2018-08-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte följt tråden det senaste men kollade på expressen.se. Detta bör tas på allvar!! Vi är uppe i 18000 röstande och ställningen är:

Jimmie 76%
Lurige UK 8%
Löfvet 6%
Röd-Annie 3%

Väldigt svaga siffror för Löfvet, han stödjer dock Svenska traditioner som att gå till korvkiosken....

Jag har aldrig hört att SD har trollarmé typ "Jag är här". Hur vågar Expressen visa sådana siffror? Någon som festat för mycket? Hur är detta möjligt?
Frågan är vad Expressen har för säkerhet på sådant här, kan det vara någon som "hackat" och auto-röstar. Det kommer ju av och till avslöjande om hur illa även stora kända it-företag hanterar användar-id och lösenord.
2018-08-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Fast är det intressant vilka media lyfte?
Den samlade forskningen sa emot det media lyfte och höll med Sverigedemokraterna då om invandringen. I klimatdebatten nu så för MP massa stöd av media, men deras miljöpolitik stöds inte av forskningen. Det gör dock inte heller SDs.

MPs vilja att lägga ner kärnkraften samtidigt som de vill gå från fossildrivna fordon till eldrivna fordon är hål i huvudet.

SDs vi ska bara göra det utomlands, funkar inte heller när vi per capita är bland de som släpper ut mest. Det kommer ju inte funka i längden.

Skit i media, läs forskningen direkt. Om du sen kan bevisa att forskningen är fel, men för all del gör det. Jag är öppen för att ändra min åsikt.

Jo, eftersom det finns forskare som ej håller med om att bevisen är starka. Du tror dessa får lägga ut sin text i MSM?
2018-08-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte följt tråden det senaste men kollade på expressen.se. Detta bör tas på allvar!! Vi är uppe i 18000 röstande och ställningen är:

Jimmie 76%
Lurige UK 8%
Löfvet 6%
Röd-Annie 3%

Väldigt svaga siffror för Löfvet, han stödjer dock Svenska traditioner som att gå till korvkiosken....

Jag har aldrig hört att SD har trollarmé typ "Jag är här". Hur vågar Expressen visa sådana siffror? Någon som festat för mycket? Hur är detta möjligt?

Jag gjorde en skärmdump klockan 0:30 när 33 698 hade röstat.

https://minfil.com/f24bebg7b8/Expressen.png

Kod:
7%	Stefan Löfven (S)
8%	Ulf Kristersson (M)
3%	Annie Lööf (C)
75%	Jimmie Åkesson (SD)
3%	Jonas Sjöstedt (V)
1%	Isabella Lövin/Gustav Fridolin (MP)
2%	Ebba Bush Thor (KD)
2%	Jan Björklund (L)
Senast redigerad av obyn 2018-08-20 kl. 01:07.
2018-08-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
"Roade" mig med att titta igenom stora delar av Valvakan 2014 på YouTube i helgen. Professorn i statsvetenskap och valforskaren Sören Holmberg sa något mycket intressant precis på slutet av den långa sändningen i SVT.

Camilla Kvartoft frågade: "Vad är det då för annorlunda Sverige vi vaknar upp till i morgon? Sören, vad säger du om det?"

Gå till 6:31:40 in i videon och lyssna noga när han ger sitt svar och sin förutsägelse om SD 2018. Skulle säga att Holmberg analyserar läget förbannat bra. Den gamle räven vet vad han snackar om och kommer att få helt rätt: "13 procent kommer att vara låga siffror för Sverigedemokraterna i valvakan 2018." Med andra ord, SD kommer att växa sig långt mycket starkare än så. Om tre veckor vet vi alla hur starka SD blir...

https://youtu.be/cwbfdw7GnpE?t=6h31m40s
Troligen kunde inte ens Sören H inse hur rätt han skulle få. Men som han sa, det förutsätter att 7k sopar banan för SD, vilket de gjort med råge. Men som det verkar har de inte förmåga att själva förstå det, de är numer så frikopplade från folket att det är ett mysterium för dem varför folket "straffar" dem så här.
2018-08-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Man gilla eller inte deras miljöpolitik, men det är ändå en icke-fråga när vi enligt prognosen får 300k under kommande 5 åren.

Så varför tjafsa? Samma sak gäller abortgränsen. Personligen finner jag det ganska logiskt, men jag vet att de flesta inte gör det, speciellt inte kvinnorna. Att majoriteten är dum i huvudet innebär självklart inte att man inte ska opinionsbilda. Men det ska man göra efter att man "fixat" invandringen. Opinionsbildning kostar tid och troligen röster.

Skillnaden att det flesta höll med SD innan ens SD fanns. Det har alltid funnits majoritet/pluralitet att minska invandring. Alltid.

Opinionsbildning i en fråga där de flesta inte håller med dig är kostsam. Och varken miljö eller abort är någon prio för SD-väljare eller för Sverige.
Äsch men så har du inte mycket till omdöme. Som opinionsbildare är det inte bara att följa med opinionen, även det kan bli kostsamt som bekant. Ponera att 2019 får den kallaste vintern och sommaren i mannaminne, och att 2020 blir ett normalår vad ska man ta vägen då?
2018-08-20, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Klart det spelar roll om du har stöd för din politik i en viktig fråga. Miljöpartiet lider ju enormt av att de bara har stöd i miljö frågan och katastrof siffror i alla andra frågor.

SD är starka i kriminal- och invandringsfrågan, och växande i sjukvård. De har varit de tre viktigaste frågorna, nu har miljön slagit sig in där. Klart det kommer påverka. Inte så MP och C får några fantasi siffror, eller att SDare går till MP och C.

Men personer som inte valt än, vilket är en jätte stor grupp kanske oroar sig för både invandringen och klimatet och väljer M eller KD istället för SD.

Sen det sistnämnda är inte sant. Jag har röstat på SD och kommer rösta på det även i år och jag oroar mig samtidigt för klimatförändringar. Tror definitivt den minskning vi sett den senaste tiden har och göra med den förändrade prioriteringen och SDs politik på det området som fokuset har legat på.

Fast är det intressant vilka media lyfte?
Den samlade forskningen sa emot det media lyfte och höll med Sverigedemokraterna då om invandringen. I klimatdebatten nu så för MP massa stöd av media, men deras miljöpolitik stöds inte av forskningen. Det gör dock inte heller SDs.

MPs vilja att lägga ner kärnkraften samtidigt som de vill gå från fossildrivna fordon till eldrivna fordon är hål i huvudet.

SDs vi ska bara göra det utomlands, funkar inte heller när vi per capita är bland de som släpper ut mest. Det kommer ju inte funka i längden.

Skit i media, läs forskningen direkt. Om du sen kan bevisa att forskningen är fel, men för all del gör det. Jag är öppen för att ändra min åsikt.

Bra poänger FlashyBear!

Att 12 veckor skulle vara så mycket bättre än 18 har jag inte funnit något stöd för. Att oönskade barn leder till mer kriminalitet och elände när dessa barn blir unga vuxna har jag däremot hittat. Oavsett så håller jag med dig FlashyBear. Det spelar ingen roll när det ska komma en 300 k anhörigsinvandrare de närmaste åren. Då måste SD bli så stora att de kan stoppa det. För S kommer inte göra det, inte M heller. Då behöver vi alla röster vi kan få!
Jag säger som MK säger om AfSare, sådana extremister passar bättre i ett annat party.
2018-08-20, 02:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Äsch men så har du inte mycket till omdöme. Som opinionsbildare är det inte bara att följa med opinionen, även det kan bli kostsamt som bekant. Ponera att 2019 får den kallaste vintern och sommaren i mannaminne, och att 2020 blir ett normalår vad ska man ta vägen då?
Tänk om de dör få ovaccinerade barn nästa år

Det är lika "konstigt" att man tar upp fall då ovaccinerade barn dör/smittas som att man tar upp "den varma sommaren"
2018-08-20, 02:06
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Sd är på tydlig nedgång i OU, så oavsett vilka halmstrån du tillgriper så kommer ett tak ändå vara rätt ointressant eftersom det är ett golv ni får börja leta efter.

Jag tror att golvet (kärnsympatisörerna) idag ligger kring 12 %, taket kring 22 % och valresultatet max 18 %.

Detta inlägg är nu sparat och kommer att återciteras efter valresultatet.
2018-08-20, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag gjorde en skärmdump klockan 0:30 när 33 698 hade röstat.

https://minfil.com/f24bebg7b8/Expressen.png

Kod:
7%	Stefan Löfven (S)
8%	Ulf Kristersson (M)
3%	Annie Lööf (C)
75%	Jimmie Åkesson (SD)
3%	Jonas Sjöstedt (V)
1%	Isabella Lövin/Gustav Fridolin (MP)
2%	Ebba Bush Thor (KD)
2%	Jan Björklund (L)

Även jag tog ett nu vid 02.20
Kommer försöka ta varje halvtimma, vi får se hur länge dom vågar ha den öppen.
Ställningen just nu: 36 851
7% Löfven
8% Kristersson
3% Lööf
74% Åkesson
3% Sjöstedt
1% MP
2% Thor
1% Björklund
2018-08-20, 02:50
Medlem
RingRing2014s avatar
Expressens mätning angående vem svenska folket vill se i statsministerduellerna i SVT och TV4.

Just nu har 37.163 personer röstat och Åkesson och SD har 74%!

Den partiledare som får näst högst andel röster för att vara med i duellen är Uffe Kristersson på 8%!

Löfvén trea med 7%

What!

🇸🇪 Sverigefesten 2018 🇸🇪

Edit: puck-arton
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-20 kl. 02:53.
2018-08-20, 02:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Expressens mätning angående vem svenska folket vill se i statsministerduellerna i SVT och TV4.

Just nu har 37.163 personer röstat och Åkesson och SD har 74%!

Den partiledare som får näst högst andel röster för att vara med i duellen är Uffe Kristersson på 8%!

Löfvén trea med 7%

What!

🇸🇪 Sverigefesten 2018 🇸🇪

Edit: puck-arton

Länk?
Senast redigerad av FlashyBear 2018-08-20 kl. 03:00.
2018-08-20, 03:10
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Länk?

Mätningen ligger på Expressens förstasida, www.expressen.se

Gå in och rösta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto