Resultat: Hur många % får AFS i valet 2018?
Under 1%
30,53%
87 röster
1.0% till 1.9%
22,81%
65 röster
2.0% till 2.9%
11,58%
33 röster
3.0% till 3.9%
4,56%
13 röster
Över 4% välkommen till riksdagen
30,53%
87 röster
2018-08-20, 08:57
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Detta är ju inget nytt under solen, detta är flashback där fantasier hos optimister inte har några gränser.
Läs hur jargongen var förra valet här på forumet.
SvP skulle inte bara klampa in i riksdagen utan eventuellt bli ett av dom största partierna.
Citera
2018-08-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Precis, men de har hört talas om AFS fler än en gång. De vet att det finns ett nytt parti. Jag tror även att många SD-2010 röstare skarpt ogillade uteslutningen av ungdomsförbundet. Jag tror inte AFS kommer in, men som sagt. De kan skrälla och jag hjälper till.

Kommer AFS bli större än Fi? Ja, kanske.

Att bli större än Fi är inget att yvas över.
Citera
2018-08-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Nej. Folk i allmänhet ämnar inte rösta på sådant som de inte tror kommer in. De äldre är vana med att rösta på andra partier och ibland identifierar sig med ett parti, då hoppar man inte mellan partier i första taget.

Se på alla som hejar på ett fotbollslag. Den sortens människor hoppar inte hejvilt efter vad de anser representerar dem bäst utan de är med i ett politiskt lag. Hur ofta byter folk fotbollslag som de hejar på( inrikes ligor då)?

Det beror en del på personlighetstyp.

Sedan har vi hela diskussionen angående opinionsundersökningar...

Ja, här är vi eniga.
Citera
2018-08-20, 10:10
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Att bli större än Fi är inget att yvas över.

Nu tror jag själv på något över en procent men vissa valde ganska höga procent. Om de snarare än jag får rätt så kan de ta fina skalper såsom de riksdagspartier som eventuellt åker ut.

Det vore en propagandaseger.
Citera
2018-08-20, 11:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Ser ju snarare ut som om de ökar eftersom övrigt ligger högre än någonsin? Om de började på 2 lär de vara uppe runt 3 redan nu.

Du tror inte heller AfS underskattas i opinionsundersökningar som man underskattat SD? Du tror inte opinionsläget påverkats av återvandringsturnén, Jimmies "öppna svenskhet" och expo-Karlssons hyllande av Expressens uthängningar av personer som säger att svenskar föds i Sverige? Vi får se när nästa YouGov kommer. Annars blir det spännande på valdagen, eller hur? Allt under 3% skulle förvåna mig.
Nej. Snarare får de enligt beräkningarna runt 1.5% hos YouGov.
AfS = 3.96 - 2.43 = 1.53%

Om Karlssons hån mot AfS gynnade dem får vi se.

Frågeställning är varför AfS så överskattade. Eftersom du önsketänker för mycket!
Citera
2018-08-20, 12:08
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Det är FlashBack bubblan. Folk lever i sin egen bubbla.

Jag tror precis som TS att vi kommer att få se en hel del AfS-tårar om tre veckor.
Citera
2018-08-20, 12:14
Medlem
vanartads avatar
I dagens Inizio ligger de övriga på 3.4%.

Övriga hade 2% i den förra Inizo den 6:e Augusti.

En 70% ökning på drygt en vecka.
Det börjar röra på sig…
Citera
2018-08-20, 12:14
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
AfS är på torgmöte i Umeå nu, drygt 30-40 personer som är där och tittar.

Holy shit! Fortsätter de växa så här, så kanske de blir större än NMR!
Citera
2018-08-20, 12:15
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
I dagens Inizio ligger de övriga på 3.4%.

Övriga hade 2% i den förra Inizo den 6:e Augusti.

En 70% ökning på drygt en vecka.
Det börjar röra på sig…

Jag kan säga så här. I min kommun har Landsbygdspartiet synts mer och fler pratar om dem än om AfS.

Just saying.

En ökning på "Övriga" innebär inte en ökning på FlashBack-partier som MED och AfS.
Citera
2018-08-20, 12:23
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Jag kan säga så här. I min kommun har Landsbygdspartiet synts mer och fler pratar om dem än om AfS.

Just saying.

En ökning på "Övriga" innebär inte en ökning på FlashBack-partier som MED och AfS.

Fel, av mig. I den förra Inizio särredovisades F! vilket de inte gjordes i denna mätning.

Så, övriga är konstant. Enligt valdigital faller F! kraftigt vilket borde innebära att en del av nedgången för F! borde tillfalla AfS. Det är således sannolikt att dra slutsatsen att AfS stiger i den senaste Inizo mätningen.
MED och PP är närmast helt osynliga i media, så jag har svårt att föreställa mig att dessa ökar kraftigt.
Citera
2018-08-20, 12:27
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Fel, av mig. I den förra Inizio särredovisades F! vilket de inte gjordes i denna mätning.

Så, övriga är konstant. Enligt valdigital faller F! kraftigt vilket borde innebära att en del av nedgången för F! borde tillfalla AfS. Det är således sannolikt att dra slutsatsen att AfS stiger i den senaste Inizo mätningen.
MED och PP är närmast helt osynliga i media, så jag har svårt att föreställa mig att dessa ökar kraftigt.

Du verkar inte ens läsa mitt inlägg.

Att FI faller betyder inte att AfS ökar.

Om Övrigt ökar kan det mycket väl tyda på att Sjukvårdspartiet eller Landsbygdspartiet ökar. Som sagt inte bara FlashBack-partier som PP, MED och AfS. Vanligt folk pratar inte ens om dessa partier. Oavsett hur mycket de syns i sociala medier hos dig.
Citera
2018-08-20, 12:37
Medlem
Kattenxs avatar
Alla partier som klarat 4% spärren har väl också först erövrat en del av riket? SD -> Blekinge Skåne KD - > Uppsala och Jönköping. Undantaget är väl Ny demokrati. För att klara riksdagsspärren alternativt få 12% lokalt bygger på en fungerande lokalorganisation och starkt stöd lokalt. Något AFS helt saknar och inte heller verkar vara intresserade av. Det tror jag ligger dom i fatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in