2018-08-19, 10:47
Medlem
Hej flashback! En ung och förvirrad herre här. Jag är 18 år gammal och har träffat en väldigt fin tjej. Vi har endast träffats 2 gånger (detta pga att vi båda jobbat i stort sett hela sommaren), däremot så har vi haft daglig kontakt vad det gäller att skriva till varandra samt en hel del sena telefonsamtal som sträcker sig över flera timmar. Känner något speciellt för denna tjej och det har varit ömsesidigt enligt egen utsago. Det som förvirrar mig är att hon nu sagt att hon skulle vilja att vi inte hörs vid på ett tag för att få känna efter vad hon verkligen känner. Detta eftersom hon är vilsen i sina känslor pga saker hon varit med om tidigare. Nu är min stora fråga om jag verkligen ska ”vänta” på henne? Känns som hon kanske sätter min självrespekt på prov? Det är egentligen verkligen inte jag att sitta som en hund och bara invänta svar på hur hon känner, men samtidigt så känner jag något för denna tjej. Hur skulle ni göra om ni satt i min sits? Behöver verkligen råd! Tack på förhand.
Citera
2018-08-19, 10:54
Medlem
enkeltulipans avatar
Du får såklart respektera hennes beslut att inte vilja träffas men hon kan inte kräva att du ska sitta och vänta. Det kommer dessutom bara ge ökad press på henne att fatta beslut...
Faktum är att hon kan komma att se ner på dig om du gör allt hon önskar.
Gå vidare med livet. Om hon ändrar sig och du fortfarande är tillgänglig, kan ni ta det därifrån senare.
Citera
2018-08-19, 10:55
Medlem
spyder123s avatar
Var ärlig med att du också är en person med känslor och att det inte är sjysst att bara sätta nåt i karaktän. Säg att man inte behöver ta saker så seriöst och officiellt utan att man kan ta det lite casual, och om hon inte känner sig mogen för det heller utan vill "vänta" så ska du säga att det är ok men att världen runt om henne inte kan stå stilla för hennes skull.

Du kan omformulera det hur du vill.
Citera
2018-08-19, 11:12
Medlem
Du ska vänta och även ligga lågt med att sms'a och ringa (att få sms eller samtal under en sån här period kan vara mycket kontraproduktivt). Kom ihåg att det är dig hon funderar på, låt då inte ditt nojjiga/kränkta jag komma och försöka övertala henne det kommer bara sluta med att hon istället är arg på dig.
Vänta några dagar, låtsas inte bry dig bara, gör någonting annat.
Om en vecka eller två, fråga ut henne på en dejt om hon inte redan bjudit ut dig.
Hoppas allt går bra! långt förhålland kräver långt förspel.
Citera
2018-08-19, 11:33
Medlem
Rippless avatar
Säg bara att det är lugnt och att hon kan höra av sig när hon känner för det. Sätt ingen press alls så är dina chanser som störst.
Citera
2018-08-19, 11:36
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Du får såklart respektera hennes beslut att inte vilja träffas men hon kan inte kräva att du ska sitta och vänta. Det kommer dessutom bara ge ökad press på henne att fatta beslut...
Faktum är att hon kan komma att se ner på dig om du gör allt hon önskar.
Gå vidare med livet. Om hon ändrar sig och du fortfarande är tillgänglig, kan ni ta det därifrån senare.

Här har TS fått bästa rådet.

Men jag ska lägga till ett till.

Skicka inga sms, ring inte, ta inte kontakt på sociala medier, gilla inga bilder eller något annat.

Nej du ska inte sitta och vänta som en hund.

Den som vill ha en hund kan köpa en istället.
Citera
2018-08-19, 11:42
Medlem
Fyllefyllots avatar
Jag tycker det låter som att hon inte är speciellt intresserad. Du kanske har legat på alldeles för hårt eller så har hon problem med att säga ifrån bara. Det låter i princip som att hon vill ha en "paus" redan nu och det där med pauser har väl aldrig fungerat för någon i världshistorien.
Citera
2018-08-19, 12:32
Medlem
Glöm.
Som ung skall man inte ha relationer där det krånglar från början.
Vid din ålder skall du kunna träffa tjejer som bara blir glada, förälskade och förgyller hela er tid tillsammans och så även du.
Träffa något djävla bagage som skall kontemplera, kan du lämna till psykvården.
Citera
2018-08-19, 12:57
Medlem
Roidberts avatar
Vill hon inte ens prata med dig tycker hon att du är jobbig och är inte intresserad av dig. Du har dessutom skjutit dig själv i foten här. Sitta och ödsla timmar på att prata med en brud, herregud... De ggr mina telefonsamtal har överskridit 5min tycker jag att det har gått alldeles för långt - på gränsen till toffelbeteende. I regel sätter jag punkt efter 1-2min.
Citera
2018-08-19, 13:10
Medlem
Tropicanans avatar
Jävla brudar & krångla, mogna på dig lite TS.
Vem fan pallar en osäker brud?
En Kvinna ska vara självsäker och stå på egna ben, inget velande osäkert tonårstrams.
Citera
2018-08-19, 13:14
Medlem
Se det som att hon har avslutat förhållandet. Allt annat jäkla trams om att behöva tid att tänka och allt fjantande som uttrycks i de flesta förhållanden... struntprat. Förhållandet kommer inte längre, glöm och gå vidare. Får hon sedan någon uppenbarelse och märker att det är dig hon vill ha så får hon väl ta kontakt och hoppas att du är intresserad.
Citera
2018-08-19, 14:08
Medlem
Grattis, Du är helt ointressant för henne annat än som avlopp när hon behöver sympati....

I och med att du kärat ner dig blir du klängig och för på. Killar kan inte tillåta sig att bli förälskade om de vill behålla tjejen. Du kan älska henne men aldrig vara förälskad.

Att hon börjar prata om att ta en paus och hålla avstånd är bara en omskrivning för att hon tröttnat på dig. så trist är det.

Det enda du kan göra nu är att hålla avstånd, hon måste ta initiativ till kontakt. Ge fan i att ringa, snapchatta, facebook eller annat.

Du får dock vara beredd på att hon inte kontaktar dig, 18 åriga tjejer är fullständigt nerlusade med uppmärksamhet från killar.

Tjejer som verkligen är intresserade bombar en med 10 sms innan man hunnit svara på första. Med andra ord du märker om en tjej är intresserad på riktigt. hon söker kontakt på olika sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in