2018-08-20, 19:44
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politik14
Jaa, som rubrikern framhäver!
Tyck till!
Själv tycker jag att han är en fantastisk politiker

Han är en rolig jäkel, och modig på gränsen till dumdristig. Jag hoppas att han är genuin.
Som politiker vet jag inte om jag tycker att han spelar sina kort särskilt väl, och som fortsättning på den tankegången vet jag inte vad han gör i ett M som i bästa fall använder honom som SD-bete.
Citera
2018-08-20, 19:45
Medlem
Nocets avatar
Jag tycker hans text till bilden på Facebook var träffande och rolig men den texten var nog svår att få illvilligt tolkad som att Hadil förespråkar våld mot media och all galenskap som antyds i pressen idag. Inte ett vettigt ord om nedan inlägg från Hanif. Synpunkter på nedan, är det inte rätt träffande?

Citat:
DN:s Amanda Sokolnicki är upprörd på att Sara Skyttedal (KD) poserat med en revolver på en skyttebana.

De påstår att KD hade gått i taket om en invandrarkille från en förort poserat med vapen på samma sätt.

Pfft.. Här har ni en invandrarkille från en förort med en Colt AR-15. KD har inte haft några synpunkter, trots att bilden cirkulerat i mer än 2 år.

Eller menar DN att invandrarkille och gängmedlem är samma sak?
Citera
2018-08-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kanske vill han inte det. Men varför poserar han med och skriver som han gör (inte bara idetta fall)? Tycker han att det livar upp politiken? Han är en omogen narcissist. Det är synd om honom då kom hit som ensamkommande barn. Men nu är han vuxen och han ska bete sig som sådan.

Han belyser ängsligheten som råder i Sverige på ett exemplariskt vis. Han är en av få som inte drabbas av paralyserande rädsla så snart det stormar lite i Twitter-vattenglaset.

De som agerar som barn är de som försöker förmedla bilden av Bali som barn- och journalistmördare med anledning av tweeten.

Vad som är lämpligt eller inte lämpligt får väljarna avgöra. Inte DN-journalisterna, Twitter eller mediautgivarna - dessa gör partierna klokt i att hädanefter ignorera.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-20 kl. 19:55.
Citera
2018-08-20, 20:02
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor

Endast en person med rejäl verklighetsfrånkoppling tolkar Hanifs tweet som att han direkt eller indirekt vill döda barn och journalister.

Detta!
Å naturligtvis gick Jan Björklund i fällan. Mannen som mitt i brinnande euro-kris ville att Sverige skulle byta valuta.

Helt verklighetsfrånvänd.
Citera
2018-08-20, 20:04
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Men är du efterbliven eller nåt?

Han höjer inte vapen PÅ SKOLA, utan befinner sig helt normalt på ett område avsedd för skytte. Sen om skyttebanan råkar befinna sig i anslutning till skolan kan väl knappast han rå för eller hur?

Har du problem med att skyttebanan befinner sig där den är, så får du väl kontakta kommunen och klaga!
Äckligt hur sånna som du försöker förvränga sanningen till att se ut som att HB minsan tagit med sig vapen från en annan plats, traskat in på en random skola och tagit massa hotfulla bilder.

Skäms på dig !

Jag gillar honom inte sa jag ju. Vad är det som får dej att tro att jag vill sitta och tjafsa med dej om en sån stor sopa?

https://nyheter24.se/maktkamp24/912846-hanif-bali-poserar-med-vapen-pa-grundskola-moter-stark-kritik
Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-20 kl. 20:16.
Citera
2018-08-20, 20:05
Medlem
Riksnytts avatar
Skyttebanan ligger i källaren på en skola. Vad är problemet?
Citera
2018-08-20, 20:09
Medlem
PK-media griper efter halmstrån, trots att de vet att det är kört.
Citera
2018-08-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Det är inget hot. Den som upplever det som ett hot är på något vis tappad.

Verklighetetsfrånkopplingen är total.

Hanif Bali vill varken döda barn eller journalister, varken direkt eller indirekt...

Ja, att reagera på Hanifs bild på skyttebanan är på gränsen till efterblivet. Det är inte ens moralpanik. Det är hysteriskt.
Citera
2018-08-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
"En tredjedel av sveriges journalister arbetar under hot. Då väljer moderaternas hanif bali att hota DN med automatvapen."
- Henrik Arnstad
Kolla vad han twittrat innan:

Citat:
Henrik Arnstad Retweetade

Sagittarii Holmiae

@SagittariiH
16 aug.
Mer
Mycket fina bågskytte-dagar på Södertuna!

Sagittarii Holmiae
Publicerades den 16 aug. 2018
Citat:
Sommarskytte på Södertuna slott
Sagittarii Holmiae-medlemmar samlades på Södertuna slott för skytte "at the marks" och mot måltavla, 13-14 augusti 2018.
https://twitter.com/arnstad

Och en länk där Arnstad skjuter skarpt: https://www.youtube.com/watch?v=Ebx7bOZmdAE
Citera
2018-08-20, 20:28
Bannlyst
Media vet att det är humor, men låtsas vara dumma så att de kan sätta dit Bali eftersom han gillar att göra narr av maktmissbrukande journalister.

Tänk ad härligt det hade varit om M stått upp för Bali nu och påtalat att det handlar om ett uppenbart skämt, men nej, man gör precis som media vill hela tiden.

Media kontrollerar våra politiker som marionettdockor.
Citera
2018-08-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Media vet att det är humor, men låtsas vara dumma så att de kan sätta dit Bali eftersom han gillar att göra narr av maktmissbrukande journalister.

Tänk ad härligt det hade varit om M stått upp för Bali nu och påtalat att det handlar om ett uppenbart skämt, men nej, man gör precis som media vill hela tiden.

Media kontrollerar våra politiker som marionettdockor.

M verkar väl än så länge stå upp för Bali (om vi undantar FP). Jag hoppas att det håller i sig, så man slutar låta sig bli överkörda av den skrattretande lilla grupp Twitter-profiler som är kroniskt kränkta, speciellt de fridlysta DN-journalisterna man absolut inte får göra narr av.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-20 kl. 20:36.
Citera
2018-08-20, 20:36
Medlem
Här poserar Magdalena Andersson med AK5. Var är ledarskapet?
https://pbs.twimg.com/media/DlD6cFHXgAA9Kc1.jpg
https://www.expressen.se/nyheter/finansminister-magdalena-andersson-skjuter-skarpt-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in