2018-08-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Dom blir nog tvungna nu. Alt-högern har daltat för länge med Hanif. Så här nära valet och med sjunkande opinionssiffror har han tillfogat högern stor skada.

Borgatskapet har gått i taket och menar att bilden på Bali med kulspruta på en skola för tanken till alla skolskjutningar. Fan, vilket dåligt omdöme. Var han nykter, tror ni?

Vi har inte haft en enda skolskjutning i Sverige sedan skottdramat i Kungälv 4 mars 1961.

Vad betyder det med "för tanken till alla skolskjutningar"? Uppmanar han till attentat mot skolor? Är målet med Hanifs tweet att få till en ordentlig skolskjutning i Sverige? Man måste vara lagom verklighetsfrånvänd för att göra en sådan tolkning.

Det är en harmlös tweet som endast ett litet antal i en liten ankdamm bryr sig om eller uppfattar som något "farligt". Gemene man kan ta till sig av innehållet, förstår kontexten, drar på smilbanden och fortsätter sitt liv precis som vanligt.

Denna hyperbola reaktion med antydningar om att Hanif Bali vill döda barn och journalister tyder bara på att något står allvarligt fel till i Sverige...och kanske speciellt med DN.

För övrigt är det vanligt med skjutbanor på eller i anslutning till skolor med anor och idrottsområden. Inget märkligt med det heller. På min skola hade vi skjutbana i samma byggnad.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-20 kl. 18:12.
Citera
2018-08-20, 18:06
Medlem
varför går han inte till SD?
Citera
2018-08-20, 18:18
Medlem
RadioDDR1s avatar
"En tredjedel av sveriges journalister arbetar under hot. Då väljer moderaternas hanif bali att hota DN med automatvapen."
- Henrik Arnstad
Citera
2018-08-20, 18:18
Medlem
Missade senaste skitstormen idag, annars hade jag tackat honom när jag sprang förbi honom i Solna. Folk kan väl sluta vara så ängsliga? Sverige har 10 000 större problem än Hanif Bali men batiktrollen vågar inte ge sig på de andra. Konstigt, om de nu blev så rädda för hans Colt. Kanske han inte är så farlig trots allt?

Rädda människor är det farligaste som finns.
Citera
2018-08-20, 18:21
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93

Det är en fråga som många ställt i många år nu.
Citera
2018-08-20, 18:21
Medlem
Ännu ett jävla hatdrev. Gäsp. Vem fan bryr sig - snart är det val!
Citera
2018-08-20, 18:25
Medlem
Gabriel2017s avatar
Jag uppfattar det som satir och den är bra. Satir brukar inte gillas av makten, att förlöjliga och driva med makten, i detta fall DN, är det värst som kan hända en makthavare, att bli skrattade åt, HAHAHAHAHA
DN är en Fake-Fabrik, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Inte uppskattat! Vi behöver mer Satir! Den här är bra...
https://www.instagram.com/p/Bl3mvuWFaTn/?taken-by=hanifb
Senast redigerad av Gabriel2017 2018-08-20 kl. 18:29.
Citera
2018-08-20, 18:33
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -93

Den rädda haren Mattias Karlsson skulle aldrig våga ta emot honom.
Citera
2018-08-20, 18:33
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Vi har inte haft en enda skolskjutning i Sverige sedan skottdramat i Kungälv 4 mars 1961.

Vad betyder det med "för tanken till alla skolskjutningar"? Uppmanar han till attentat mot skolor? Är målet med Hanifs tweet att få till en ordentlig skolskjutning i Sverige? Man måste vara lagom verklighetsfrånvänd för att göra en sådan tolkning.

Det är en harmlös tweet som endast ett litet antal i en liten ankdamm bryr sig om eller uppfattar som något "farligt". Gemene man kan ta till sig av innehållet, förstår kontexten, drar på smilbanden och fortsätter sitt liv precis som vanligt.

Denna hyperbola reaktion med antydningar om att Hanif Bali vill döda barn och journalister tyder bara på att något står allvarligt fel till i Sverige...och kanske speciellt med DN.

För övrigt är det vanligt med skjutbanor på eller i anslutning till skolor med anor och idrottsområden. Inget märkligt med det heller. På min skola hade vi skjutbana i samma byggnad.

Jag gillar honom inte. Jag rår inte för vad borgarna tycker om honom eller hur deras asociationer löper när dom ser hon höja en kulspruta på en skola. När jag säger skolskjutningar behöver jag nödvändigtvis inte inskränka mej till lilla Sverige. Jag kan ju ha ett globalt perspektiv. Eller hur? Jag kan tänka på Finland och USA. Eller hur? Vilka Bali vill döda lägger jag mej heller inte i. Hyperbol vet jag inte vad det är. Är du eller Hanif hyperbol?

Du kan iaf lita på att han skadar sitt parti om DN viker ut hans misstag på förstasidan (Det har jag inte kollat, förstås). Du vet naturligtvis bäst. Inte sant?
Citera
2018-08-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Jag gillar honom inte. Jag rår inte för vad borgarna tycker om honom eller hur deras asociationer löper när dom ser hon höja en kulspruta på en skola. När jag säger skolskjutningar behöver jag nödvändigtvis inte inskränka mej till lilla Sverige. Jag kan ju ha ett globalt perspektiv. Eller hur? Jag kan tänka på Finland och USA. Eller hur? Vilka Bali vill döda lägger jag mej heller inte i. Hyperbol vet jag inte vad det är. Är du eller Hanif hyperbol?

Du kan iaf lita på att han skadar sitt parti om DN viker ut hans misstag på förstasidan (Det har jag inte kollat, förstås). Du vet naturligtvis bäst. Inte sant?

M skadas utan tvekan som mest om de böjer sig för DN och låter DN med tillhörande Twitter-ankdamm bestämma vad de får eller inte får skoja om, skriva eller tycka.

Denna DN- och Twitter-ängslighet är exakt vad som får M och S att dala i opinionen.

Politikerna skall representera sina väljare. De skall inte representera journalisterna på DN eller de ca 4% som aktivt använder Twitter i Sverige...
Senast redigerad av Eventor 2018-08-20 kl. 18:47.
Citera
2018-08-20, 18:41
Medlem
Idittfejss avatar
SD hade kickat Bali sedan länge om han var deras man.
Citera
2018-08-20, 19:05
Medlem
tcfmogs avatar
Tycker det känns bra att vi lyckats identifiera de verkliga hoten, utvecklingsstörda med leksakspistoler och Hanif Bali. Jag sover då lite lugnare på nätterna i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in