2018-08-20, 15:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
1. Att bo kvar innebär att bli påmind varje dag om det inträffade. Skulle en GM som var vän till HA klara av att bo kvar i Mariestad och riskera att möta familjen Andersson varje dag? Vem klarar av det?
2. Varför bor man kvar och utsätter sig för detta?

Tror ändå att GM har flyttat från Mariestad.

Jag tror som du, att GM har flyttat från stan.
Citera
2018-08-20, 15:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
*
Det som är förbryllande är sandalernas placering.
Kan det möjligen vara så att "någon" som var på plats och sökte på söndagen kan ha hittat sandalerna på stigen och sen medvetet försökt gömma dom?

*

Absolut, jag skulle inte bli förvånad om "mannen med pilotglasögon" eller annan inblandad var där och låtsades som att det regnade, men för egen del ser jag en övervikt för att sandalerna kastades åt sidorna redan under natten.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-20 kl. 16:10.
Citera
2018-08-20, 15:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Lite tankar

1. Att bo kvar innebär att bli påmind varje dag om det inträffade. Skulle en GM som var vän till HA klara av att bo kvar i Mariestad och riskera att möta familjen Andersson varje dag? Vem klarar av det?
Enda anledningen till att bo kvar som GM som jag ser det är om GM har kontroll över HA kvarlevor. Så om GM bor kvar i Mariestad så tror jag att HA kvarlevor finns på GM tomt eller så är GM en psykopat som inte har några problem med skuldkänslor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Enligt chatten efter radioprogramserien svarade Pernilla och Mats först att mannen bor kvar i stan. Sedan ändrades detta till att bli "mindre exakt utpekande".

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror som du, att GM har flyttat från stan.

Som vanligt är du tvärtemot. Oavsett vad och oavsett vilka argument som anförs mot "mannen med pilotglasögon" försöker du vara tvärtemot eller hitta någon liten vinkel som att "det är väl inget konstigt att hjälpa någon att ringa". Precis allt talar emot "mannen med pilotglasögon" - och du gör precis allt för att "släta över" och få bort fokus från honom. Jag blir mer och mer nyfiken på den här personen - och övertygad om hans inblandning!
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-20 kl. 16:02.
Citera
2018-08-20, 16:44
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Lite tankar

Enda anledningen till att bo kvar som GM som jag ser det är om GM har kontroll över HA kvarlevor. Så om GM bor kvar i Mariestad så tror jag att HA kvarlevor finns på GM tomt eller så är GM en psykopat som inte har några problem med skuldkänslor.

Jag tror inte att det behöver vara något problem för en GM att bo kvar. Den som bor kvar tror jag är en person som vill bo kvar från början, nån som inte har några planer på att flytta till en större stad. En sån typ stannar ändå. Hade han varit en person som ville flytta ut tror jag att den här händelsen hade lett till en ganska snar flytt. Att vara nära kan också vara det som känns tryggast. Men har man begravt en kropp på sin egen tomt så är det förstås också en aspekt.

Tror inte att GM är psykopat. För det första är psykopati relativt ovanligt. Och om GM är mmpg tycker jag inte att han har visat några sådana tendenser.
Citera
2018-08-20, 17:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Som vanligt är du tvärtemot. Oavsett vad och oavsett vilka argument som anförs mot "mannen med pilotglasögon" försöker du vara tvärtemot eller hitta någon liten vinkel som att "det är väl inget konstigt att hjälpa någon att ringa". Precis allt talar emot "mannen med pilotglasögon" - och du gör precis allt för att "släta över" och få bort fokus från honom. Jag blir mer och mer nyfiken på den här personen - och övertygad om hans inblandning!

Ja jag, divadnil m.fl. tror att GM har flyttat från Mariestad, är det förbjudet att tro det eller vad är det med dig?

Jag vill vända på alla stenar, försöka tänka i banor som vi tidigare inte har gjort, spekulera kring saker och detaljer som tidigare inte har varit på tapeten - inget annat. Jag har inga problem med att MMPG skulle kunna vara inblandad i försvinnandet på ett eller annat sätt, eller att han kan ha blivit vittne till något.
Din misstänksamhet och paranoia tar dock över och tar det här till helt nya nivåer och du är numera mer låst än någonsin. Vart tog din öppenhet vägen som du alltid har skrytit så stort om?
Citera
2018-08-20, 17:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja jag, divadnil m.fl. tror att GM har flyttat från Mariestad, är det förbjudet att tro det eller vad är det med dig?

Jag vill vända på alla stenar, försöka tänka i banor som vi tidigare inte har gjort, spekulera kring saker och detaljer som tidigare inte har varit på tapeten - inget annat. Jag har inga problem med att MMPG skulle kunna vara inblandad i försvinnandet på ett eller annat sätt, eller att han kan ha blivit vittne till något.
Din misstänksamhet och paranoia tar dock över och tar det här till helt nya nivåer och du är numera mer låst än någonsin. Vart tog din öppenhet vägen som du alltid har skrytit så stort om?

Det är ju väldigt korkat att tro att "mannen med pilotglasögon" har flyttat från stan när Pernilla och Mats först skrev i chatten efter radioprogramserien att mannen bor kvar i stan ...
Citera
2018-08-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag tror inte att det behöver vara något problem för en GM att bo kvar. Den som bor kvar tror jag är en person som vill bo kvar från början, nån som inte har några planer på att flytta till en större stad. En sån typ stannar ändå. Hade han varit en person som ville flytta ut tror jag att den här händelsen hade lett till en ganska snar flytt. Att vara nära kan också vara det som känns tryggast. Men har man begravt en kropp på sin egen tomt så är det förstås också en aspekt.

Tror inte att GM är psykopat. För det första är psykopati relativt ovanligt. Och om GM är mmpg tycker jag inte att han har visat några sådana tendenser.
Tack för input. Jag lyssnar gärna på dina åsikter för du är en av dem i tråden som jag tycker kan resonera sig fram. Så du tror att GM orkar med att bo kvar i stan trots att han kände HA? Skulle han klara av att hålla ihop psykiskt och gå till jobbet varje dag och hålla tyst om sin gärning? En fullt normal person borde må riktigt dåligt, kanske bli periodare eller hålla sig undan stan när han inte måste ut, vara borta från jobbet i perioder etc. Jag har svårt att se GM fullt fungerande i samhället om han bor kvar i Mariestad. Håller med om det fetstilta.
Senast redigerad av divadnil 2018-08-20 kl. 18:59.
Citera
2018-08-20, 19:05
Medlem
Citat:
En fullt normal person borde må riktigt dåligt, kanske bli periodare eller hålla sig undan stan när han inte måste ut, vara borta från jobbet i perioder etc. Jag har svårt att se GM fullt fungerande i samhället om han bor kvar i Mariestad.

Det kanske han också gör?! Vem vet?
Citera
2018-08-20, 19:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tack för input. Jag lyssnar gärna på dina åsikter för du är en av dem i tråden som jag tycker kan resonera sig fram. Så du tror att GM orkar med att bo kvar i stan trots att han kände HA? Skulle han klara av att hålla ihop psykiskt och gå till jobbet varje dag och hålla tyst om sin gärning? En fullt normal person borde må riktigt dåligt, kanske bli periodare eller hålla sig undan stan när han inte måste ut, vara borta från jobbet i perioder etc. Håller med om det fetstilta.

Nja, visst kan det som hände inverka väldigt negativt på mannen, men å andra sidan har vi det faktum att hur förklarar han för sin närmsta omgivning att "nu flyttar vi"? Säg att han har varit Mariestadsbo i en herrans massa år redan, han har familj (fru, sambo, barn, släktingar, vänner) och jobbar på/för ett företag inom kanske tre, fyra mils avstånd. Hur förklarar man då för sin sambo/fru/barn/släkt/vänner att vi ska flytta? Det går inte. Om det stämmer att "mannen med pilotglasögon" är KM så kom ju enligt inlägg i tråden uppbrottet från KB 2001, ett av de år som det hölls förhör på. Då skulle han ju för all del ha kunnat flytta, men då hade det gått nästan tio år redan och allt rullade väl på, typ. Dessutom hade en flytt då nästan kunnat tolkas som "skyldig" i polisens ögon. Jag tror inte att det var "bara att flytta". Och enligt radioprogramserien tyder allt på att han bor kvar.
Citera
2018-08-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Det kanske han också gör?! Vem vet?
Ja absolut. Men omgivningen borde märka det tänker jag.
Citera
2018-08-20, 19:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Tack för input. Jag lyssnar gärna på dina åsikter för du är en av dem i tråden som jag tycker kan resonera sig fram. Så du tror att GM orkar med att bo kvar i stan trots att han kände HA? Skulle han klara av att hålla ihop psykiskt och gå till jobbet varje dag och hålla tyst om sin gärning? En fullt normal person borde må riktigt dåligt, kanske bli periodare eller hålla sig undan stan när han inte måste ut, vara borta från jobbet i perioder etc. Jag har vårt att se GM fullt fungerande i samhället om han bor kvar i Mariestad. Håller med om det fetstilta.

Tack för det första.
Ja, jag tror utan att tveka att GM har kunnat och orkat bo kvar i stan. Att kunna och orka möta vardag och eventuella anhöriga tror jag inte har varit avgörande för GM, eftersom han aldrig har blivit misstänkt. Hade han tidigare varit misstänkt hade det varit något annat men inte omöjligt. Att bo, gå till jobbet, hålla tyst och hålla ihop, hade inte varit omöjligt för de flesta av oss.

Att tro att andra känner sådan skam att det märks, är att bedra sig. Vi donar på med det som fungerar, oftast ända in i kaklet.
Citera
2018-08-20, 20:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det är ju väldigt korkat att tro att "mannen med pilotglasögon" har flyttat från stan när Pernilla och Mats först skrev i chatten efter radioprogramserien att mannen bor kvar i stan ...

Det är ren idioti att du inte kan läsa innantill.
Jag skrev att jag tror att GM har flyttat från stan INTE att "mannen med polotglasögon" har flyttat från stan. Jag tror nämligen att GM kan vara någon annan än MMPG. Men det kanske inte är "tillåtet" det heller?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-20 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in