• 1
  • 2
2018-08-18, 16:41
Medlem
HellsKitchenNoMores avatar
Citat:
En man har hittats med skottskador utanfr matbutik i centrala Landvetter ster om Gteborg.

Han r inte skjuten p plats. Utan han har kommit krande p en moped, sger Joakim Hansson, vakthavande befl vid polisen i region Vst, till GP.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...tter-1.7743448
Citera
2018-08-18, 16:44
Medlem
Gurglarens avatar
Det frklarar alla poliser.... Gr en svng i Landvetter nu.
Citera
2018-08-18, 16:44
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Skottskadad man hittad utanfr matbutik

En man i 30-rsldern har blivit skjuten i Hrryda kommun.

Mannen antrffades utanfr ett en matbutik, men enligt polisen ska han blivit skjuten p en annan plats.

Jag sg den skjutne, han var helt utslagen, berttar gonvittnet Mattias Persson.

https://www.expressen.se/gt/en-perso...-till-sjukhus/
Citera
2018-08-18, 17:33
Medlem
PushIts avatar
Ska enligt ryktet skjutits vid Trdgrdsforum.
Killen i frga har tydligen varit p en inbrottsturne i kommunen och har skert skapat sig lite ovnner.
Det sgs att det var han som gjorde inbrottet i huset dr tv barn var hemma, dessa barn hoppade frn andra vningen i panik.

Detta r som sagt vad jag har hrt, ngon fr grna bekrfta.
Citera
2018-08-18, 17:56
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PushIt
Killen i frga har tydligen varit p en inbrottsturne i kommunen och har skert skapat sig lite ovnner.
Det sgs att det var han som gjorde inbrottet i huset dr tv barn var hemma, dessa barn hoppade frn andra vningen i panik.

Gick ju precis frbi dr men poliserna var kanske 100 meter bort.. Stmmer det du skriver fr man ju hoppas han inte verlever, men vi vet ju inte om det stmmer n.
Citera
2018-08-18, 18:01
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PushIt

Lter ju sanslst om ngon hmnas honom genom att mrda vederbrande....
Eftersom det redan cirkulerar en historia om vem det kan rra sig oms borde vl det ven finnas ett namn ocks......
Citera
2018-08-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Gick ju precis frbi dr men poliserna var kanske 100 meter bort.. Stmmer det du skriver fr man ju hoppas han inte verlever, men vi vet ju inte om det stmmer n.
Jag gick nyss frbi ocks men sg inte en enda polisbil, varken p byvgen eller i centrum.
Sg dock en polisbil vid gamla godislagret runt 17-tiden. Vet inte om mitt inlgg r relevant eller ej s jag ber isfall om urskt i frvg!
Citera
2018-08-18, 18:22
Medlem
PushIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Jag vet inte om det var precis vid Trdgrdsforum eller i nrheten.
Mycket mjligt att ryktet var falskt med eller att polisen redan var klar, terstr att se.

Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Lter ju sanslst om ngon hmnas honom genom att mrda vederbrande....
Eftersom det redan cirkulerar en historia om vem det kan rra sig oms borde vl det ven finnas ett namn ocks......
Glmde tillgga att han tydligen varit pverkad, s kanske ovnner inom langning i form av skulder?
Fanns en del tokar i LA frr, finns skert mnga kvar
Hade varit intressant om ngon hade mer info.

Citat:
Ursprungligen postat av gasolFear
Jag gick nyss frbi ocks men sg inte en enda polisbil, varken p byvgen eller i centrum.
Sg dock en polisbil vid gamla godislagret runt 17-tiden. Vet inte om mitt inlgg r relevant eller ej s jag ber isfall om urskt i frvg!
Mycket mjligt att det kan vara dr, bor man i nya Landvetter kanske man inte har s bra koll p den sidan.
Citera
2018-08-18, 18:52
Medlem
Strax efter 15.00 var han inne i ett bostadsomrdet i centrala landvetter (mindre n 1 minut frn dr han hittades) och retade smbarn, 15.30 kommer en anmlan till polisen att dom hittat honom skjuten. D killen har dokumenterat begtt 11 inbrott i omrdet. S r en av teori att han retat upp en boende hr i omrdet.

Dock har polisen inte sagt vilken typ av skottskada.

Fr lgger vi ihop tidsintervallet s kan han varit max 15 minuters frn centrum nr han blev skjuten. Vilket innebr att ngon mste hrt nr han blev skjuten. Fast samtidigt, s vet vi inte om det r en skottskada frn tex ett luft/kolsyrevapen.
Citera
2018-08-19, 01:59
Medlem
infiltrants avatar
Ngon misstnkt/gripen?
Citera
2018-08-19, 09:28
Medlem
Aurelias avatar
Det stmmer att man (privatpersoner) misstnker att mannen r den samme som gjort inbrott i en villa strac utanfr landvetter d mannen kr samma typ av mc/moped som synts utanfr villan. De uppgifter jag hrt tyder p att mannen vid inbrottet var drogpverkad. Hade tydligen pangat en ruta trots att drren var olst. Barnen hade mycket riktigt tagit sig ut genom ett fnster p andra vningen och ut p ett uterumstak, mycket snabbtnkt, och drifrn ner p marken och sprungit ivg. En moped har totalfrstrd, nycklar och reservnycklar till familj har frsvunnit. Fler uppgifter har jag inte. En bekanta bekant som rkat ut fr inbrottet i villan.
Citera
2018-08-27, 22:39
Medlem
Ngon som vet ngot mer i nulget? GM eller BO kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in