2018-08-16, 23:13
Medlem
JohnJensens avatar
Hur har det gått med Max restaurangerna i Saudiarabien? blev det 10 stycken eller va man sa?
Citera
2018-08-18, 23:02
Medlem
mjukmjukares avatar
Livsmedelsinspektören från Bygg- och miljökontoret upptäckte att restaurangen brast på fyra punkter: lokaler och utrustning, hygieniska grundförutsättningar, skadedjur och temperaturkrav.

Detta är Max.
Ett exempel dom lyckades hitta.
Fi f*n.

,
Citera
2018-08-18, 23:07
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Livsmedelsinspektören från Bygg- och miljökontoret upptäckte att restaurangen brast på fyra punkter: lokaler och utrustning, hygieniska grundförutsättningar, skadedjur och temperaturkrav.

Detta är Max.
Ett exempel dom lyckades hitta.
Fi f*n.

,

Max fr Miljö o Hälsa:
Snusk & varma kylar på hamburgerhaket

.
Citera
2018-08-18, 23:08
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Hur har det gått med Max restaurangerna i Saudiarabien? blev det 10 stycken eller va man sa?

Det verkar finnas två stycken där. Jag förstår inte riktigt vad de ska dit och göra. Varför just Norden och sen Saudiarabien...?
Citera
2018-08-18, 23:10
Medlem
mjukmjukares avatar
[quote=mjukmjukare|64985229]Livsmedelsinspektören från Bygg- och miljökontoret upptäckte att restaurangen brast på fyra punkter: lokaler och utrustning, hygieniska grundförutsättningar, skadedjur och temperaturkrav.

Detta är Max.
Ett exempel dom lyckades hitta på Max;
Fi f*n....
Citat Miljö o Hälsa:
”Snusk & varma kylar på hamburgerhaket”
Citera
2018-08-18, 23:14
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det verkar finnas två stycken där. Jag förstår inte riktigt vad de ska dit och göra. Varför just Norden och sen Saudiarabien...?

Max är.... maxpåattvaralitesämst....
Så enkelt är det.
Som du själv skriver... varför???
Citera
2018-08-19, 07:04
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
saudi är typ något mecka när det gäller snabbmat, "alla" finns där samt att muslimerna har som nöje att gå ut att äta skräp eftersom de inte får gå på krogen.

så antagligen ville man dit för att testa sina grejer och se om det gick hem eller så ville man på allvar försöka konkurrera där trots att det mördande svårt.
Citera
2018-08-19, 10:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
saudi är typ något mecka när det gäller snabbmat, "alla" finns där samt att muslimerna har som nöje att gå ut att äta skräp eftersom de inte får gå på krogen.

så antagligen ville man dit för att testa sina grejer och se om det gick hem eller så ville man på allvar försöka konkurrera där trots att det mördande svårt.

Det är väl väldigt mycket expats där också, kanske också bidrar. Men ändå, ser helt rubbat ut när man kikar på en karta. Man tycker att Tyskland, Polen och liknande borde ha varit enklare för dem att expandera till. Men det är säkert som du säger. Jag går väldigt sällan på Max i Sverige, så jag tror inte att jag skulle söka upp en sån när jag är utomlands även om det fanns.
Citera
2018-08-19, 11:08
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Det är väl väldigt mycket expats där också, kanske också bidrar. Men ändå, ser helt rubbat ut när man kikar på en karta. Man tycker att Tyskland, Polen och liknande borde ha varit enklare för dem att expandera till. Men det är säkert som du säger. Jag går väldigt sällan på Max i Sverige, så jag tror inte att jag skulle söka upp en sån när jag är utomlands även om det fanns.

Arabvärlden dammsuger verkligen väst efter olika koncept. Vi har fått flera förfrågningar också (den första när vi bara hade en restaurang). Finns mycket pengar där nere och många som vill investera i annat än olja. Franchise är väldigt poppis. Kollar man på t.ex. Shake Shack så är det samma bolag som har rättigheterna till SS i arabvärlden och turkiet t.ex.

Max har ju dock börjat expandera till Polen, Norge och Danmark också, så de kommer nog att sprida sig i Europa snart (tyvärr, man skäms ju lite att som svenska säga att Max är från Sverige).
Citera
2018-08-19, 11:14
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Vet inte alls hur ägandet av Max ser ut och vad ägarna sysslar med i övrigt, men kan det vara så enkelt som att någon delägare bor och driver annan verksamhet i Arabien och passar på att steka lite burgare med vänsterhanden?
Citera
2018-08-19, 12:07
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Vet inte alls hur ägandet av Max ser ut och vad ägarna sysslar med i övrigt, men kan det vara så enkelt som att någon delägare bor och driver annan verksamhet i Arabien och passar på att steka lite burgare med vänsterhanden?
nej, det är/var en väldigt medveten och aktiv satsning.
Citera
2018-08-19, 14:53
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Arabvärlden dammsuger verkligen väst efter olika koncept. Vi har fått flera förfrågningar också (den första när vi bara hade en restaurang). Finns mycket pengar där nere och många som vill investera i annat än olja. Franchise är väldigt poppis. Kollar man på t.ex. Shake Shack så är det samma bolag som har rättigheterna till SS i arabvärlden och turkiet t.ex.

Max har ju dock börjat expandera till Polen, Norge och Danmark också, så de kommer nog att sprida sig i Europa snart (tyvärr, man skäms ju lite att som svenska säga att Max är från Sverige).

Det verkar väl inte nödvändigtvis gå så jävla bra för Dubai längre exempelvis, så de försöker väl bredda sig så mycket det går. Det handlar väl också om att få dit massor av olika saker för turisterna att prova, så att alla ska kunna käka sånt de föredrar. Håller med om att Max inte är vår stoltaste export direkt, halvrisiga burgare är kanske inte det man vill förknippas med. Det var väl någon kontrovers i Danmark där folk tyckte att det var så dåligt, skrevs någon tidningsartikel och vad det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in