2018-08-18, 13:47
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Att splittra den nationella rörelsen är etablissemangets högsta dröm.

Tack ni idioter som röstar på Afs nu när SD är nära regeringsmakten.

Jävla tomtar.

Det är nog den som tror att SD faktiskt är nära regeringsmakten som är idioten i sällskapet...
Citera
2018-08-18, 13:50
Medlem
Kurt1s avatar
Angående Jeff Ahl, så sa ju han när han lämnade SD för AfS att han ogillade SD främst för att de inte var emot privatiseringar i den så kallade "välfärden". Med den inställningen så borde han ju vara med i Vänsterpartiet istället. Och vill ni som röstar på AfS verkligen rösta på kommunister?
Citera
2018-08-18, 13:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Har nu fått hem valsedlar för SD och AFS. Känns som ole dole doff angående riksdagen. Kommun och landsting vet jag redan. Gillar båda partierna när de kommer till SD och afs, känner inte heller att en röst på afs är bortkastad, men ändå svårt att bestämma mig.

Kan vara klokt att rösta på AFS i riksdagen och SD i kommun och landsting. AFS är ett litet snabbväxande parti och jag tvivlar på att de har några fullgoda kandidater på lokal nivå. På sina håll det säkert vara så, men vanligtvis inte skulle jag tro. Bättre då att fylla på med SD-stolar i kommunerna.
Citera
2018-08-18, 13:55
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det är nog den som tror att SD faktiskt är nära regeringsmakten som är idioten i sällskapet...

Blir svårt att hålla de utanför när de har 30% av rösterna.

Däremot är Afs chanslösa. 2018 kommer de ej in. 2022 kanske de kommer in med under 10% av rösterna. 2026 kan de få inflytande.

Klarar Sverige 3 val till innan riktig förändring?

Nej, SD är enda vettiga chansen till förändring.

Afs KOMMER ALDRIG FÅ INFLYTANDE.
Citera
2018-08-18, 13:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Här är en AfS-kandidat som faktiskt beter sig riktigt barnsligt. Härmar en blatte som talar på blattesvenska i en debatt. Så där beter sig inte sverigedemokrater tack och lov och just därför kommer jag rösta på SD. AFS är fortfarande ett pajasparti, men om de kommer in i riksdagen so be it. Men jag ser hellre att SD växer mer än att AfS tar sig in med sina omogna företrädare.

https://www.youtube.com/watch?v=bf1pHjwc-3M

De är inte så tillrättalagda, men det är ju inte vänstern heller. Ska man debattera med dem, måste man anpassa sig till deras låga nivå. Annars når man inte fram. Tveksamt om man gör det ändå. Att debattera med vänstertomtar och deras extremistanhängare är egentligen bara bortkastad tid. De är redan förlorade och kommer aldrig att kunna ta till sig logiska argument.
Citera
2018-08-18, 13:58
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Du missar ju poängen helt och hållet. Det handlar inte om att SD ska få egen riksdagsmajoritet, det handlar om att omprogrammera det Svenska folket.

På vilket sätt har en "omprogrammering" av det svenska folket med den relativa storleken mellan SD och AfS att göra?
Just vilka belägg har du för dina teorier?
Citera
2018-08-18, 13:59
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Att splittra den nationella rörelsen är etablissemangets högsta dröm.

Tack ni idioter som röstar på Afs nu när SD är nära regeringsmakten.

Jävla tomtar.
SD är inte en del av den nationella rörelsen. SD vill till och med förbjuda nationella organisationer (NMR).

MVH, en nachonell tacoshögerperson.
Citera
2018-08-18, 13:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Angående Jeff Ahl, så sa ju han när han lämnade SD för AfS att han ogillade SD främst för att de inte var emot privatiseringar i den så kallade "välfärden". Med den inställningen så borde han ju vara med i Vänsterpartiet istället. Och vill ni som röstar på AfS verkligen rösta på kommunister?

Nu handlar ju kanske inte kommunism om att riskkapitalister inte ohämmat ska kunna roffa åt sig skattepengar genom att bedriva undermålig verksamhet i sk "välfärdsbolag". AFS är dessutom för platt skatt, dvs att man avskaffar den statliga inkomstskatten. Det är knappast en fråga vänstern skulle driva eller hur?
Citera
2018-08-18, 14:02
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan vara klokt att rösta på AFS i riksdagen och SD i kommun och landsting. AFS är ett litet snabbväxande parti och jag tvivlar på att de har några fullgoda kandidater på lokal nivå. På sina håll det säkert vara så, men vanligtvis inte skulle jag tro. Bättre då att fylla på med SD-stolar i kommunerna.

Vad tyder på att de skulle vara ett snabbväxande parti? Andelen "övriga" i opinionsundersökningarna får inte många procent och framför allt så ökar det inte i de undersökningar som jag har sett.
Citera
2018-08-18, 14:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Fan vad SD verkar nervösa nu när dom fått konkurrens från nationellt håll. Dom lär skärpa sig också. Tråden är full av SD:are som skrikgrinar om att "AfS kommer aldrig få inflytande!". Det är bra att sätta nationella blåslampan på SD så judarna i partitoppen får bekänna färg hur mycket "Sverigevänner" dom egentligen är. Eller är dom först och främst Tel Aviv-vänner?
Citera
2018-08-18, 14:06
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Nej, inte med M som det ser ut nu. Annan femma om Reinfeldtisterna och idioterna kuppas bort. Läs vad jag skrev för guds skull.

Återigen Pie in the sky.
OM Reinfeldtisterna och idioterna kuppas bort, vilket de inte kommer göras då denna grupp besitter samtliga topp-poster i partiet. M är toppstyrt. Skulle du betvivla detta föreslår jag att du lyssnar på en person inifrån partiet. Googla "knapptryckarkompaniet" skriven av den fd moderata riksdagsledamoten Anne-Marie Pålsson.
Det finns även ett otal YouTube klipp där hon med all tydlighet förklarar hur partiet fungerar.

Du använder dig genomgående av önsketänkande och kontrafaktiska argument. Vänligen sluta.
Senast redigerad av vanartad 2018-08-18 kl. 14:12.
Citera
2018-08-18, 14:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Vad tyder på att de skulle vara ett snabbväxande parti? Andelen "övriga" i opinionsundersökningarna får inte många procent och framför allt så ökar det inte i de undersökningar som jag har sett.

Inte? Vad jag har sett brukar kategorin "övriga" utgöra cirka 3% och då ingår inte FI. Troligt är att dessa övriga i huvudsak delas mellan AFS och MED och där tror jag AFS fångar flest. Runt 2% kan nog vara rimligt och sedan har vi faktorn att folk inte vågar svara AFS, vilket betyder att de säkerligen är minst lika underskattade som SD brukar bli i den här typen av undersökningar. Vi får se vad som händer i valet, men 2% tror jag minst att de kommer få. Kanske klarar de sig hela vägen in i riksdagen. Får de minst 1% öppnas vägar för partistöd samt att deras valsedlar kommer att förmedlas automatiskt in i vallokalerna kommande år. Det är en enorm draghjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in