Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Frågan är löjligt formulerad eftersom den påstår något som trådstartaren inte har bevis för.
Det finns i Sverige en hämmande mentalitet att, det går inte, stick inte upp, vilket AfS vill ändra på. Vi kan och vi ska rädda Sverige, med eller utan SD. AfS är inte överskattade på FB, tvärtom, eftersom allt pekar på att AfS kommer in redan 2018. SD hade sin chans i åtta år men tog den inte. Nu ger vi AfS chansen istället. Vi har riksdagsledamöter som går över, SDare i RD som hyllar AfS politik och lider under Karlssons förtyck, vi har YouGov, dominansen på sociala medier, den förvånansvärt stora publiken på Långholmen som var ca: 70% av den 2014 när SD var där, o.s.v.
AfS är inget okänt parti för alla som förstår och läser alt-media vilket minst en miljon gör.
Sluta upp med detta ständiga negativa tänkande. Var glada för AfS istället. Utan AfS går inte Sverige att rädda. Endast återvandring kan nämligen göra det och utan en utrensning i träsket sitter skit kvar och geggar igen systemet.
Det är ju skillnad på ett positivt tänkande och övertro. Jag tror att AFS har långt bättre förutsättningar än SVP och andra ”extremhöger”-partier men tycker ändå att de ska vara väldigt nöjda om de når 2% Att de får 4% är för mig lika osannolikt som att MP skulle få 7-8% igen. Jag tar F! som en jämförelse för varför jag tror ASF ”misslyckas” att komma in, jag sätter ”” då jag tycker att 4% är ett orimligt mål.
1) Rumsent och fiiiint att rösta F!
2) Feminism låg helt rätt i tiden.
3) Media hjälpte till något skandalöst mycket. Pinsamt mycket faktiskt.
4) Kändisarna drog sitt strå till stacken
5) känd partiledare och mycket gratisreklam
Inger av ovan har AFS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Newfaq
Anledningen är väldigt enkel, och det är att gemena man knappt vet om att de existerar. Och när det väl hörs något om dem är det inte i positiva ordalag. Om du lyssnar på folk idag, hur många vågar i ärlighetens namn högt deklarera att de röstar på Sverigedemokraterna? Och då är det ändå 1/4 personer som kommer göra det i höst, just därför att de fått se konsekvenserna av Sveriges invandringspolitik. En stor anledning att folk gör detta är för att SD håller rent kring sitt eget hus och har gjort en del anpassningar. Utan dessa anpassningar och flexibilitet hade man aldrig nått dessa 25% eller mer man får i september, det hade varit fullkomligt omöjligt inom den här tidsramen.
Folk har helt enkelt ribban för vad de kan tänka sig vid SD just nu, och när AfS då och då antyder att judar är skyldiga till diverse saker kommer du aldrig attrahera någon som inte tidigare hade röstat på de renodlade nazistpartierna. Jag säger inte att detta inte kommer funka om ett decennium när välfärden börjar kollapsa på allvar, men för stunden tror jag att de gravt har missuppfattat vad som krävs för att få valboskapen över på sin sida.
Helt enig. Folk har precis vågat lämna S och M för extremistdödsknakarnazisterna i SD. Att gå ytterligare ett steg till AFS är för stort idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lydan
Att det dyker upp en tråd om dagen från folk som är rädda att AfS kommer in och försöker inbilla folk att de är okända är bevis nog för mig. När man ser att motståndarna är så rädda, då vet man att det finns slagkraft.
Det kan bli ett gränsfall, lite svårt att sia om det med tanke på målgruppen och med tanke på att media faktiskt har lyckats, för en gångs skull, att inte skjuta sig i foten och bara helt tigit ner AfS.
.
Jag är verkligen inte rädd för AFS. Min fråga var endast ställd i kontext av ett parti som endast syns på Flashback har sympatisörer som tror att det räcker för att komma in i Rikadagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SurvivorOfJakku
Överskattade är väl ett fel ord, uppskattade är väl bättre. Visst, de är inte kända bland den breda allmänheten, men eftersom en röst på SD inte betyder någonting så har ändå en röst på dom en effekt.
På Flashback är de ju definitivt överskattade.
Citat:
Ursprungligen postat av
halvarvinkel
Precis som Grodfrityr så snyggt sammanställer det är det en intressant indikation.
Det svåra att avgöra är hur många röster varje like är värd för AfS. Om alla som tänker rösta på AfS tryckt like, ja då är det 40K. Är det var 10:e ja då har du 400K. Är det någonstans i mitten så är det 220K och det är en en återvandringsturne på gång och tre veckor kvar.
Snackas det på jobbet? Ja!
Snackas det i ICA-kön? Har aldrig hört någon snacka om ett parti i kön. Någonsin.
Snackas det på 80-årskalaset? Ja!
Varför är vissa på FB så otroligt oroliga över AfS samtidigt som dom påstår att AfS knappt kommer få 0.5%? För att dom vet att det finns en reell chans för AfS att komma in.
Om vi nu ska räkna Facebook som en indikator har jag tre punkter du får bemöta:
1. Lätt att köpa likes.
2. En 13-åring kan klicka like = ingen röst.
3. Folk kan gilla flera partier = enklaste sätter att ta del av nyheter.
Vi har tydligen helt olika umgängeskretser men i min existerar då inte AFS som topic. Hade jag bort i Växjö så kanske med tanke på att de gjorde ett lyckat event där.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Tror inte jag eller jag vet. De hade 2% i mars om jag minns rätt. Första mätningen, uppenbart att media ville dra igång dem. De har också ett mycket fattigt partiprogram samt ställer bara upp i riksdagsvalet utan att jobba på lokala föreningar.
Endast Yupgov lyckas fånga upp Afs enorma populäritet menar du? Alla andra har totalt missat dem? Tycker SU själv att det låter troligt?