2018-08-19, 14:30
Medlem
Backa, backa och backa! Allt du behöver göra är att ge henne utrymme. Alla tjejer blir så här någon gång antigen för att dem förlorat känslor (men älskar dig fortfarande och vill vara ifred för att känslorna ska komma tillbaka) eller för att (hon testar dig) många tjejer är livrädda för tanken om dem inte skulle kunna ta sig ur ett förhållande så därför testar hon dig och vill se hur du regerar på vissa saker.

Allt du ska göra är att ligga lågt nu. Hon ska komma till dig och tro mig det gör hon om hon kände något starkt ifrån dig i början. Ge henne tid bara.
Citera
2018-08-19, 15:08
Medlem
Kgjjs avatar
Jag tycker inte att du ska vänta. Dejta andra istället. Hör hon av sig så tar ni det därifrån, men sitt inte och vänta.
Citera
2018-08-19, 15:11
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latjanneveva
Hej flashback! En ung och förvirrad herre här. Jag är 18 år gammal och har träffat en väldigt fin tjej. Vi har endast träffats 2 gånger (detta pga att vi båda jobbat i stort sett hela sommaren), däremot så har vi haft daglig kontakt vad det gäller att skriva till varandra samt en hel del sena telefonsamtal som sträcker sig över flera timmar. Känner något speciellt för denna tjej och det har varit ömsesidigt enligt egen utsago. Det som förvirrar mig är att hon nu sagt att hon skulle vilja att vi inte hörs vid på ett tag för att få känna efter vad hon verkligen känner. Detta eftersom hon är vilsen i sina känslor pga saker hon varit med om tidigare. Nu är min stora fråga om jag verkligen ska ”vänta” på henne? Känns som hon kanske sätter min självrespekt på prov? Det är egentligen verkligen inte jag att sitta som en hund och bara invänta svar på hur hon känner, men samtidigt så känner jag något för denna tjej. Hur skulle ni göra om ni satt i min sits? Behöver verkligen råd! Tack på förhand.

Du ska vara upptagen med annat och ha mycket viktigt på gång i ditt liv. Det gillar kvinnor, inte någon som svansar efter dem.
Citera
2018-08-20, 08:15
Medlem
Majja81s avatar
Lyssna inte på andra utan lyssna på dig själv. Vad vill du? Följ ditt hjärta
Citera
2018-08-20, 08:22
Medlem
Sånt brukar folk säga när de inte är intresserade. Kanske hon har något annat på gång och vill se hur det går.
Citera
2018-08-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Var ärlig med att du också är en person med känslor och att det inte är sjysst att bara sätta nåt i karaktän. Säg att man inte behöver ta saker så seriöst och officiellt utan att man kan ta det lite casual, och om hon inte känner sig mogen för det heller utan vill "vänta" så ska du säga att det är ok men att världen runt om henne inte kan stå stilla för hennes skull.

Du kan omformulera det hur du vill.

Det där om att ta det lite casual har jag nämnt för henne ett flertal gånger. Dessvärre verkar hon inte se lika lätt på saker här i livet som jag gör. Förstår inte varför det behöver vara en så stor grej när vi ändå inte kommit långt alls.
Citera
2018-08-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Du ska vänta och även ligga lågt med att sms'a och ringa (att få sms eller samtal under en sån här period kan vara mycket kontraproduktivt). Kom ihåg att det är dig hon funderar på, låt då inte ditt nojjiga/kränkta jag komma och försöka övertala henne det kommer bara sluta med att hon istället är arg på dig.
Vänta några dagar, låtsas inte bry dig bara, gör någonting annat.
Om en vecka eller två, fråga ut henne på en dejt om hon inte redan bjudit ut dig.
Hoppas allt går bra! långt förhålland kräver långt förspel.

Kan säga att jag inte tänker bjuda ut henne nu framöver, känner att hon faktiskt får höra av sig eftersom denna "paus" är till för att just hon ska känna efter. Hör hon inte av sig, så är det ju bara så och då skiter jag helt enkelt i henne. Tack för att du önskar mig gott och hoppas att det där med "långt förhållande kräver långt förspel" stämmer.
Citera
2018-08-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jag tycker det låter som att hon inte är speciellt intresserad. Du kanske har legat på alldeles för hårt eller så har hon problem med att säga ifrån bara. Det låter i princip som att hon vill ha en "paus" redan nu och det där med pauser har väl aldrig fungerat för någon i världshistorien.

Tänker i samma banor, hör hon inte av sig så är hon ju uppenbarligen inte intresserad. Tycker inte jag legat på för hårt då det var hon som låg på som mest i början, sedan jämnades det där ut en aning och nu kom detta som en blixt från klar himmel.
Citera
2018-08-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vill hon inte ens prata med dig tycker hon att du är jobbig och är inte intresserad av dig. Du har dessutom skjutit dig själv i foten här. Sitta och ödsla timmar på att prata med en brud, herregud... De ggr mina telefonsamtal har överskridit 5min tycker jag att det har gått alldeles för långt - på gränsen till toffelbeteende. I regel sätter jag punkt efter 1-2min.

En riktig alfahane, hahah herregud
Citera
2018-08-20, 16:49
Medlem
Hennes "paus" är förmodligen för att hon har en annan mer intressant kille på g men hon sätter dig gärna på "backburnern" ifall det inte fungerar. Gå vidare.
Citera
2018-08-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Jävla brudar & krångla, mogna på dig lite TS.
Vem fan pallar en osäker brud?
En Kvinna ska vara självsäker och stå på egna ben, inget velande osäkert tonårstrams.

Mycket sant men tyvärr så är ju de flesta tjejer i mina kretsar just osäkra och håller på med "tonårstrams", då dessa är just tonåringar. Får väl hoppas på att hitta någon lite mer mogen.
Citera
2018-08-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Grattis, Du är helt ointressant för henne annat än som avlopp när hon behöver sympati....

I och med att du kärat ner dig blir du klängig och för på. Killar kan inte tillåta sig att bli förälskade om de vill behålla tjejen. Du kan älska henne men aldrig vara förälskad.

Att hon börjar prata om att ta en paus och hålla avstånd är bara en omskrivning för att hon tröttnat på dig. så trist är det.

Det enda du kan göra nu är att hålla avstånd, hon måste ta initiativ till kontakt. Ge fan i att ringa, snapchatta, facebook eller annat.

Du får dock vara beredd på att hon inte kontaktar dig, 18 åriga tjejer är fullständigt nerlusade med uppmärksamhet från killar.

Tjejer som verkligen är intresserade bombar en med 10 sms innan man hunnit svara på första. Med andra ord du märker om en tjej är intresserad på riktigt. hon söker kontakt på olika sätt.

Håller avstånd och låter henne få utrymme att tänka. Räknar dock inte med att hon fortfarande är intresserad. Jo tack, hon har en hel del killar efter sig har jag märkt (bor i en liten stad, alla vet vilka alla är, allt kommer alltid fram) vilket visserligen inte är så konstigt, hon är 17 och ser väldigt bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in