2018-08-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Shit, debatten är helt värdelös för SD nu. Kimmunen är med i bild på SVT men ej i debatten. Svarte Petter att inte ha någon miljöpolitik i dessa dagar. Botten är inte nådd tyvärr.
Kinnunen är bra, verkar vara den enda som inte sysslar med känslotrams. Finns en politisk marknad för rationalitet också.

Däremot kommer den outhärdliga nollan och pladdertackan Lööf generera ett antal extraröster för SD i nästa val.
Senast redigerad av Fnysington 2018-08-19 kl. 22:14.
2018-08-19, 22:13
Medlem
Varför minskar SD nu?
2018-08-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
.....

Jag brukar knappt notera och minns knappt vad expressenundersökningar visar. Men häromveckan var det väl någon undersökning om hur man skulle rösta? Fick SD 60%, har för mig det. Utan att ta detta på allvar undrar jag ändå om det finns någon liknande ”undersökning” i kvällspressen för fyra år sen? Vad visade den i så fall?

Själv läser jag aldrig kvällspressen eller lokalpressen heller för den del. Enda gången är länk på soc. Media eller här men då klickar jag aldrig runt.

Tror inte jag är ensam om detta beteende, ser nästan aldrig kompisar dela något från pressen i media endast äldre personer.

Vore intressant att se målgruppen för vilka som läser ”gammelmedia” vs ”nymedia och se om det egentligen skiljer så mkt mellan dem.

Men nätundersökning betyder inte ett dugg, ska möjligen vara om man får välja vilka man röstade på förra gången och sen nu.
2018-08-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom andra partierna svamlar mot varandra hela tiden och är inte överens om någonting. Patetiskt! Min uppfattning är att koleldning för att producera el är vansinne och sådant importerar vi istället för att bli bäst i världen på ren kärnkraft.

Kinnunen är mest seriös. Även här kommer SD att vinna i långa loppet.

SD är på uppgång, distanserar sig från vansinnet.
Tror jag med. Och faktiskt, de är lite listiga på SVT, nu när Frigolit och Lööf fått hetsa upp sig allt mer i allt möjligt känslobaserat trams, dyker man ner på den internationella aspekten, Sveriges lilla roll, och frågar dessutom vilka förändringarna som partierna vill införa som drabbar väljarna själva.
2018-08-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Varför minskar SD nu?

De senaste tio sidorna av tråden diskuterar detta och en mängd intressanta kommentarer finns att läsa. Läs, begrunda och gör din egen sammanfattning.
2018-08-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Tror jag med. Och faktiskt, de är lite listiga på SVT, nu när Frigolit och Lööf fått hetsa upp sig allt mer i allt möjligt känslobaserat trams, dyker man ner på den internationella aspekten, Sveriges lilla roll, och frågar dessutom vilka förändringarna som partierna vill införa som drabbar väljarna själva.

Helt rätt!! Våga visa för folket vad det kommer att kosta. Nu brister bubblan för man kan inte visa någonting. Det är patetiskt, jag visste inte att 7-klövern var så körda. Tänk så mycket man kommer att förstöra.
2018-08-19, 22:32
Medlem
Sicken tung vecka. Höjning i Sifo, någon plus minus noll men annars minskningar. Klimatdebatten tog hårt på SD. Det är tydligt att väldigt få håller med SD i denna fråga. Såg någon siffra om att SD hade 0 % (!!!) som tyckte deras miljöpolitik var bäst.

Hoppas att nu när vädret svängt och kriminella idioter börjat bränna bilar att fokus flyttar tillbaka till mer SD vänliga ämnen, men efter valet får nog SD ta och uppdatera sin klimatpolitik.

Att förneka klimatförändringar när 99 % av alla forskare hävdar att de sker och på grund av mänskligt beteende är inte rimligt.

På samma sätt som det inte rimligt att säga att invandringen kommer ge ekonomiska fördelar på långsikt när 99 % av alla ekonomer säger att så inte är fallet.

Hoppas siffrorna svänger uppåt igen snart. Ett SD på låga 20 % skulle vara en vinst för etablissemanget
2018-08-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag hoppas att jag har fel men tyvärr så tror jag arr SD förlorar på att vara så öppet obstinata i klimatfrågan.
2018-08-19, 22:58
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, det är ju vad man borde ta för givet. Men verkligheten, dvs vad valresultat visar i förhållande till dessa undersökningar, visar att detta intuitiva antagande inte stämmer och då får man böja sig för det. Statsvetenskapliga institutionen i Göteborg håller ju dessutom webundersökningar som seriösa.

Kvällspressens klickundersökningar är ju något helt annat. De är inga professionella undersökare och därför blir resultaten rejält missvisande. OU har metoder för att förhindra aktivister att kapa en undersökning. Det gäller inte bara politik. Om de frågar vilken tandkräm som är bäst (förekommer som fråga) måste de kunna gardera sig mot att Sensodynanställda en masse deltar i undersökningen.

Jag brukar knappt notera och minns knappt vad expressenundersökningar visar. Men häromveckan var det väl någon undersökning om hur man skulle rösta? Fick SD 60%, har för mig det. Utan att ta detta på allvar undrar jag ändå om det finns någon liknande ”undersökning” i kvällspressen för fyra år sen? Vad visade den i så fall?
Jo jag är medveten om empirin, men jag håller det inte för helt otroligt att fler SD-vänliga sökt sig till dessa paneler sedan senaste valet.

Hur förhindrar man aktivism i detta fall menar du? Jag har sett flera skribenter här inne som hävdat att de angivit andra partival i förra valet än SD t ex trots att de verkligen röstat SD.
2018-08-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Jag hoppas att jag har fel men tyvärr så tror jag arr SD förlorar på att vara så öppet obstinata i klimatfrågan.
Med all respekt, jag har hört precis samma kommentar om invandringspolitiken. Sanningen är att SD ökar för att de hållit sig till sanningen.

Uwell ser lite mer nyktert på det hela.

https://uvell.se/2018/08/14/klimatangest-den-nya-accessoaren/
2018-08-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Sicken tung vecka. Höjning i Sifo, någon plus minus noll men annars minskningar. Klimatdebatten tog hårt på SD. Det är tydligt att väldigt få håller med SD i denna fråga. Såg någon siffra om att SD hade 0 % (!!!) som tyckte deras miljöpolitik var bäst.

Hoppas att nu när vädret svängt och kriminella idioter börjat bränna bilar att fokus flyttar tillbaka till mer SD vänliga ämnen, men efter valet får nog SD ta och uppdatera sin klimatpolitik.

Att förneka klimatförändringar när 99 % av alla forskare hävdar att de sker och på grund av mänskligt beteende är inte rimligt.

På samma sätt som det inte rimligt att säga att invandringen kommer ge ekonomiska fördelar på långsikt när 99 % av alla ekonomer säger att så inte är fallet.

Hoppas siffrorna svänger uppåt igen snart. Ett SD på låga 20 % skulle vara en vinst för etablissemanget
Hehe klimatet kommer inte vara motståndarnas heliga graal heller, nu när man försökt allt annat. Och det räcker inte att lägga huvudet på sned och uttrycka lite medlidande med stackars SD som inte vet sitt bästa. Den gubben går inte heller.
2018-08-19, 23:01
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan

Det är bra att vara återhållsam med skattepengar till mer fakta ligger på bordet.
Sjunker eller stiger temperaturen?? De senaste 50 åren? De senaste 1000 Åren?

När det gäller utsläpp så ligger vi redan lägst i västvärlden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in