• 1
  • 2
2018-08-19, 10:09
Bannlyst
Mitt lillfinger på vänstra handen är brutet och väldigt svullet, hur tar jag hand om det bäst?
Att ringa 1177 för ett brutet finger en söndag är uteslutet.
Citera
2018-08-19, 10:13
Medlem
Ichwills avatar
Om du vill ha ditt finger helt igen samt få tillbaka rörligheten i den, så bör du uppsöka en läkare.
Citera
2018-08-19, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Om du vill ha ditt finger helt igen samt få tillbaka rörligheten i den, så bör du uppsöka en läkare.

Vad gör läkaren?
Citera
2018-08-19, 10:24
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Till akuten med dig. Röntgen visar om benen ligger rätt eller om åtgärder krävs.
Citera
2018-08-19, 10:26
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Vad gör läkaren?
Gipsar förmodligen ditt finger i rätt position så att läkningsprocessen gör att det blir bra.
Citera
2018-08-19, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Gipsar förmodligen ditt finger i rätt position så att läkningsprocessen gör att det blir bra.

Tack, jag har tejpat fingret ordentligt, ska tejpa om det när svullnaden lagt sig.
Citera
2018-08-19, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Till akuten med dig. Röntgen visar om benen ligger rätt eller om åtgärder krävs.

Tack.
Citera
2018-08-19, 10:33
Medlem
maxatdunders avatar
Är den svart/lila? Akuten
Citera
2018-08-19, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Är den svart/lila? Akuten

Nej bara rött och svullet.
Citera
2018-08-19, 10:54
Bannlyst
ligger fingret rakt och du binder med gasbinda så det inte kan ändras så kommer det läka bra med stor sannorlighet , kroppen är fantastisk och tål en hel del , vilket finger gäller det TS ?

har 2st brutna fingrar på vänster hand som jag bara lät växa i hop utan doktor , dock lite sneda nu men full funktion . lillfinger och fingret brevid

polaren vurpade på crosshoj och fick gipsat , blev fel och läkarna fick knäcka de igen och gipsa om , mycket strul och onödig smärta där
Citera
2018-08-19, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titanmemoryfun
ligger fingret rakt och du binder med gasbinda så det inte kan ändras så kommer det läka bra med stor sannorlighet , kroppen är fantastisk och tål en hel del , vilket finger gäller det TS ?

har 2st brutna fingrar på vänster hand som jag bara lät växa i hop utan doktor , dock lite sneda nu men full funktion . lillfinger och fingret brevid

polaren vurpade på crosshoj och fick gipsat , blev fel och läkarna fick knäcka de igen och gipsa om , mycket strul och onödig smärta där

Läste du trådstarten?
Citera
2018-08-19, 13:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Mitt lillfinger på vänstra handen är brutet och väldigt svullet, hur tar jag hand om det bäst?
Att ringa 1177 för ett brutet finger en söndag är uteslutet.

Hur vet du att fingret är brutet?

Varför uteslutet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här