocket att paketet var tomt. Vips så har dom fått din vara och fått tillbaka pengarna från blocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in