2018-08-20, 11:46
Medlem
Liverpool var riktigt grymma i sin öppningsmatch också, så tillsammans med Man C är de hittills de lag som imponerat mest.
Man U var fullständigt urusla mot Brighton igår. Noll tempo i anfallsspelet, utan man spelade runt runt utan att komma framåt. Martial sprang så lite i första halvlek att De Gea förmodligen rörde sig mer. Mata var fullständigt osynlig. Andres värdelös. Pogba en skugga av vad han kan vara.
Backlinjen dessutom osedvanligt dålig med en Lindelöv och Bailly som båda var ute och cyklade flera gånger. Straffen den senare orsakade fick mig bara att skaka på huvudet.

När får Morinho sparken? Det kan bara vara en fråga om när, inte om, han får sparken nu. Spelarna ser ut att hata varenda sekund på planen. Första matchen mot Leicester visade man ett hyggligt anfallsspel de första tio minutrarna, men sedan var det Leicester som styrde matchen hemma på Old Trafford. Vad fan är det frågan om?
Senast redigerad av Amaratto 2018-08-20 kl. 11:51.
Citera
2018-08-20, 13:11
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto

När får Morinho sparken?

Med ett nyligen förlängt kontrakt så tror jag faktiskt inte på 1-2 säsonger iallafall. Hur dåligt det än ser ut. :/
Citera
2018-08-20, 14:38
Medlem
used66s avatar
intressant att läsa här om United och Liverpool supportrar som gnäller över hån mot saker som hände för evigheter sedan. klubbarnas supportrar jublar när kevin de bruyne blev knäskadad...när vi nu talar om classy. för egen del så struntar jag i hat mellan lagens fans men skall man låtsas vara av högre moralisk resning så får man nog sluta kasta sten i glashus.

manchester citys b lag har verkligen, så här långt, imponerat!
Citera
2018-08-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
intressant att läsa här om United och Liverpool supportrar som gnäller över hån mot saker som hände för evigheter sedan. klubbarnas supportrar jublar när kevin de bruyne blev knäskadad...när vi nu talar om classy. för egen del så struntar jag i hat mellan lagens fans men skall man låtsas vara av högre moralisk resning så får man nog sluta kasta sten i glashus.

Jag hånar inte andra lag, även om jag med tanke på forumets rätt bruna inställning inte riktigt förstår hur så många kan hålla på ett lag som sponsras av riktigt otäcka typer från fjärran östern. Hur kan man hålla på ett lag som indirekt stöds av precis de muslimer som över hälften av forumet öser galla över? Skäms man inte? Är det ok så länge det handlar om fotboll?
Citera
2018-08-20, 16:53
Medlem
Citat:
Jag hånar inte andra lag, även om jag med tanke på forumets rätt bruna inställning inte riktigt förstår hur så många kan hålla på ett lag som sponsras av riktigt otäcka typer från fjärran östern. Hur kan man hålla på ett lag som indirekt stöds av precis de muslimer som över hälften av forumet öser galla över? Skäms man inte? Är det ok så länge det handlar om fotboll?

Fans vill ha framgång till närmast vilket pris som helst.Inget märkligt med det.
Personligen så skulle jag fått problem om vi ägdes av muslimer.Sist vi gjorde det så innebar det nästan klubbens undergång.
Kineser är däremot helt okay,så jag har nada problem med detta.
Citera
2018-08-20, 16:56
Medlem
Citat:

Nu är det viss skillnad emellan en skada som rehabas på några månader jämfört med när åtta ur startelvan och precis därikring dör..eller då fans dör i drivor på Hillsboroughs läktare.
Det är en avsevärd skillnad faktiskt.
Citera
2018-08-20, 17:36
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Intressant frågeställning faktiskt. Har tänkt på samma sak, fast med folk som spyr ur sig ena rasistiska kommentaren efter den andra mot svarta människor för att sedan hylla spelarna i laget som är svarta och jublar när dem gör mål. Hur kan man kalla sig för supporter till ett lag som förespråkar en värld där svarta ska ha samma rättigheter och respekt, när man själv tycker tvärtom? Vågar man stå för dem åsikterna när man engagerar sig med andra fans och klubben generellt? Eller är ni små fega ynkryggar som hatar på svarta i smyg för att sen stödja laget?
Citera
2018-08-20, 18:51
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nu är det viss skillnad emellan en skada som rehabas på några månader jämfört med när åtta ur startelvan och precis därikring dör..eller då fans dör i drivor på Hillsboroughs läktare.
Det är en avsevärd skillnad faktiskt.
Det är bara att ignorera used66. Han är ett troll som bara är här för att provocera folk. Oavsett vad du skriver så kommer han tycka precis tvärtom.

Men jag håller med dig i vad du säger. Även om det även är smaklöst att håna folk för skador så förstår man det bättre än att håna folk som dött i tragiska olyckor.
Citera
2018-08-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Intressant frågeställning faktiskt. Har tänkt på samma sak, fast med folk som spyr ur sig ena rasistiska kommentaren efter den andra mot svarta människor för att sedan hylla spelarna i laget som är svarta och jublar när dem gör mål. Hur kan man kalla sig för supporter till ett lag som förespråkar en värld där svarta ska ha samma rättigheter och respekt, när man själv tycker tvärtom? Vågar man stå för dem åsikterna när man engagerar sig med andra fans och klubben generellt? Eller är ni små fega ynkryggar som hatar på svarta i smyg för att sen stödja laget?
Precis. Vart går gränsen att stödja sitt favoritlag? Skulle jag överge minq principer (som inte gillar Saudi, UAB och vad det står för) eller är det helt ok så länge mig favoritlag vinner? Jag är långt ifrån rasist, men den kvinnosyn som visas i arabländerna har jag sjukt svårt för.
Citera
2018-08-20, 19:36
Medlem
B-Dawks avatar
Jag vet inte vad jag ska säga om "mitt" United.

Jag har aldrig varit ett fan av Mourinho och han gör verkligen inget för att ändra detta. Jag respekterar det han gjort men jag väljer att bedöma honom i nuet. Det United vi ser nu är tragiskt. Det är så många problem så jag knappt vet vart jag ska börja. Truppen är på inga vägar så bra som City men den är fortfarande bra nog att släta av Leicester hemma och Brighton borta utan större problem. Men istället så vann man inte direkt övertygande hemma och gjorde en pinsam insats borta igår.

Det vad jag tycker är det största problemet är att United inte sätter sig i förarsätet och tar kommandot i matcherna utan vem man än möter så får det andra laget ha kommandot och bollen. Fine om det är borta mot ett storlag i England eller Europa men mot mittenlag och bottenlag i England ja då ska ett lag som United ta taktpinnen från start vare sig det är hemma eller borta. Nu ligger man extremt djupt och bjuder in motståndarna till farligheter. Det pratas idag om hur kassa Lindelöf och Bailly är. Visst de är inga Rio och Vidic precis men det är inte där grundproblemet ligger. Utan i mina ögon är grundproblemet det att man låter andra styra matcherna istället för att själva styra den.

Det näst största problemet är när United sedan har bollen och ska anfalla. Antingen står alla som inte har bollen helt stilla alternativt så vet de inte hur de ska löpa och det är ingen som slår eller hittar den avgörande passen. "Forceringen" igår var nog bland det lamaste jag sett av ett lag av den kalibern.

Utöver dessa två gigantiska problem så ser det även ut som spelarna har tappat allt förtroende för Mourinho och går och väntar på att han ska få sparken. Detta är givetvis helt fel också men samtidigt kan jag förstå att spelare som blivit kastade under bussen av honom inte direkt är sugna på att ge 110% för honom.

Nej United måste gå skilda vägar med Mourinho och verkligen se över vem som ska leda laget i framtiden.
Citera
2018-08-20, 23:27
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Att håna andra lag hör lite till. Däremot så ska man göra det med respekt samt veta vart gränsen går.
Som Arsenalsupporter så älskar jag munhuggeriet mellan oss o Tottenham samt även den hatkärlek som byggts upp mot ManU.
Citera
2018-08-21, 08:10
Medlem
Citat:

Jag vet då inte vilka källor du har men jag följer Liverpool ganska intensivt och att det skulle finnas nåt utbrett hån mot att KDB är skadad kan du ju bara drömma om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in