Citat:
Ursprungligen postat av
tjuyat
Om ungefär ett halvår så säljer jag min lägenhet, efter alla avgifter är betalda så har jag lite över miljonen att tillgå.
Ser ju rätt skrämmande rapporter om att kronan är på sin lägsta nivå på en ruskigt lång tid, euron, dollarn är väldigt dyra...
Hur behåller jag, eller ökar bäst värdet i mina pengar? Har ungefär noll erfarenhet av aktier och värdepapper.
Exakt så sa en vän till mig för ett år sedan.
Vi bestämde att han skulle få investera i en av mina hyresfastigheter med en miljon.
Nu när hans lägenhet är såld så fanns det ingen miljon eftersom prisfallet på Södermalm Stockholm åt upp den.
Angående investeringar, börja lyssna på poddar som Sparpodden, Börspodden, Kreditvärden och liknande.
Lyssna på både nya och gamla avsnitt för få en känsla för hur sentimentet är och har varit.
Undvik poddar som Rika Tillsammans och liknande då de bygger på väldigt speciella personers privata liv.
Köp inte aktier på en enda rekommendation och undvik ren spekulation. Ha aldrig pengarna på nollräntekonton, flytta runt till de som för tillfället betalar högst ränta.