2018-08-20, 15:57
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
De andra institut har accepterat att SD:are är pussies och använder s.k. Pussy-faktorn precis som vi på Flashback gör.

Sedan blir dessa pussies något modigare om mätning sker via webb.

Värst är Valu - på tu man hand!!!
https://www.svt.se/pejl/det-har-ar-valu

Sist blev dessa pussies så jävligt fega att det vara endast 62% bland SD:s väljare som svarade. Resten, alltså 38%, vågade inte stå för sig själva, pissade på sig och gick hem med svansen mellan benen

När de väl kommer hem blir de plötsligt modiga och skriver argt om sina konspirationsteorier angående olika OI här på flashback

Nja, inte riktigt. Den relativa skillnaden mellan könen har legat på ungefär samma nivå (rensat från bruset).
Jag kan förstå att du försöker provocera. Jag kan förstå att du är frustrerad över att Svenskar inte står upp.

Men det vore klädsamt ifall du förstod att många Svenskar, även i dag, förlorar sitt arbete ifall de "outar" sig. Att förlora sin inkomst kan betyda att man förlorar sitt hem... man har barn att försörja kanske... hur tänka där. Människor är rädda, på riktigt, och på goda grunder. Skäll inte (skyll inte) på dem.

Du har mycket klokhet att dela mellan dina ilske-utbrott, behärska dig. Det ökar din trovärdighet.

Det här valet kommer att sluta med SD över 30%, faktiskt.
Kanske till och med med SD som egen majoritet... hoppas bara att de inom partiet förberett sig för detta "worst case scenario".
2018-08-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
En hypotes som jag har angående de något vikande siffrorna för SD är att det ständiga anti-SD-postandet, av kvinnor på fb/irl, har haft effekt. Vet några stycken i min närhet, främst kvinnor, som varit ganska övertygade om att de skulle rösta SD men där det yttre trycket har gjort att de börjar tänka sig för (”det kanske riskerar att bli en fascistisk trend ändå”). En kvinnlig bekant har till och med fått ultimatum av sin pojkvän att om hon röstar SD så är det slut.

Så min hypotes är kortfattat, vänsterns paniska anti-SD-postande har påverkat många kvinnor att överväga att rösta på ett annat parti än SD. Män överlag + kvinnor som är tsm med SD:are är mindre känsliga för detta och blir istället mer motiverade till en SD-röst.

Kanske. Personligen tror jag att de ständiga attackerna på SD i de stora tidningarna, framför allt DN, och i public service radio och TV har haft en större effekt.

Massmedia har övertalat och lurat svenska folket förut, t.ex. när de med en våldsam propaganda-orkan lyckades få svenskarna att rösta ja till EU år 1994. För att inte tala om hur de med en ännu våldsammare propaganda-tsunami lyckades få svenskarna att hålla tyst och inte protestera när våra gränser stormades av 163.000 personer från MENA på hösten 2015.

Då vore det ju inte så konstigt om MSM lyckas skrämma bort kanske hundra tusen svenskar från att rösta på SD.

För propaganda funkar. Och blott Sverige svenska massmedier har.
Senast redigerad av Egnatankar 2018-08-20 kl. 16:56.
2018-08-20, 16:15
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Det här valet kommer att sluta med SD över 30%, faktiskt.
Kanske till och med med SD som egen majoritet... hoppas bara att de inom partiet förberett sig för detta "worst case scenario".

(Min fetning)

DEN valvakan på SVT och TV4 hade jag velat följa... Syrgastuber, hjärtstartare, lugnande medel, antidepressiva och akutläkare blandat med statsvetare, valforskare, politiker, valstrateger och programledare i studion. Jösses, snacka om politiskt, socialt och känslomässigt inferno.
Senast redigerad av Smoothman 2018-08-20 kl. 16:17.
2018-08-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
En hypotes som jag har angående de något vikande siffrorna för SD är att det ständiga anti-SD-postandet, av kvinnor på fb/irl, har haft effekt. Vet några stycken i min närhet, främst kvinnor, som varit ganska övertygade om att de skulle rösta SD men där det yttre trycket har gjort att de börjar tänka sig för (”det kanske riskerar att bli en fascistisk trend ändå”). En kvinnlig bekant har till och med fått ultimatum av sin pojkvän att om hon röstar SD så är det slut.

Så min hypotes är kortfattat, vänsterns paniska anti-SD-postande har påverkat många kvinnor att överväga att rösta på ett annat parti än SD. Män överlag + kvinnor som är tsm med SD:are är mindre känsliga för detta och blir istället mer motiverade till en SD-röst.
(Varning, mycket generaliserande text)
Alltså, kvinnors dagsform är svår att predicera (för andra än kvinnor själva). Under den varma sommaren blev nog alla (åtminstone på arbetsplatsen eller hemma vid TVn i polemik med mannen) temporära miljöpartister. Nu när det är höst, och man planerar vinterns eller nästa års resa till solen så nu är det något annat som sysselsätter deras tankar, kanske flyktingar (om det är en mörk läskig hemväg på mörkare hösten), kanske något annat, vi får se (snart).
2018-08-20, 16:27
Medlem
AreYouBacks avatar
När kommer "del 2" av "Ett folk, ett parti"? Dags att elda på valcirkusen.
2018-08-20, 16:28
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

DEN valvakan på SVT och TV4 hade jag velat följa... Syrgastuber, hjärtstartare, lugnande medel, antidepressiva och akutläkare blandat med statsvetare, valforskare, politiker, valstrateger och programledare i studion. Jösses, snacka om politiskt, socialt och känslomässigt inferno.

Jag ska kolla in SVTs valvaka bara för att se deras miner.
2018-08-20, 16:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Hanif Bali drar lite uppmärksamhet till sig. Vilken tillgång han skulle vara för SD. M förtjänar inte fritänkare som Hanif.
2018-08-20, 17:20
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hanif Bali drar lite uppmärksamhet till sig. Vilken tillgång han skulle vara för SD. M förtjänar inte fritänkare som Hanif.
Bali är nog ok, men glöm att han någonsin skulle gå till SD. Han har betalt av M för att agera damage control mot än fler nyanlända SD-flyktingar
2018-08-20, 17:32
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Kanske. Personligen tror jag att de ständiga attackerna på SD i de stora tidningarna, framför allt DN, och i public service radio och TV har haft en större effekt.

Massmedia har övertalat och lurat svenska folket förut, t.ex. när de med en våldsam propaganda-orkan lyckades få svenskarna att rösta ja till EU år 1994. För att inte tala om hur de med en ännu våldsammare propaganda-tsunami lyckades få svenskarna att hålla tyst och inte protestera när våra gränser stormades av 163.000 personer från MENA på hösten 2015.

Då vore det ju inte så konstigt om MSM lyckas skrämma bort kanske hundra tusen svenskar från att rösta på SD.

För propaganda funkar. Och blott Sverige svenska massmedier har.
Håller med.
Det räcker med att studerar den här tråden. Det kan räcka med en (1) enda OU med lägre SD-siffror, t ex senaste Sentio, och genast minskar antalet "SD 30%+"postningar. Om MSM och OI t o m lyckas rubba övertygade SD-fanatiker om "egen majoritet" osv, så enkelt - hur tror ni då propagandan lyckas ute bland vanliga osäkra väljare?
Gå till dig själv, du kan nog inte undgå att påverkas åtminstone pyttelite iallafall om YouGov nästa gång säger "SD 20,6%" ?
Senast redigerad av KokaGroda 2018-08-20 kl. 17:34.
2018-08-20, 17:42
Medlem
TronaldDump666s avatar
Kärringen Lena Mellin säger självgott att SD inte kommer dubblera sitt valresultatet den här gången. Hur fan kan hon vara så säker på det? Kanske ska få låta folket rösta innan du slänger ur dig vilda gissningar som om de vore självklara sanningar? Har många valrörelser har kärringen bevakat? Hur kan hon inte känna till underskattningen? https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/G1AmrB/fyra-vinnare-och-fyra-forlorare-i-valet-om-20-dagar
2018-08-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
28,8% i januari 2016 och 28,5% i juni 2018 är de högsta siffrorna som Yougov gett SD. Att SD nu skulle ha ökat med 3,3 PE under en månad då nästan alla andra institut i stället presenterat sänkningar eller stiltje skulle onekligen röra om det hela ganska mycket. 29% från Yougov i nuläget låter väldigt, väldigt osannolikt; alltför högt helt enkelt.

Kollade 2014 och det borde komma ytterligare ca 20 OM fram till valet!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsm%C3%A4tningar_inf%C3%B6r_riksdagsvalet_i_ Sverige_2014
2018-08-20, 17:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666
Kärringen Lena Mellin säger självgott att SD inte kommer dubblera sitt valresultatet den här gången. Hur fan kan hon vara så säker på det? Kanske ska få låta folket rösta innan du slänger ur dig vilda gissningar som om de vore självklara sanningar? Har många valrörelser har kärringen bevakat? Hur kan hon inte känna till underskattningen? https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/G1AmrB/fyra-vinnare-och-fyra-forlorare-i-valet-om-20-dagar

Naturligtvis känner hon till underskattningen. Men detta är ett led i ljugmedias strategi, aldrig säga något som uppfattas som positivt om SD, eller att de har vind i seglen. Hon skriver:

Stödet för Sverigedemokraterna har dubblerats i varje riksdagsval sedan 2006. Men så kommer det inte att bli den här gången. Däremot kommer SD att göra ett bra val och öka med minst fem procentenheter.

Detta är extremt djupt ohederligt. Till att börja med är det inte alls otänkbart att SD dubbar, om de ligger på 21% och är 4 procentenheter underskattade. Snarare rimligt.

"öka med minst fem procentenheter". Det skulle innebära 17.7%, det är till och med lägre än vad SD ligger i snitt i mätningarna idag. Lena Mellin: Lugen-presse personifierad. Äcklig, ohederlig "journalistik" av den gamla rödvinshäxan. Demokrati är inget som tilltalar Lena Mellin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in