...vi har kastat ut alla kriminella, alla jävla bidragsparasiterande äckliga iqbefriade Somalier, alla islamister, alla tiggare, och alla illegala flyktingar.
Om vi bortser från det mesta av känslotramset så antar jag att detta är dina åsikter och dom stämmer ganska bra med mina också, till viss del i alla fall.
Så är detta verkligen vad SD står för.
* Kasta ut alla kriminella. Nej, SD vill endast kasta ut grovt kriminella.
* Alla bidragsparasiter. Nej, SD vill inte kasta ut dessa.
* IQbefriade Somalier. Nu skulle jag själv inte andvända den typ av språkbeuk men Nej, SD vill inte kasta ut dessa.
* Alla Islamister. Nej, SD vill inte kasta ut dessa.
* Tiggare. Ja, SD vill stoppa det organiserade tiggeriet.
* Illegala flyktingar. Ja, SD vill utvisa illegala men det säger väl dom flesta partierna att dom vill.
Om vi bortser från det mesta av känslotramset så antar jag att detta är dina åsikter och dom stämmer ganska bra med mina också, till viss del i alla fall.
Så är detta verkligen vad SD står för.
* Kasta ut alla kriminella. Nej, SD vill endast kasta ut grovt kriminella.
* Alla bidragsparasiter. Nej, SD vill inte kasta ut dessa.
* IQbefriade Somalier. Nu skulle jag själv inte andvända den typ av språkbeuk men Nej, SD vill inte kasta ut dessa.
* Alla Islamister. Nej, SD vill inte kasta ut dessa.
* Tiggare. Ja, SD vill stoppa det organiserade tiggeriet.
* Illegala flyktingar. Ja, SD vill utvisa illegala men det säger väl dom flesta partierna att dom vill.
För det första så är känslor inget trams, för det andra så var det fullt rationella argument jag förde fram. Det är helt ologiskt att vilja slänga ut människor som sköter sig.
*Vad menar du med "alla kriminella"? Den som råkade köra fort med 10km/h? En 14åring som snattar en gång?
*SD vill visst kasta ut alla bidragsparasiter. Inte så som du föreställer dig, att man med fysiskt tvång sätter dem på ett plan och skickar hem dem. Nej, man kommer bara strypa alla bidrag och vräka dem. Dom klarar inte att leva ute på gatan i den kalla Svenska vintern. Man erbjuda dem en summa pengar för att åka hem, en summa pengar som skulle innebära att dom kan köpa bostäder i sina hemländer osv. Många invandrare kommer ju också självmant att lämna när det är slut på bidragssemestern.
*Jodå, läs ovanstående. IQ befriade invandrare klarar inte av att försörja sig själv i ett modernt samhälle. De klarar inte ens grundskolan.
*SD vill visst deportera Islamister. Väldigt tydliga med att de får syssla med Islamism i hemländerna. Man vill inte tillåta bygge av Moskeer, förbjuda burqa/niqab osv.
*Tiggare: SD vill förbjuda all form av tiggeri på gator och torg. Men man vill också stoppa den fria rörligheten inom EU, så att de överhuvudtaget inte kan ta sig hit.
*Illegala flyktingar vill inte alls alla partier kasta ut. Har du missat hela flyktingamnestigrejen? Vänsterpartister/Socialdemokrater som poserar glatt med den fula kossan Fatemeh Khavari osv.
Här är en SD-kvinna som får svettas lite extra. Vad tycker ni SDare, bra eller dåligt. Håller ni med henne eller bör hon "offentligt avrättas" av partiet?
Här är en SD-kvinna som får svettas lite extra. Vad tycker ni SDare, bra eller dåligt. Håller ni med henne eller bör hon "offentligt avrättas" av partiet?
Det är okej att tycka som hon gör, även om hon såklart har fel. Jag känner personer med invandrarbakgrund som är minst lika Svenska som jag. Hade du varit blind så hade du aldrig hajat att de har invandrarbakgrund liksom.
Av taktiska skäl så är det extremt korkat att uttrycka den typen av åsikter öppet dock. Man tjänar ingenting på det. Nada. Hade Åkesson stått i varje debatt och gapat om att Svenskar är vita så hade SD varit ungefär lika stora som NMR.
Inte mycket att svettas över, Aftonbladet gör bort sig helt enkelt.
Är det fel att säga att man är svensk om man har svenska föräldrar?
De jag känner som inte är helt svenska är stolta över sitt ursprung men tydligen får
man inte vara det för Aftonbladet.
Jag tänker rösta på AfS pga att SD har blivit för mesiga och anpassat sig för mycket efter sjuklövern. Man vågar inte ens erkänna att det finns etniska svenskar. SDs politik är inte heller tillräcklig för att lösa problemen med massinvandringen.
Jag tänker rösta på AfS pga att SD har blivit för mesiga och anpassat sig för mycket efter sjuklövern. Man vågar inte ens erkänna att det finns etniska svenskar. SDs politik är inte heller tillräcklig för att lösa problemen med massinvandringen.
Jag håller med dig till 100 %.
För en vecka sen var min tanke att rösta på SD i riksdagsval, kommunval och landstinget.
Nu har jag lyssnat och följt AFS på youtube, verkligen kört "hardcore", plöjt mig igenom allt de har nästan, det sista jag lyssnade på var: "Tal till nationen- mitt Sverige 2028- Gustav Kasselstrand, där och då blev jag övertygad, jag röstar på AFS i riksdagsvalet, resten på SD.
Vi måste återta vårt Sverige. Återvandring är A & O.!
Folk hade stuckit självmant om man bara gjorde följande:
Dra in bidragen för alla utomeuropeiska invandrare som:
- Bott i Sverige i mindre än 20 år.
- Begått brott grövre än snatteri.
- Inte kan ordentlig svenska.
- Inte haft ett riktigt jobb minst 80% av tiden.
- Har kriminella ungar.
Riv alla moskéer och förbjud burka / slöja på allmäna platser.
Smack.
Om översta punkten tas bort eller revideras till 'vid kriminalitet'.
Sedan- att kolla upp folk innan de kommer- är det främst viktigaste.
Och islam- är lika med problem! Ta bort rättigheter!
Okej då går vi igenom din fina lista punkt för punkt. *Fördubblad kvotflyktinginvandring:
Man har backat. Man förespråkar nollat mottagande och återvandring nu. https://pbs.twimg.com/media/DklV__nWwAErwpj.jpg (postades på twitter 14augusti)
Du har ännu inte kunnat visa en enda källa eller någon evidens för att SD förespråkar nollat mottagande, dvs asylstopp och återvandring. För bara någon dag sedan påstod du att..
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
De har tagit tillbaka det förslaget, som inte var helt förankrat i partiet och som är 3 år gammalt. Nu förespråkar SD ett asylstopp samt återvandring.
*Öppen Svenskhet = inga etniska svenskar existerar.
Inte alls vad man säger. Öppen svenskhet innebär att de som anpassar sig och beter sig Svenskt kan bli Svensk.
Avveckla all integrationspolitik, ompröva samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 och återvandra 500 000, minst. Det vill säga vad AfS förespråkar.
Citat:
Exkludera alla de som vill bli en del av våran gemenskap?
Om nu alla ville bli en del av vår gemenskap så skulle det inte finnas behov av integrationspolitik. Frågan är snarare vad du hade tänkt göra med majoriteten som inte vill bli en del av gemenskapen?
Citat:
*Ingen aktiv återvandringspolitik.
Jodå, man börjar i rätt ände och skickar ut alla kriminella. Sedan tar man parasiterna. En sak i taget. Försöker man kasta ut alla på en och samma gång så blir det inbördeskrig istället. Men det begriper inte du uppenbarligen.
Att skicka ut kriminella är ingen återvandringspolitik, snarare normen i de flesta länder. Att det skulle startas ett inbördeskrig av SD förespråkade återvandring tyder mest på din vilda fantasi.
Citat:
*Homoadoptioner.
Man blev ständigt kallade för att vara homofober, och det fanns aldrig något bra svar när någon frågade varför homosexuella inte skulle få adoptera. SD har ingen forskning som stödjer att detta skulle vara farligt, så den hållningen var alltså inte försvarbar.
Jimmie Åkesson var för några månader sedan av en helt annan uppfattning...
Citat:
Vad har ni för belägg för att ett barn mår bäst av att ha en mamma och en pappa?
– Det är min övertygelse att du som barn både vill ha och mår bäst av att ha en mamma och en pappa och på så sätt ha hela ditt ursprung klart för dig, så att du inte drabbas av identitetsproblem senare i livet.
Finns det verkligen vetenskapliga belägg för att ett barn skulle må sämre av att ha exempelvis två mammor?
– Ett barn har ju inte två mammor. Ett barn har en mamma och en pappa annars blir det inte ett barn. Det finns forskning som säger att det finns en identitetsproblematik senare i livet för barn som växt upp så. Jag stiftar lagar utifrån hur jag tror att man bäst håller ihop samhället och hur man bäst skapar trygga, stabila individer. Om man exempelvis ska tillåta insemination i Sverige ska det inte vara något anonymt föräldraskap, man ska veta vem som är pappan.
Men det är såklart inte problemet utan snarare att SD tvärvände i en principfråga med hänvisning till att
"vi har blivit ett stort parti" och "jag har utvecklat mina värderingar". Finns inget som säger att SD inte skulle kunna tvärvända i andra principiella frågor med hänvisning till att "vi har blivit ett stort parti"
Citat:
*Med i en EU-vänlig partigrupp.
De vill dock förändra hela EU:s struktur, de är emot överstatlighet osv.
Den som tror att det går att förändra EU inifrån är antingen gravt naiv eller helt oinsatt.
Citat:
SD vill dock fortfarande gå ur EU. I almedalen så sa Jimmie Åkesson att han vill utlysa en ny folkomröstning om EU.
Du förstår inte. Hela den här kvotflyktingar utspelet är en Red Herring.
Nej, det är i allra högsta grad viktigt att påpeka att SD inte är för ett asylstopp.
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Ingen bryr sig ett jävla skit om kvotflyktingar eftersom det endast handlar om en liten procent av alla som kommer till Sverige.
Vi talar om tusentals kvotflyktingar, samtidigt som det redan finns dryga miljonen icke etniska svenskar i Sverige och SD förslår inte återvandring i någon reell mening.
Citat:
Det verkliga intresset ligger i att stopp massinvandringen.
Hur uppnår SD detta med 20-30% av rösterna och inget annat parti som ens vill föra samtal?
Citat:
Frivillig återvandring är en självklarhet.
Och också närmast meningslös i att åstadkomma någon riktig återvandring.
Citat:
Det tjänar ingenting till att sitta och pusha på ett "erkännande av svenskar", det är inte viktigt för de flesta, vad som är viktigt för de flesta är att Sverige slutar kaozar.
Ingen etnisk svensk skulle skriva något liknande. Är du rasblandare eller blatte?
Offentlig avrättning verkar redan vara på gång...På klassiskt SD manér ska alla som säger ett förlupet ord, länkar till någon av Expo-Karlssons icke godkända hemsidor eller rent allmänt är en i nagel i ögat på någon företrädare högre upp i hierarkin, kastas framför bussen.
"På Sverigedemokraternas rikskansli uppger informationschefen Henrik Gustafsson vid lunchtid på söndagen att Elisabeth Peterson kommer att utredas internt:
– Det finns anledning för oss att utreda detta ärende i enlighet med vår arbetsordning och de interna rutiner vi har. Vårt medlemsutskott kommer därför hantera ärendet vidare.
Tar avstånd
Också det lokala distriktet i Kronoberg tar avstånd från sin fullmäktigekandidat. I ett mejl skriver distriktsordföranden Tobias Lindgren att man söker Elisabeth Peterson under söndagen men att man inte fått någon kontakt med henne.
”Detta är oacceptabelt och rimmar på intet sätt med partiets syn på öppen svenskhet, assimileringsprincipen eller att vi tror, arbetar för, och hoppas att människor som kommer till Sverige också kan bli en del av samhället”, uppger han i en kommentar."
Du inte ha öppen Svenskhet, okej. Så vad ska du säga till de invandrarna som känner sig Svenska, som har en svensk identitet och känner samhörighet med Svenskar? Ska vi säga till dessa: "Nej, du är inte svensk, och du kan aldrig bli Svensk." Varför i helvete ska vi alienera dessa individer? Ca 40% av alla Iranier röstar på SD. De bidrar alltså mer aktivt till att rädda det här landet än vad Svenskar gör själva. Ska vi sedan tacka dessa människor med en enkelbiljett tillbaka till Iran? Tillbaka till det Islamistiska helvete de så passionerat avskyr. Och ifrån det nya landet som man så passionerat älskar?
Varenda jävla Svensk i princip känner bra invandrare, och skulle därför aldrig sanktionera en etnisk utrensning. Ge mig ett jävla argument till varför vi skulle kasta ut en assimilerad läkare med fina, duktiga och schyssta ungar tillexempel.
Det är okej att vara rasist, vi har åsiktsfrihet i det här landet. Men etnisk utrensning kommer aldrig bli verklighet, stödet för en sådan lösning kommer också att minska när vi har kastat ut alla kriminella, alla jävla bidragsparasiterande äckliga iqbefriade Somalier, alla islamister, alla tiggare, och alla illegala flyktingar.
Undersökningar visar att andra och tredje generationen som fortfarande upplever en etnisk tillhörighet ofta går ett steg tillbaka och värnar mer om sin etnicitet, blir fundamentala religiöst osv.
Hur skulle vi kunna särskilja "bra" och "dåliga" invandrare?
Tyvärr måste man dra alla över en kam - säg från ett visst datum tillbaka i tiden då vi menar att landets politik tagits över av landsförrädare och att medborgarskap delats ut på felaktiga grunder.
Kan helt klart tänka mig att kompensera vissa av dessa individer ekonomiskt samt ge dem några år på sig att åka hem.
De som dömts för brott får givetvis ingen kompensation.
Jag är beredd att se mellan fingrarna med mycket. Adoption och giftermål ser jag exempelvis inte som något problem så länge det ligger på en blygsam nivå.
Men för att inte riskera problem i framtiden måste vi definitivt repatriera hundratusentals individer. Om några då blir ledsna eller känner sig svikna är ju tråkigt.
Jag är uppriktigt sagt ledsen för att dessa personer drabbas! Men deras olycka måste vägas mot den framtida olycka som vi besparar landet när vi undviker etnisk splittring, segregering, terrorism och inbördeskrig.
Oskyldiga råkar alltid i kläm. Många osyldiga svenskar har verkligen råkat ikläm om man säger så.
Alla som reflekterar över denna fråga en längre tid kommer att komma fram till samma slutresultat.
Alternativet är förstås att landet lika mycket tillhör en "god" indier som en "dålig" svensk. Medan vi anser att landet tillkommer individen genom etnisk tillhörighet och födsel - inte att medborgarskapet baseras på huruvida individen är "ond" eller "god".