Citat:
Ursprungligen postat av
Shaggyme
Så du tyckte Hanif Balis infall med skjutvapen på skola var skojigt, då? Det var alltså sina väljare Hanif Bali representerade, tror du, när han höjde vapen på skola.
Så ser inte jag på det. Jag anser att han visade prov på sitt dåliga omdöme. Om han har nåt?
Han höjde vapen på _en skjutbana_. Skjutbanan ligger i anslutning till skolan. Om någon höjer ett vapen på en skjutbana är det i regel allt annat än anmärkningsvärt.
Var det omdömeslöst? Nej - på vilket vis skulle det
vara omdömeslöst? För att journalisterna på DN upplever att de får dåliga associationer?
Var det roligt med tanke på tweetens innehåll? Ja, jag tycker att det var lustigt. Det roligaste är väl kanske hur tweeten lyfter den paralyserande ängsligheten och därför förlöjligar DN i dubbel bemärkelse.
Endast en person med rejäl verklighetsfrånkoppling tolkar Hanifs tweet som att han direkt eller indirekt vill döda barn och journalister.
Läser förresten nu att Kristersson inte vill träffa mediautgivarna. Fint så - hade han ställt upp på det kunde de lika gärna låta DN skriva M:s valmanifest.