2018-08-20, 16:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men att SD skulle ha varit vid LW:s bostad var väl ett antagande som byggde på den tydligen helt grundlösa uppgiften om att SD skulle ha stämt träff med LW.

Och om inte uppgiften om att de hade stämt träff är riktig så fallerar ju hela indiciekedjan:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Kan det här vara förklaringen till åklagarens bakslag vid den andra häktningsförhandlingen, att hon blev påkommen med att lägga fram en påhittad/felaktig uppgift om att SD skulle ha stämt träff med LW?

Vi är flera i tråden som har en ganska klar uppfattning om vad som hänt och vem som är gärningsman i fallet. Jag (och även andra som jag uppfattat det) får uppgifter från flera håll som är samstämmiga.
Det kan dock visa sig att dessa uppgifter är fel längre fram.

Men, menar du verkligen att en åklagare är såpass oprofessionell att denne framlägger uppgifter vid en häktesförhandling som baseras på obekräftade uppgifter?
Citera
2018-08-20, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vem har antytt att ”cykelturen på jobbet” bevisar att SD är en mördare?

Att uppfatta det som ett udda beteende att cyklandes säga farväl till kollegor (på en arbetsplats där SD uppgetts ha fått sparken) är väl ändå adekvat?

Det bevisar inte att steffe är en mördare han tog inte farväl cyklandes har jag fått veta
Jag tror DET hur länge ska jag orka
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag fattade det som att Åsa Hiding byttes ut samtidigt som spaningsledningen, och enligt en artikel i NA är Karin Lindell förundersökningsledare nu. Stämmer inte NA:s uppgifter?
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet

De har inte ändrat uppgifter om Åsa Hiding hos Åklagarmyndigheten och Tingsrätten gällande Målnummer B2705-18, åtminstone vad jag kunnat se.

Karin Lindell var sannolikt t f åkl under semestern.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Men att SD skulle ha varit vid LW:s bostad var väl ett antagande som byggde på den tydligen helt grundlösa uppgiften om att SD skulle ha stämt träff med LW.

Och om inte uppgiften om att de hade stämt träff är riktig så fallerar ju hela indiciekedjan:

Kan det här vara förklaringen till åklagarens bakslag vid den andra häktningsförhandlingen, att hon blev påkommen med att lägga fram en påhittad/felaktig uppgift om att SD skulle ha stämt träff med LW?

För att travestera Moralensväktare: Du är nära sanningen..
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-20 kl. 16:21.
Citera
2018-08-20, 16:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag fattade det som att Åsa Hiding byttes ut samtidigt som spaningsledningen, och enligt en artikel i NA är Karin Lindell förundersökningsledare nu. Stämmer inte NA:s uppgifter?
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polis-och-aklagare-fortsatt-fortegna-om-hjarstamordet

Så har inte jag uppfattat det. Åklagare Åsa Hiding har uttalat sig i pressen om fallet efter det att spaningsledningen byttes ut.
Som jag har tolkat det är Karin Lindell tillsatt på grund av semestertider.
Har du annan information?
Citera
2018-08-20, 16:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vi är flera i tråden som har en ganska klar uppfattning om vad som hänt och vem som är gärningsman i fallet. Jag (och även andra som jag uppfattat det) får uppgifter från flera håll som är samstämmiga.
Det kan dock visa sig att dessa uppgifter är fel längre fram.

Men, menar du verkligen att en åklagare är såpass oprofessionell att denne framlägger uppgifter vid en häktesförhandling som baseras på obekräftade uppgifter?
Jag har själv ingen aning om hur det här gick till, men det är ju helt uppenbart att någonting spårade ur ordentligt redan tidigt i utredningen.

Ni som har källor med insyn i utredningen får gärna svara på frågan i inlägget du citerar.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-20 kl. 16:39.
Citera
2018-08-20, 16:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför skulle MV eller min källa vilja rikta misstankarna mot SD?
Båda vill nog endast att den som begått brottet hamnar bakom lås och bom.
Min käller känner inte SD överhuvudtaget så hen har ingen anledning att rikta misstankarna däråt alls.
Om MV känner SD har jag ingen aning om men skulle gissa på att så inte är fallet.
Däremot har de lämnat uppgifter som stämmer i stort.

Men det SKULLE kunna vara den verkliga GM
som är din källa?
För du vet inte vem din källa är?
Stämmer det?
"Bara" någon anonym postare på FB?
Citera
2018-08-20, 16:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulrton82
Nej det gjorde HAN INTE
Ända som man kan lita på är EGT
MV ljuger

Hur vet du det?

Känner du "Steffe"?
Citera
2018-08-20, 16:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ett antagande kan ju ha varit lite förhastat. Misstag händer så lätt. Ibland reagerar försvaret på sånt, ibland inte. Ibland blir de ilskna.

Det går ju f.ö. ofta träffas utan avtal också.
Citera
2018-08-20, 16:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ett antagande kan ju ha varit lite förhastat. Misstag händer så lätt. Ibland reagerar försvaret på sånt, ibland inte. Ibland blir de ilskna.

Det går ju f.ö. ofta träffas utan avtal också.
Tack, men min fråga var egentligen ställd till de här som anser sig ha källor med insyn i utredningen.
Citera
2018-08-20, 16:47
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De har inte ändrat uppgifter om Åsa Hiding hos Åklagarmyndigheten och Tingsrätten gällande Målnummer B2705-18, åtminstone vad jag kunnat se.

Karin Lindell var sannolikt t f åkl under semestern.

Det stämmer, det står i artikeln ur NA:

"Åklagare Karin Lindell, som leder utredningen när åklagare Åsa Hiding har semester, vill heller inte berätta någonting om vad som sker i utredningen."
Citera
2018-08-20, 16:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tack, men min fråga var egentligen ställd till de här som anser sig ha källor med insyn i utredningen.

Genau. Så pass mycket insyn kanske man inte kan hoppas på....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in