2018-08-20, 19:11
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
M skadas utan tvekan som mest om de böjer sig för DN och låter DN med tillhörande Twitter-ankdamm bestämma vad de får eller inte får skoja om, skriva eller tycka.

Denna DN- och Twitter-ängslighet är exakt vad som får M och S att dala i opinionen.

Politikerna skall representera sina väljare. De skall inte representera journalisterna på DN eller de ca 4% som aktivt använder Twitter i Sverige...

Så du tyckte Hanif Balis infall med skjutvapen på skola var skojigt, då? Det var alltså sina väljare Hanif Bali representerade, tror du, när han höjde vapen på skola.

Så ser inte jag på det. Jag anser att han visade prov på sitt dåliga omdöme. Om han har nåt?
Citera
2018-08-20, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Tycker det känns bra att vi lyckats identifiera de verkliga hoten, utvecklingsstörda med leksakspistoler och Hanif Bali. Jag sover då lite lugnare på nätterna i alla fall.

Men det som saknas är ju att Bali också skall avlivas av polisen, först då kan man sova lugnt
Citera
2018-08-20, 19:19
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Så du tyckte Hanif Balis infall med skjutvapen på skola var skojigt, då? Det var alltså sina väljare Hanif Bali representerade, tror du, när han höjde vapen på skola.

Så ser inte jag på det. Jag anser att han visade prov på sitt dåliga omdöme. Om han har nåt?

Men är du efterbliven eller nåt?

Han höjer inte vapen PÅ SKOLA, utan befinner sig helt normalt på ett område avsedd för skytte. Sen om skyttebanan råkar befinna sig i anslutning till skolan kan väl knappast han rå för eller hur?

Har du problem med att skyttebanan befinner sig där den är, så får du väl kontakta kommunen och klaga!
Äckligt hur sånna som du försöker förvränga sanningen till att se ut som att HB minsan tagit med sig vapen från en annan plats, traskat in på en random skola och tagit massa hotfulla bilder.

Skäms på dig !
Citera
2018-08-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme

Han höjde vapen på _en skjutbana_. Skjutbanan ligger i anslutning till skolan. Om någon höjer ett vapen på en skjutbana är det i regel allt annat än anmärkningsvärt.

Var det omdömeslöst? Nej - på vilket vis skulle det
vara omdömeslöst? För att journalisterna på DN upplever att de får dåliga associationer?

Var det roligt med tanke på tweetens innehåll? Ja, jag tycker att det var lustigt. Det roligaste är väl kanske hur tweeten lyfter den paralyserande ängsligheten och därför förlöjligar DN i dubbel bemärkelse.

Endast en person med rejäl verklighetsfrånkoppling tolkar Hanifs tweet som att han direkt eller indirekt vill döda barn och journalister.

Läser förresten nu att Kristersson inte vill träffa mediautgivarna. Fint så - hade han ställt upp på det kunde de lika gärna låta DN skriva M:s valmanifest.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-20 kl. 19:30.
Citera
2018-08-20, 19:22
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har "trolla" fått en ny betydelse? HB beter sig som ett barn.
Och DN et al hugger direkt på kroken!
Who's the greatest fool? The fool or the fool who follows him? (Obi wan Kenobi)
Citera
2018-08-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Och DN et al hugger direkt på kroken!
Who's the greatest fool? The fool or the fool who follows him? (Obi wan Kenobi)
HB är en vuxen man tillika ledamot i Sveriges Riksdag. Att han indirekt hotar media är inte acceptabelt även om han bara "skojar" .
Citera
2018-08-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
HB är en vuxen man tillika ledamot i Sveriges Riksdag. Att han indirekt hotar media är inte acceptabelt även om han bara "skojar" .

Det är inget hot. Den som upplever det som ett hot är på något vis tappad.

Verklighetetsfrånkopplingen är total.

Hanif Bali vill varken döda barn eller journalister, varken direkt eller indirekt...
Citera
2018-08-20, 19:35
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:

Hanif Bali vill varken döda barn eller journalister, varken direkt eller indirekt...
Kontext och avsändare är tydligen inte viktiga parametrar när DN går full offerkofta.
Citera
2018-08-20, 19:37
Medlem
guderis avatar
Nog för att Hanif kan anses vara lite barnslig i vissa fall, men undrar om inte DN faktiskt är snäppet barnsligare med denna vendetta de för mot honom. Att någon ö.h.t tolkar bilden på CoD som någonting annat än satir är rent löjeväckande . Att någon snackar om skolskjutningar för att de befinner sig på en skjutbana i anslutning till en skola är ingenting annat än retarded.
Citera
2018-08-20, 19:37
Medlem
Gregor-Samsas avatar
HB är en skicklig opinionsbildare och debattör men saknar kanske fingerspitzgefühl nog att bli ett tungt namn i den blyfotade klassiska partipolitiken.

Välkommen till Medborgerlig Samling Hanif. Vi har humor.
Citera
2018-08-20, 19:41
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Det är för mig helt obegripligt hur det här senaste ens har kunnat blivit en grej. Varför gnälls det inte på kungen då t.e.x? Finns ju massor av bilder på när han är ute i skogen och viftar med vapen. Förmodligen många andra politiker också. Det enda jag blir fundersam över är hur han kunde ha tillgång till en AR15? Dessa går väl inte direkt att få licens på i Sverige?
Citera
2018-08-20, 19:41
Medlem
Citat:

Kanske vill han inte det. Men varför poserar han med och skriver som han gör (inte bara idetta fall)? Tycker han att det livar upp politiken? Han är en omogen narcissist. Det är synd om honom då kom hit som ensamkommande barn. Men nu är han vuxen och han ska bete sig som sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in