Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
Angående brovittnet så är min syn på saken att utredningens Jenvén tar upp vittnet men samtidigt kallar det osäkert. Det tolkar jag som att det vittnet kan vara anonymt eller ha en annan osäkerhetsfaktor. Uppgiften kan dock stämma.
Ok, då gör du en annan tolkning än Ugglan, jag tolkar Jenvens och GWs förhållningssätt till "brovittnet" på samma sätt som du, dvs. att det finns en osäkerhetsfaktor som t.ex. att tipset är inringt anonymt. Uppgiften kan ev stämma men jag tycker att det talar mer för att någon som är inblandad i försvinnandet ville försöka sätta dit en annan person genom att placera honom tillsammans med Helena på bron vid den kritiska tidpunkten. Väldigt smart gjort i sådant fall.
Jag ser det som 85% sannolikhet att det är ett falskt tips och 15% chans att tipset är korrekt. Ugglan VET dock att "brovittnets" tips är 100% tillförlitligt, man kan undra hur hen vet det?
Mitt uttryck i min post handlade om att den som är misstänkt idag är samma person som utredningen ville förhöra "mer intensivt" för tjugo år sedan. Han kom undan detta - med eller utan minneslucka.[/quote]
Ja det stämmer, så var det