Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-19, 14:28
Medlem
StillaHavets avatar
Vi måste rösta in AfS för att så snart som möjligt lyfta debatten i Sverige till det som är avgörande för alla svenskars framtid. Vi erbjuds nu en helt unik möjlighet i svensk historia att rösta in något så unikt som ett parti som sätter svenskarna först. AfS kommer förändra hela det svenska debattklimatet och exponera det korrupta och lögnaktiga etablissemanget inom politik, myndigheter och media.

Alla som förstår bara det minsta av vad som sker måste ta detta tillfälle. Det är inte ens säkert att det kommer vara möjligt 2022 eftersom regeringen har flera förslag i byrålådan att helt förbjuda vissa organisationer att ens existera. Är det någon gång uttrycket once-in-a-lifetime är giltigt så är det nu.

De flesta svenskar är för indoktrinerade och tröga för att fatta men alla som bara är det minsta medvetna måste välja AfS 2018.
Citera
2018-08-19, 14:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Visst ska dom det. [ta ifrån vissa invandrare medborgsrskap]

http://www.friatider.se/en-halv-miljon-sk-l-att-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige
1500 sidor tråd och ännu oklart vad partiets huvudfråga innebär
Citera
2018-08-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Jag fick en yougov-undersökning i fredags som mätte vad man tänker rösta på nu, vad man röstade på 2014 och varför man eventuellt bytt parti. Anmärkningsvärt var att undersökningen också innehöll ett antal frågor av typen "har värmeböljan i sommar påverkat dina partisympatier" "hur har klimatfrågan...?" och någon trams om huruvida nuvarande miljölagstiftning var för hård eller otillräcklig. Undrar om mp beställt just den undersökningen, men ett resultat borde väl komma snart.

Och du uppgav AfS eller?

Stod det något om när den kommer att publiceras?
Citera
2018-08-19, 14:36
Medlem
Baertlings avatar
Ytterligare en skillnad mellan SD och AfS återspeglas i hur man hanterar hårt arbetande gräsrötter. Klassiskt SD manér är att alla som säger ett förlupet ord, länkar till någon av Expo-Karlssons icke godkända hemsidor eller rent allmänt är en nagel i ögat på någon företrädare högre upp i hierarkin, ska avrättas offentligt och kastas framför bussen! Inom AfS? Not so much...där löser man saker internt istället utan att behöva gå ut i gammelmedia och göra en grej av det hela.

I en intervju med Aftonbladet hävdade lokalpolitikern Elisabeth Peterson att man ska vara född som svensk och ha svenska föräldrar för att vara svensk.

Nu ska Sverigedemokraternas Medlemsutskott ta upp frågan.

– Generellt gäller dock att den som inte ställer sig bakom principen om öppen svenskhet inte kan vara medlem eller företrädare för SD på någon nivå, kommenterar Mattias Karlsson, gruppledare för Sverigedemokraterna

https://www.expressen.se/kvallsposten/sd-kvinna-om-svenskhet-fodd-och-ha-svenska-foraldrar/
Citera
2018-08-19, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
För att hedra Regulus och kasta lite bensin på brasan kan vi ta en stund och gratulera oss själva att tråden nu har nått sida 1488 för att hylla AfS egentliga (?) ledare.

Då är det läge att stänga tråden nu när den nått målet 1488 och starta en ny tråd med samma härliga engagemang, Sverige åt svenskarna
Citera
2018-08-19, 14:39
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Då är det läge att stänga tråden nu när den nått målet 1488

Schhhh! Ge fan i att lägga ut våra interna saker offentligt på forumet, räkna med tillsägning från Kasselstrand och medlemsutskottet!
Citera
2018-08-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Valresultat just nu enligt Facebook likes

AfS: 40,025 5,1%
C: 53,298 6,8%
SD: 207,677 26,5%
L: 28,752 3,7%
M: 103,053 13,1%
KD: 21,848 2,8%

S: 164,763 21,0%
V: 98,594 12,6%
Mp: 66,000 8,4%

Totalt likes: 784,010 100,0%

Även om jag starkt tvivlar på den där mätmetoden, måste jag säga att siffrorna för det mesta känns troliga. AfS kan mycket väl få drygt 5 procent om de börjar särredovisas i mätningar och på så sätt får folk att våga rösta på dem i större skala. MP däremot är helt åt skogens fel. De kommer INTE att få några 8,4 procent. Det är det enda som man kan på en gång säga är helt galet. Att även S skulle få så lite som 21 har jag även svårt att tro på. Samma gäller för 13,1 för M. Att "L" kan åka ut är inte helt orealistiskt, men "för bra för att vara sant".

Men tack för sammanställningen. Rätt intressant ändå och en fingervisning att det går åt rätt håll.
Senast redigerad av IKN 2018-08-19 kl. 14:44.
Citera
2018-08-19, 14:44
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Det här tycker jag är bäst med AfS, dess kritiskt granskande sympatisörer och medlemmar - det skapas osunda personkulter om det ska bildas "Heja-Jimmie"-körer i vår rörelse också.

Däremot kommer jag inte ändra stil (även om jag gärna lyssnar på saklig kritik, vilket jag upplever att detta är), tanken med ett parti som Alternativ för Sverige är att det finns en bredd med olika retoriska stilar och olika typer som går hem i olika väljargrupper.

Sedan anser jag att hur man agerar ska skilja sig i en debatt, intervju eller torgmöte. Tre helt olika situationer som kräver olika typer av insatser. Debatter är faktatunga med vissa korta, snabba känsloargument för att förstärka budskapet. Intervjuer är till för att, oberoende av journalistens frågor, förmedla partiets viktigaste politiska förslag kort och kärnfullt. Torgmöten ska vara en blandning av känsloargument, fakta men även de talare som är mer "sakliga" - man ska inte härma någon annan eller göra annat än att prata från hjärtat.

Jag har hittills fått mestadels positiv respons från "redan invigda" men även sådana som står och väger. På min gamla arbetsplats går inte mjuk framtoning hem - där finns många som är vansinnigt trötta på politikerna och deras svek, de vänner jag har bland byggarbetare med mera är trötta på betapolitiker. Spannet är brett och framför allt AfS kommer locka väljare från en mängd olika väljargrupper - därav att vi måste ha en bredd även på stilar och retorik.

Det jag hört från de som lyssnat på dig gillar det. Du går hem i stugorna då du upplevs som genuin. Behåll din stil, lita på dig själv och var dig själv. En genuin människa slår varje floskel-politiker alla dagar i veckan.
Citera
2018-08-19, 14:45
Hur många besökare i snitt har de varit på deras torgmöten? Har det ökat eller ligger siffran ungefär samma på de flesta platser?
Citera
2018-08-19, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Schhhh! Ge fan i att lägga ut våra interna saker offentligt på forumet, räkna med tillsägning från Kasselstrand och medlemsutskottet!

Can't HaSSle the KaSSel
Citera
2018-08-19, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
1500 sidor tråd och ännu oklart vad partiets huvudfråga innebär
Haha du kommer rösta AFS..annars hade du inte hängt i tråden så mycket!
Citera
2018-08-19, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Det jag hört från de som lyssnat på dig gillar det. Du går hem i stugorna då du upplevs som genuin. Behåll din stil, lita på dig själv och var dig själv. En genuin människa slår varje floskel-politiker alla dagar i veckan.

Kan bara instämma det gäller samtliga talare, alla har de olika ton och scenutförande, det finns något för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in