Citat:
Ursprungligen postat av
io3uri9uy
När man ska köpa något på blocket, en normal dag:
SMSar och frågar om en vara finns kvar, får svar att det finns.
Jag frågar om vi kan bestämma tidpunkt. Får inget svar så ringer upp men ingen svarar. Ringer något senare men inget svar.
Sambon skickar SMS från sin telefon och frågar om det finns kvar, ja det finns den får vi till svar.
Vi frågar tid då vi kan komma i titta på den men får inget svar. Ringer men inget svar. Ringer igen efter en stund och då svarar personen; vi bestämmer tid men en timme före vi ska vara där så får vi besked via SMS att det inte funkar o komma. Vi SMSar och frågar efter ny tid; inget svar...
Alltså, jag skulle inte ligga på så som ni gjorde. Jag hade avskrivit säljaren som idiot eller oengagerad redan när han inte svarade om tid vid första förfrågningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Själv har jag känt dåligt samvete samt som en dålig affärsman, då jag bara skrotat eller skänkt bort, för att jag inte orkat sälja på Blocket. Men man blir ju inte så sugen på att sälja saker när man läser den här tråden.
Du är som jag helt enkelt, orkar inte hålla på med idioter. Är det något för som kanske är värt 1000 eller mindre så får det vara, då hamnar det i förrådet och skänkes/säljes om någon man känner vill ha det.