2018-07-29, 21:36
Medlem
6ix9iines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
DIF hade under 10000 idag. Jag var för första gången på Tele2 och såg en match. Jag kan tycka att 300 spänn för att se DIF mot GIF Sundsvall är lite dyrt. Inte bättre att ta 100 spänn och kanske ha 20000 istället för knappt 10000 åskådare?
Nej ur ekonomisk synpunkt och långsiktigt fungerar inte det. Ingen vill dessutom rea ut sin produkt.

Däremot kunde man nu under sommaren ha en Gå 2 betala för 1 kampanj eller som IFK Göteborg ska ha under en vecka, 99-149 kr per biljett.
2018-07-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Vilken förändring som skett i Malmö efter Röslers inträde. Ruskigt irriterande att vi spelade bort oss totalt i våras, men topp tre bör inte vara omöjligt...

Vilken förvandling Rieks har gjort (eller vad säger vf?)
När MP fick gå efter Trelleborg var Malmö 5p från europaplats med en match mer spelad. Rent resultatmässigt ligger de väl samma? Jag tror värvningarna gör mer än tränarbytet.

Gick MFF plus förra året?
2018-07-29, 22:35
Avstängd
Smaka-migs avatar
Gratulerar AIK till det 12 SM guldet.
2018-07-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ondskefull
Ni hade likafullt ett transfernetto på +9,8 miljoner (12,8 in, 3 ut) och ett totalt plus på 0.3 så vad är det att diskutera? Det är ganska enkel matematik....

https://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_169898/scope_0/ImageVaultHandler.aspx180524153013-uq

Snarare imponerande att backa så mycket på driften med de publiksiffrorna.
Är du efterbliven?

Tankovic kom in som bosman, däremot med hög sign on och lön. Sander Svendsen kostar totalt 4 miljoner att lösa från Molde varav drygt hälften betalades förra året. Även där sign on + hög lön. Oscar Krusnell kom som bosman, antagligen en mindre sign on och relativt låg lön.

Det mesta hamnar under personalkostnader, inte spelartransfers. Utan försäljningen av Aidoo så hade vi inte tagit på oss de extra kostnaderna.

Fattar du nu eller ska vi dra det ett varv till?
2018-07-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jovisst likheter finns det. Idag var han ju dock den som räddade poängen för oss idag så ditt argument haltar en aning.
Idag ja. Blott andra målet för säsongen. Sumpade ju ett ännu bättre läge i slutminuterna än det han lyckades göra mål på.

Men han kommer nog att bli en duktig spelare på sikt.
2018-07-29, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Idag ja. Blott andra målet för säsongen. Sumpade ju ett ännu bättre läge i slutminuterna än det han lyckades göra mål på.

Men han kommer nog att bli en duktig spelare på sikt.
När han väl nätar gör han dock jävligt snygga mål så man ska inte underskatta hans kapacitet. Kan tycka att han borde gjort mål precis i slutet också fast å andra sidan var han ju stressad av en försvarare i ryggen och vinkeln var inte den bästa så jag köper det. Jag hoppas att han blir kvar i Giffarna minst några år till det är en viktig spelare som har stort hjärta för klubben.
2018-07-29, 22:58
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Sitt ner i båten!
Det finns inget som hindrar AIK för att få guldet.
Möjligen MFF. Men tror att dom chanserna är mycket små.
Känns som att de är alltför långt efter, jag är ödmjuk och gratulerar solnaklubben till Lennart Julins pokal 2018.
2018-07-29, 23:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu lär jag väl få många gårdare emot mig men efter att ha sett reprisen nu efteråt så är helt obegripligt hur Hallenius inte kan få straff efter läget i första halvlek. Herregud, den är ju solklar, årets mest solklara tröjdragning av JO och domaren gör ingenting. Spelar JO alltid så här fult?

Varför det? Jag håller med om att det var straff och Jonas Olsson har fan inte på en allsvensk plan att göra. Idag såg det tamigfan ut som korpfotboll många gånger med helt otroliga felpassningar osv. Men jonas Olsson får gärna kliva av och agera mongo utanför planen vad mig anbelangar.
2018-07-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Eftersom båda de posterna kan vara ett resultat av spelarförsäljningar och/eller spelarköp är det dumt att kategoriskt räkna in dem under ena sidan.

Och vad menar du med posten personalkostnader? Den är ju helt oavhängig spelartransfers. Skulle DIF varken köpa eller sälja spelare nästa säsong kvarstår posten.

Poängen kvarstår fortfarande. När man har en resultaträkning som hamnar i det negativa (rejält) om man inte gör några transfers alls åt något håll så har man en stor risk i ekonomin.

/feldgrau
Det spelar ingen roll om agentarvodena är kopplade till köp eller försäljning, i båda fallen faller dessa poster in i "Kostnader för försäljning och de spelare man värvar som ersättare (ersättare rätt så fritt tolkat dessutom) borde vara minimum". Personalkostnader är en post som antagligen ökar när man tar in dyra hemvändare och därför relevant i diskussionen. Riskbilden på Dif är svårt att uttala sig om eftersom du antagligen inte har helhetsbilden klar för dig. Med det kapital Dif har samlat på sig har jag svårt att se att de riskerar konkurs.
2018-07-30, 00:49
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix9iine
Är Goitom 2 meter?
189cm
2018-07-30, 01:10
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Gratulerar AIK till det 12 SM guldet.
Nja man ska nog inte hänga av varken Peking eller vraken. Bajen har trellehulla x2 och allt utom 6p där borde vara underkänt från deras sida (även fast de gärna får torska båda). Peking verkar gå starkt även de.

Hoppas vi är lika starka som vi brukar på hösten i år.
2018-07-30, 08:33
Medlem
Läste att AIK inte förlorat i Allsvenskan sedan 10 augusti ifjol. Dvs snart ett år sedan det skedde. Mycket kan förstås fortfarande hända, men det ska mycket till för att AIK ska missa guldet. Dom ser faktiskt riktigt starka ut. Vinner ju till och med fastän dom inte spelar bra. Fastän jag inte gillar AIK så är dom värda att vinna guld. Lite tjatigt att MFF vinner gång på gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in