2018-08-20, 14:09
Medlem
Snälla Björn Lindgren (SD). Se till att få lite mediaträning. Journalisterna äter sådana som dig till frukost.
Du hade ett vettigt budskap ang bostadssituationen vs icke betalande invånare. Men bättre framtoning och bättre nettoanalys hade hjälpt.

https://www.svtplay.se/video/18981826/lokala-nyheter-stockholm/svt-nyheter-stockholm-17-aug-19-55-2?start=auto&tab=2018
2018-08-20, 14:20
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det verkar som att kvinnorna har vaknat. Det här är förra månadens mätning.
https://twitter.com/EuropeElects/status/1029012321606291456
Kod:
Sweden, YouGov poll:

Male | Female

SD-ECR:		31% | 20%
S-S&D:		19% | 24%
M-EPP:		15% | 17%
V-LEFT:		8%  | 12%
C-ALDE:		6%  | 11%
L-ALDE:		6%  | 5%
MP-G/EFA:	3%  | 5%
KD-EPP:		4%  | 4%
Fi-S&D:		1%  | 1%

Field work: 13/07/18 – 15/07/18
Sample size: 1,526

SD näst största parti bland kvinnor. Även om männen är många fler så är det svårt att kalla det ett mansparti när var 5é kvinna väljer SD.
2018-08-20, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Snälla Björn Lindgren (SD). Se till att få lite mediaträning. Journalisterna äter sådana som dig till frukost.
Du hade ett vettigt budskap ang bostadssituationen vs icke betalande invånare. Men bättre framtoning och bättre nettoanalys hade hjälpt.

https://www.svtplay.se/video/18981826/lokala-nyheter-stockholm/svt-nyheter-stockholm-17-aug-19-55-2?start=auto&tab=2018
Nu vet jag varför det kom en gubbe till mig vid flygbladsutdelningen och sa "ni vill inte bygga bostäder. Såg du nyheterna?"

Tråkigt att björn var extremt otydlig.
2018-08-20, 14:26
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Men varför törs de säga det till andra institut?
De andra institut har accepterat att SD:are är pussies och använder s.k. Pussy-faktorn precis som vi på Flashback gör.

Sedan blir dessa pussies något modigare om mätning sker via webb.

Värst är Valu - på tu man hand!!!
https://www.svt.se/pejl/det-har-ar-valu
Citat:
En vallokalsundersökning innebär i korthet att utvalda väljare får besvara en enkät på 35-40 frågor utanför röstningslokaler över hela landet.

Sist blev dessa pussies så jävligt fega att det vara endast 62% bland SD:s väljare som svarade. Resten, alltså 38%, vågade inte stå för sig själva, pissade på sig och gick hem med svansen mellan benen

När de väl kommer hem blir de plötsligt modiga och skriver argt om sina konspirationsteorier angående olika OI här på flashback

Citat:
Det verkar som att kvinnorna har vaknat. Det här är förra månadens mätning.

https://twitter.com/EuropeElects/status/1029012321606291456

Kod:
Sweden, YouGov poll:

Male | Female

SD-ECR:		31% | 20%
S-S&D:		19% | 24%
M-EPP:		15% | 17%
V-LEFT:		8%  | 12%
C-ALDE:		6%  | 11%
L-ALDE:		6%  | 5%
MP-G/EFA:	3%  | 5%
KD-EPP:		4%  | 4%
Fi-S&D:		1%  | 1%

Field work: 13/07/18 – 15/07/18
Sample size: 1,526

Nja, inte riktigt. Den relativa skillnaden mellan könen har legat på ungefär samma nivå (rensat från bruset).
2018-08-20, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
De andra institut har accepterat att SD:are är pussies och använder s.k. Pussy-faktorn precis som vi på Flashback gör.

Sedan blir dessa pussies något modigare om mätning sker via webb.

Värst är Valu - på tu man hand!!!
https://www.svt.se/pejl/det-har-ar-valu

Sist blev dessa pussies så jävligt fega att det vara endast 62% bland SD:s väljare som svarade. Resten, alltså 38%, vågade inte stå för sig själva, pissade på sig och gick hem med svansen mellan benen

När de väl kommer hem blir de plötsligt modiga och skriver argt om sina konspirationsteorier angående olika OI här på flashback

Nja, inte riktigt. Den relativa skillnaden mellan könen har legat på ungefär samma nivå (rensat från bruset).

Ok, så du medger att Sifo har fel iaf?

Men om de vet om det, varför visar de fel siffror medvetet när de riskerar att tappa det lilla förtroende de har kvar?
2018-08-20, 14:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ok, så du medger att Sifo har fel iaf?

Men om de vet om det, varför visar de fel siffror medvetet när de riskerar att tappa det lilla förtroende de har kvar?

Ja. Jag skrev ju om det att Sifo har fel att de inte accepterar verkligheten. Det är en skandal!
Citat:
Ja, Sifo kan inte acceptera verkligheten - att ungefär 20% av SD:are är jävla pussies och losers som inte vågar berätta när de blir uppringda att de röstar på SD, men härjar på Flashback osv.

Skandal att Sifo tror att SD:are inte är pussies!
Sifo antar alltså att svenskar inte är avskyvärda pussies som inte vågar stå upp för sig själva och för Sverige! Vilka naiva idioter jobbar på Sifo! De vet inte om felet! De lever i sina bubblor där man vågar stå upp för sina åsikter.
2018-08-20, 14:39
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Nej, men min källa kanske hade druckit för mycket. Nog för att SD har fått runt 29 % förut, men jag vill gärna se detta med mina egna ögon.

28,8% i januari 2016 och 28,5% i juni 2018 är de högsta siffrorna som Yougov gett SD. Att SD nu skulle ha ökat med 3,3 PE under en månad då nästan alla andra institut i stället presenterat sänkningar eller stiltje skulle onekligen röra om det hela ganska mycket. 29% från Yougov i nuläget låter väldigt, väldigt osannolikt; alltför högt helt enkelt.
2018-08-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Nu vet jag varför det kom en gubbe till mig vid flygbladsutdelningen och sa "ni vill inte bygga bostäder. Såg du nyheterna?"

Tråkigt att björn var extremt otydlig.

He he, jo det kan vara just därför. Slickat hår och tung kedja runt halsen med en skjorta uppknäppt a' la turk, hjälpte nog inte heller :-)
2018-08-20, 14:53
Medlem
De senaste åren har opinionsmätningar lite varstans haft svårt att fånga vad som blivit valresultat. Dags att stänga ner hela nätet? så folk bara får sin omvärldsinformation från kontrollerade källor, så folket blir förutsägbart. Som det är nu får de så mycket disparat information att de varken vet ut eller in och får svårt att svara vad de egentligen tycker i mätningarna.
Som det är nu kan det gå hur som helst i valet, tiondelar eller rent av nån procentenhet hit eller dit i mätningarna är troligen ingen som helst indikation på någonting.
Hur som helst kommer de ”goda” att fortsätta sluta leden mot de ”onda” och i stort kommer multikulti immigrationsvansinnet att fortsätta. Även hos Kristersson är det fortfarande ”integrationen” som misslyckats och ingen skugga faller på den pseudoreligiösa immigrationsgalenskapen. Att ingen integrationspolitik i världen skulle kunna rå på dessa volymer av lågutbildade och analfabeter från MÖ och Afrika verkar inte föresväva någon av dem.
2018-08-20, 14:55
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Men tänk om de inte mäter bättre?

Tänk dig att som OI vilja göra sitt absolut bästa (säger inte att just detta OI vill det), men att du inte lyckas eftersom det är så stort bortfall och dessutom ljuger de du ringer av rädsla, eller så får du bara tag på hardcore-aktivister.

Citat:
Senaste tiden = en vecka?
Foliehatten klämmer extra idag?

Det heter slumpen eller så har die Juden köpt Sentio. Jag hoppas bara på att die Juden inte har köpt YouGov...

Du bör nog inte blanda in judarna i i samband med SD och pågående valrörelse!

Foliehatten verkar klämma ordentligt?
2018-08-20, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
28,8% i januari 2016 och 28,5% i juni 2018 är de högsta siffrorna som Yougov gett SD. Att SD nu skulle ha ökat med 3,3 PE under en månad då nästan alla andra institut i stället presenterat sänkningar eller stiltje skulle onekligen röra om det hela ganska mycket. 29% från Yougov i nuläget låter väldigt, väldigt osannolikt; alltför högt helt enkelt.

Med otalet bilbräbder mitt i en valspurt där mass politiska debatter når folket så skulle jag inte säga omöhligt. Verkligen inte. I dagens informationssamhälle är det många som kommer vakna innan valet.

Det händer mycket just nu och det går fort. Jaror SD blir klart störst och Afs beträder riksdagen.
2018-08-20, 15:03
Medlem
En hypotes som jag har angående de något vikande siffrorna för SD är att det ständiga anti-SD-postandet, av kvinnor på fb/irl, har haft effekt. Vet några stycken i min närhet, främst kvinnor, som varit ganska övertygade om att de skulle rösta SD men där det yttre trycket har gjort att de börjar tänka sig för (”det kanske riskerar att bli en fascistisk trend ändå”). En kvinnlig bekant har till och med fått ultimatum av sin pojkvän att om hon röstar SD så är det slut.

Så min hypotes är kortfattat, vänsterns paniska anti-SD-postande har påverkat många kvinnor att överväga att rösta på ett annat parti än SD. Män överlag + kvinnor som är tsm med SD:are är mindre känsliga för detta och blir istället mer motiverade till en SD-röst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in