2018-08-19, 22:53
Avslutad
Helan och Halvans A Chump at Oxford

Anrik skola, anrika skådisar.
As a reward for capturing a bank robber, Stan and Ollie get scholarship to Oxford, but are met with resentment by other students
Citera
2018-08-20, 00:57
Avslutad
En film med två svenska stjärnor, Greta Garbo och Lars Hanson. Flesh and the devil.
Citera
2018-08-20, 09:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Filmerna är ju grymt bra gjorda. Jag har faktiskt inte kollat Penance än. Jag kan se konsten i filmerna, men tycker i längden att Found Footage filmer som i stort sett inte har nån handling, utan bara massa gore, är rätt tröttsamma.

Så är det ju, blir lite väl mycket av det goda och mättnadskänslan infinner sig rätt så omgående, men just AUM är ju en film varje filmintresserad som gillar skräck och extrema filmer bör ha sett, då den var och i viss mån fortfarande är en snackis. Gillade just Mordum mycket då jag såg den för första gången, pga våldet och att den var så pass välgjord för att vara "faux-snuff", men hade jag sett om den hade betyget fallit en smula.
Citera
2018-08-20, 12:15
Medlem
Rakiis avatar
Finsk svart komedi står på schemat nu, Armomurhaaja (2017) som ser bra ut på förhand och alltid kul med ny finsk film.

https://www.imdb.com/title/tt6505968/
Citera
2018-08-20, 13:24
Avslutad
Faust med Gösta Ekmans farfar Gösta Ekman.

The demon Mephisto wagers with God that he can corrupt a mortal man's soul

Av den klassiska regissören F.W. Murnau
Citera
2018-08-20, 13:30
Medlem
sunsidans avatar
Efter att ha malt på med "The Prestige" & "Memento" fortsätte jag på hjärnknullar temat med "The Machinist" för vad kan det vara.. fjärde gången? om du inte sett den, SE DEN
Citera
2018-08-20, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Efter att ha malt på med "The Prestige" & "Memento" fortsätte jag på hjärnknullar temat med "The Machinist" för vad kan det vara.. fjärde gången? om du inte sett den, SE DEN

Du får gärna förklara hur allt hänger ihop i filmen, inte sett den på länge men tyckte symboliken var oklar. Vem är den mystiske mannen exv?
Citera
2018-08-20, 17:34
Medlem
chessjamts avatar
Drowning by Numbers (1988) av Peter Greenaway blir det nu.

https://www.imdb.com/title/tt0092929/?ref_=nv_sr_4
Citera
2018-08-20, 17:35
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finsk svart komedi står på schemat nu, Armomurhaaja (2017) som ser bra ut på förhand och alltid kul med ny finsk film.

https://www.imdb.com/title/tt6505968/
Kul och se vad du ger för betyg, är själv kluven till vad jag ska tycka om filmen pga något som hände en sportfiskare i filmen.
Citera
2018-08-20, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Drowning by Numbers (1988) av Peter Greenaway blir det nu.

https://www.imdb.com/title/tt0092929/?ref_=nv_sr_4

Märklig film. Men bra. Eller Och bra kanske jag ska säga.
Citera
2018-08-20, 18:14
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Har nyss sett om alla Nightmare on elm street filmerna och i går såg jag om 1, 2 och 3 av friday the thirteen. Ikväll blir det i alla fall 4:an och 5:an.

Härligt med knaprig bild, halvtaskigt skådespel och naturliga bröst!!

Hakar på detta och drar igång Nightmare on Elmstreet #1
Citera
2018-08-20, 20:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Kul och se vad du ger för betyg, är själv kluven till vad jag ska tycka om filmen pga något som hände en sportfiskare i filmen.

Ja, vad skall man säga, den har ju den där lite typiska finska humorn som mycket går ut på att skrika svordomar till höger och vänster, eller ja, humor är ju kanske att ta i men som finsktalande så tycker jag det alltid är lika roligt att höra det användas. Däremot går ju mycket förlorat i översättningen om man som utomstående, icke-finsktalande, men den mörka humorn existerar ju ändå bortom vokabulären som skriks ut.

Hade ett lite ambivalent förhållande till huvudpersonen genom hela filmen skall poängteras, men det är nog meningen av de två regissörerna, att det skall svänga snabbt hur man ser på honom. Ena stunden kan man förstå att han gör som han gör, för att i nästa fullständigt balla ur, som i scenen du nämnde med sportfiskaren. Men ja, jag gillade den för vad den helt enkelt var, lite av en finsk vigilante-film med svart humor, varken mer eller mindre. Trodde att den skulle vara annorlunda då jag läste om den tidigare, att själva delen då han blir vigilante skulle ta mera plats, men men... Man kan inte få allt.

En svag 3/5 gav jag den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in