2018-08-17, 12:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Grattis, du är bara 3 år sen. Sådana nyheter har funnits under hela konfliktens gång, men du har varit upptagen på att läsa av dubiösa twittare, Farsnews, SANA och RT. Kan förstå att du inte hinner med svensk media.
Nix, inte i Sveriges Radio. Sådana berättelser har du förklarat som lögner flera gånger här i tråden, din lilla sionistiska MB-bitch!
Citera
2018-08-17, 13:22
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Syrien skulle aldrig försöka ta tillbaka Golanhöjden med militär makt, därför Israel har kärnvapen som de skulle använda om landet blir hotad.
Israel ser Golanhöjden som deras land.
Vem försöker du lura? Detta är ett utdrag från dig:
Citat:
Om Syrien har S300 och S 400 kan de neutralisera det Israeliska flyget och missiler, och då får Syrien övertaget och kan ta tillbaka Golanhöjden.
Israeliska markstridskrafter kan inte mäta sig med de syriska, som också har en mängd krigsveteraner med mycket effektiva vapen.
Så resonerar en 10 åring om en alawitisk skit Armé på 120.000. Deras manskap och utrustning är halverad. Den är utmattad, utsliten och hade blivit jämnad med marken om dessa "supersoldater" hade satt en fot på Golanhöjderna.
Hela rappakaljan från Fagro kan ni läsa här: (FB) Konflikten i Syrien
Senast redigerad av smaug20017 2018-08-17 kl. 14:11.
Citera
2018-08-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Vem försöker du lura? Detta är ett utdrag från dig:
Inläggen visar att Syrien är inget militärt hot till Israel att ta tillbaka Golanhöjden.
Om Syrien hade S 300 eller S 400 kunde de neutralizara det israeliska flyget som är en förutsättning att militärt kunna gå in med markstridkrafter och ta tillbaka Golanhöjden.
Nu har Syrien varken S300 eller S400 därför blir scenariet ointressant.
Om Syrien skulle kunna skaffa om vi säger S300, kommer ett annat hinder, som är att Israel har kärnvapen och skulle aldrig tillåta att de förlorar militärt Golanhöjden, i såfall tar de till kärnvapen anser jag.
Därför med det här scenariet som är fakta finns inget militärt hot från Syrien.
Från Iran finns absolut inget militärt hot mot Israel.
Det påstås kontinuerligt att Syrien och Iran är ett hot mot Israel, som endast är ren lögn.
Citera
2018-08-17, 16:33
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Inläggen visar att Syrien är inget militärt hot till Israel att ta tillbaka Golanhöjden.
Om Syrien hade S 300 eller S 400 kunde de neutralizara det israeliska flyget som är en förutsättning att militärt kunna gå in med markstridkrafter och ta tillbaka Golanhöjden.
Om Syrien skulle kunna skaffa om vi säger S300, kommer ett annat hinder, som är att Israel har kärnvapen och skulle aldrig tillåta att de förlorar militärt Golanhöjden, i såfall tar de till kärnvapen anser jag.
Det påstås kontinuerligt att Syrien och Iran är ett hot mot Israel, som endast är ren lögn.

Precis.. Israel behöver inte kärnvapen, eller ens en militär. Iran och Syrien är ju inte något hot liksom. Fina länder med helylle-ledare som aldrig vill något illa.

Tror du ens på det du skriver själv?
Citera
2018-08-17, 17:14
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Jag orkar inte diskutera med dig när du skjuter dina egna argument i sank för ett offensivt syfte. Som en sedvanlig 10 åring från Iran som du är, så fortsätter du ljuga i Irans namn. Dina ständiga lögner visar vilken nivå du befinner dig på.
Hade så bra med era sanktioner.........
http://www.latimes.com/world/middleeast/la-fg-iran-sanctions-explainer-2018-story.html
Senast redigerad av smaug20017 2018-08-17 kl. 17:19.
Citera
2018-08-18, 00:08
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Precis.. Israel behöver inte kärnvapen, eller ens en militär. Iran och Syrien är ju inte något hot liksom. Fina länder med helylle-ledare som aldrig vill något illa.

Iran precis som Sverige har inte anfallit något land på mer än 200 år! Kan inte säga om andra länder i regionen!
Citera
2018-08-18, 04:27
Medlem
Citat:

Israel behöver både IDF och kärnvapen. Varför snackar du skit? Lär dig av historien.
Citera
2018-08-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Israel behöver både IDF och kärnvapen. Varför snackar du skit? Lär dig av historien.

Israel har använt IDF till att angripa andra länder och folk som palestinier, deras kärnvapen har aldrig använts.

Den enda gång Israels territorium har blivit angripen, som också var ockuperad, är Yom Kippur kriget, som var en direkt följd av 6 dagars kriget 1967, när Israel attackerade Egypten och Syrien med att ockupera Sinai och Golanhöjden.
Yom Kippur kriget 1973 var en följd av att Egypten ville få tillbaka Sinai som de lyckades med, Syrien försökte få tillbaka Golan höjden, de bröt igenom de israeliska försvaret och kom till Jordan dalen och ville få en fredsöverenskommelse men Israel vägrade, och det blev en motoffensiv och Golanhöjden förblev ockuperad.
Senast redigerad av Fagro 2018-08-18 kl. 14:21.
Citera
2018-08-18, 15:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Man behöver inte anfalla ett land för att skapa problem. Saudiarabien har inte heller anfallit ett land, påstår du att Saudiarabien har varit helt passiva?

Använd din lilla hjärna.
Man har framförallt vräkt xxx antal miljarder dollar över jihadisterna. Ska inte säga att Baath-partiet är oskyldiga. Redan i början av 2000-talet lät man stora summor rinna in från Saudi till spridning av den wahhabistiska irrläran under parollen att alla pengar är goda pengar. Något som jag tror att de i dag ångrar bittert.

I Jemen för man krig i samarbete med USA mer eller mindre öppet:

Bomb that killed 40 children in Yemen was supplied by the US
The bomb used by the Saudi-led coalition in a devastating attack on a school bus in Yemen was sold as part of a US State Department-sanctioned arms deal with Saudi Arabia, munitions experts told CNN.
Working with local Yemeni journalists and munitions experts, CNN has established that the weapon that left dozens of children dead on August 9 was a 500-pound (227 kilogram) laser-guided MK 82 bomb made by Lockheed Martin, one of the top US defense contractors.
The bomb is very similar to the one that wreaked devastation in an attack on a funeral hall in Yemen in October 2016 in which 155 people were killed and hundreds more wounded. The Saudi coalition blamed "incorrect information" for that strike, admitted it was a mistake and took responsibility.
https://edition.cnn.com/2018/08/17/middleeast/us-saudi-yemen-bus-strike-intl/index.html

Kom igen nu och försök relativisera bort detta så att jag får trycka till dig riktigt ordentligt.
Senast redigerad av arbetet 2018-08-18 kl. 15:53.
Citera
2018-08-18, 16:50
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Iran precis som Sverige har inte anfallit något land på mer än 200 år! Kan inte säga om andra länder i regionen!

Nehepp, likt förbaskat göder man rebellerna i proxykriget man för mot Saudiarabien i Yemen.

Citat:
Ursprungligen postat av MbmA

Wow, du är tragiskt usel på att läsa mellan raderna.. läs det inlägget jag citerade och sedan det jag skrev. Hur fan kan du komma fram till att jag snackar skit...?
Citera
2018-08-18, 17:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nehepp, likt förbaskat göder man rebellerna i proxykriget man för mot Saudiarabien i Yemen.

Wow, du är tragiskt usel på att läsa mellan raderna.. läs det inlägget jag citerade och sedan det jag skrev. Hur fan kan du komma fram till att jag snackar skit...?
Stackars Saudi och USA då. Om du inte kan se skillnad på dem (och Hezbollah) som i huvudsak försvarar sina egna territorier mot USA/NATO/Israel-koalitionen och Daesh samt övrigt jihadistskräp som Saudi et consortes stöder runt om i världen från uigurer, uzbeker till tunisiska jihadister till att förverkliga en skruvad islamistisk fantasi om det slutgiltiga jihadkriget mot de otrogna så tycker jag att du ska skaffa dig lite bildning.

Antar att du avskyr islam vilket gör det ännu mer obegripligt när du inte fattar att det är sunniextremisterna som hotar oss i väst.
Citera
2018-08-18, 17:03
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Stackars Saudi och USA då. Om du inte kan se skillnad på dem (och Hezbollah) som i huvudsak försvarar sina egna territorier mot USA/NATO/Israel-koalitionen och Daesh samt övrigt jihadistskräp som Saudi et consortes stöder runt om i världen från uigurer, uzbeker till tunisiska jihadister till att förverkliga en skruvad islamistisk fantasi om det slutgiltiga jihadkriget mot de otrogna så tycker jag att du ska skaffa dig lite bildning.

Antar att du avskyr islam vilket gör det ännu mer obegripligt när du inte fattar att det är sunniextremisterna som hotar oss i väst.

Hey, jag bara säger som det är. Vill du diskutera min ståndpunkt i Yemenkonflikten får vi ta det där. Men att påstå att Iran samt Syrien inte utgör något hot Israel är direkt fel, right?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in