Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
SD kan inte lösa något om de så fick 70 procent. Som du noterat är problemen här för att stanna. Däremot kan SD tillsammans med ett annat parti börja bygga ett nytt samhällssystem där sjuka och handikappade i lugn och ro får den hjälp och stöd de är i behov av och att de som arbetar ska ha något att se fram emot. Medborgare som har jobb och sköter sig ska inte konkurrera om bostäder med nyanlända. Man ska inte kunna lyfta bidrag om man är frisk och ung eller ta hit anhöriga som sedan lever på bidrag.
Att SD planar ut beror på att vi har en massa skitinstitut som ligger långt ifrån det verkliga resultatet. Etablissemanget är förstås glada och man har trott på globalism och fri rörlighet och man har anammat den postmoderna relativismen. Det konservativa har ansetts förlegat. Nåväl, men den som gifter sig med samtidens tidsanda blir snabbt änkling. Det är detta som nu sker med socialdemokraterna som ingått äktenskap med vänstern och miljöpartiet. Detta är så långt ifrån socialdemokratiska väljare man kan komma. Stefan Löfven är den socialdemokrat som gjort att före detta socialdemokrater aldrig kommer att återvända. Samma sak gäller för LO:s Thorvald Pettersson.
(Min fetning)
Det verkar som om i alla fall några tänkande journalister vill varna för att instituten kan ligga väldigt snett (underskattning av SD).
I SvD idag skriver Göran Eriksson:
"Blir Sverigedemokraterna Sveriges största parti eller ligger partiet kvar på tredje plats? Just nu är det en avgrund mellan SD:s stöd i olika opinionsmätningar. Valet den 9 september kan bli en chock – för väljare, medier och opinionsinstitut. Partiledarnas nerver är spända veckorna före valet. Och hur är det med opinionsmätarna?"
https://www.svd.se/sd-gapet-ar-dubbelt-sa-stort-som-2014
Dessvärre ligger hela artikeln bakom en betalvägg. Men att det finns en allt större ängslighet för att SD återigen kan komma att underskattas stort i ett riksdagsval råder det ingen som helst tvekan om. Personligen är jag övertygad om att de vet vad som väntar. De må vara agendastyrda, men dumma i huvudet är de inte.
Kan villigt erkänna att jag njuter i stora drag av att se deras ångest stiga... det har etablissemanget gjort sig mycket välförtjänta av. Vad jag däremot inte njuter av är vad dessa svin lämnat efter sig: 135 utanförskapsområden (hittills), en sjukvård på knäna, en havererad skola, en mycket ansträngd och sönderbesparad äldrevård, våra fattigpensionärer, otrygghet i landet, gängkriminalitet, stenkastningar mot blåljuspersonal, tiotusentals salafister som propagerar för sharia och bedriver påtryckning mot andra i våra förorter, en polis i kris, ett Migrationsverk med en budget på 100 miljarder SEK per år som spenderas utan insyn - samtidigt som välfärden går på knäna, en totalt förändrad stadsbild i våra kommuner och städer runtom i landet, överfallas- och gruppvåldtäkter som nått nya nivåer, personrån, ett försvar som inte är värt namnet, en krisberedskap som är direkt underdimensionerad, listan är lång...
Måtte makthavarnas ångest stiga till nya, oanade höjder under valvakan den 9 september.