Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 15:37
  #6073
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Måste förtydliga min ståndpunkt; Jag tror på det när Veterans day 2018 har passerats och paraden uteblev.

Nu tycker tydligen Trump att det är han själv som har ställt in paraden...

President Donald Trump said Friday he has canceled a planned military parade this fall in the nation's capital because of the "ridiculously high" price tag given by D.C. officials.

"The local politicians who run Washington, D.C. (poorly) know a windfall when they see it. When asked to give us a price for holding a great celebratory military parade, they wanted a number so ridiculously high that I cancelled it," Trump tweeted.

https://www.nbcnews.com/politics/pol...h-cost-n901576

Trump twittrar: ....attend the big parade already scheduled at Andrews Air Force Base on a different date, & go to the Paris parade, celebrating the end of the War, on November 11th. Maybe we will do something next year in D.C. when the cost comes WAY DOWN. Now we can buy some more jet fighters!
https://twitter.com/realDonaldTrump/...26536871116801

Tror du fortfarande inte på det?

EDIT: Undrar hur många "jet fighters" Trump tror att han ska få för 92 MUSD förresten.. Har han tur räcker det kanske till 1... Undrar om man behöver foto-ID för att köpa jet fighters?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-17 kl. 15:51.
Citera
2018-08-17, 16:00
  #6074
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Munkavel och inskränkta rättigheter på oppositionen alltså. Censur och obefintlig transparens skulle man ju annars kunna tro var främmande begrepp för Trump efter vad han påstås kämpa för - men knappast av hans handlingar.. Först non-disclosure agreements för all personal och nu detta...

This action is part of a broader effort by Mr. Trump to suppress freedom of speech & punish critics. It should gravely worry all Americans, including intelligence professionals, about the cost of speaking out. My principles are worth far more than clearances. I will not relent.
https://twitter.com/JohnBrennan/stat...n-brennan.html

Skärp dig. Att dra in security clearance för en politiskt vinklad CNN-medarbetare som inte längre jobbar åt underättelseverksamheten är varken inskränkta rättigheter eller censur.

Du blir ju för fan värre för varje dag. Har någon köpt loss Snejkens konto för propaganda eller vad fan är det frågan om?

Tragiskt.
Citera
2018-08-17, 16:07
  #6075
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Skärp dig. Att dra in security clearance för en politiskt vinklad CNN-medarbetare som inte längre jobbar åt underättelseverksamheten är varken inskränkta rättigheter eller censur.

Du blir ju för fan värre för varje dag. Har någon köpt loss Snejkens konto för propaganda eller vad fan är det frågan om?

Tragiskt.

Trump condemned by 12 former CIA chiefs over revocation of John Brennan's security clearance
'We have never before seen the approval or removal of security clearances used as a political tool, as was done in this case'

"We all agree that the president's action regarding John Brennan and the threats of similar action against other former officials has nothing to do with who should and should not hold security clearances – and everything to do with an attempt to stifle free speech," the statement said.

https://www.independent.co.uk/news/w...-a8495556.html


[Admiral] McRaven called Brennan “one of the finest public servants I have ever known” and “a man of unparalleled integrity.”
“Few Americans have done more to protect this country than John,” McRaven wrote in the Washington Post op-ed. “Therefore, I would consider it an honor if you would revoke my security clearance as well, so I can add my name to the list of men and women who have spoken up against your presidency.”
http://fortune.com/2018/08/16/navy-s...ity-clearance/
Citera
2018-08-17, 16:15
  #6076
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Skärp dig. Att dra in security clearance för en politiskt vinklad CNN-medarbetare som inte längre jobbar åt underättelseverksamheten är varken inskränkta rättigheter eller censur.

Du blir ju för fan värre för varje dag. Har någon köpt loss Snejkens konto för propaganda eller vad fan är det frågan om?

Tragiskt.

Till och med Trump själv erkänner att han, tvärtemot vad Vita Huset gick ut med, drog in Brennans clearance för att tysta honom, inte för att han var orolig att Brennan skulle sprida hemligheter..

The White House claimed Brennan would spill state secrets. But the president admitted the move was intended to silence a critic.
So it was with a strange sense of déjà vu that many read Trump’s Wednesday night interview with The Wall Street Journal, wherein he suggested that the security clearance of former C.I.A. director John Brennan was not revoked over fears that he would spill classified secrets on cable news, as the White House claimed, but because of the key role Brennan played in the beginning of the Russia probe. “I call it the rigged witch hunt, [it] is a sham. And these people led it!” Trump told the paper. “So I think it’s something that had to be done.”
https://www.vanityfair.com/news/2018...ged-witch-hunt
Citera
2018-08-17, 17:15
  #6077
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ja. Anledningen sägs vara av budgetära skäl, vilket jag inte tror är sanningen. Ska bli intressant att få mer information om detta. Det känns som ett nederlag för trumpadministrationen.

Som jag förstår det så är det väl bara Trump som vill ha paraden så alla andra lär motarbeta det då det är både ett slöseri med resurser men även ett störande moment som en extremt liten minoritet vill se bli av.

Så att den är inställd i år (och om jag ska vara ärlig så tror jag att den kommer att bli det nästa år också) kommer inte direkt som en överraskning
Citera
2018-08-17, 19:11
  #6078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har inte sett att Q skrivit att jorden är platt. Har du? Du kör de vanliga gate keeper-halmgubbarna. Du kunde lika gärna skrivit att eftersom utomjordiska ödlor inte styr jorden så stämmer inte det andra. När man väl upptäckt er repertoar så inser man att ni har inte så mycket att komma med. Nu vet ju inte jag om varken Q eller Trump är på riktigt, men jag hoppas det. Jag hoppas vansinnet tar slut under min livstid så jag kan dö i förvissning om att mina barn och barnbarn får leva i en bättre värld.
Vänta lite... så Q har skrivit om ALLA de konspirationsteorierna du skrev i:
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Q har sagt att om folket fick veta sanningen skulle man behöva lägga in dem på psykiatriska avdelningar och Trump har väl sagt något liknande. Ponera att bot mot cancer finns men undanhållits av pekuniära anledningar, att "förintelsen" är lögn, att judiska bankmaffian hetsade vita västerlänningar i två gigantiska krig mot varandra allt baserat på lögner för att kunna stjäla Israel, att månlandningen är lögn, att man i land efter land styrt inhemska företagandet så att frukterna ska hamna hos en liten grupp och att denna lilla grupp styrt media och politiker över nästan hela västvärlden samt att samma lilla grupp tagit kontroll över pengatryckandet i nästan alla länder enligt "Let me issue and control a nation´s money and I care not who writes the laws" Rothschild. Det är en stor kaka för många att svälja.

Jag trodde ärligt talat att du drog till med olika konspirationsteorier. Därav la jag till den om plattjord.
Har Q verkligen skrivit om undanhållna medel för cancer, judisk bankmaffia bakom WW1 och WW2, för att stjäla Israel. Månlandningen en lögn? etc.
Citera
2018-08-17, 19:22
  #6079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ja. Anledningen sägs vara av budgetära skäl, vilket jag inte tror är sanningen. Ska bli intressant att få mer information om detta. Det känns som ett nederlag för trumpadministrationen.
Kanske anledningen är att Veterans Day Parade (New York City) redan firas?
Citera
2018-08-18, 11:22
  #6080
Medlem
Trump tweet, refererar till Charles Payne, @FoxBusiness:

Citat:
Fox News has learned that Bruce Ohr wrote Christopher Steele following the firing of James Comey saying that he was afraid the anti-Trump Russia probe will be exposed.” Charles Payne @FoxBusiness How much more does Mueller have to see? They have blinders on - RIGGED!

Några aktörer för deep state. Tribunalen väntar...
Christopher Steele är iofs brittisk medborgare, men det visar kopplingen mellan UK/MI6/SIS och USA's/deep state. Utdrag från Wikipedia om Christopher Steele:

Citat:
Christopher David Steele (born 24 June 1964) is a former British intelligence officer with the Secret Intelligence Service MI6 from 1987 until his retirement in 2009. He ran the Russia desk at MI6 HQ in London between 2006 and 2009. In 2009 he co-founded Orbis Business Intelligence, a London-based private intelligence firm. He authored a dossier that claims Russia collected a file of compromising information on U.S. President Donald Trump.
Citera
2018-08-18, 11:47
  #6081
Medlem
Q post:

Citat:
Aug 16 2018

DjH-tG0U8AEqaM8.jpg ⬇

>>2634937
UK has problems.
Q

Q refererar till bilder på Lisa Page och Peter Strzok i London. Konspirerar där förmodligen med MI6/SIS över "Crossfire Hurricane".
Citera
2018-08-18, 12:18
  #6082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post:



Q refererar till bilder på Lisa Page och Peter Strzok i London. Konspirerar där förmodligen med MI6/SIS över "Crossfire Hurricane".

Snart dags för el vad menar du ?
God save the queen?
Anarchy In The U.K?
Citera
2018-08-18, 12:38
  #6083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Snart dags för el vad menar du ?
God save the queen?
Anarchy In The U.K?

Jag menar det jag skriver: Christopher Steele /MI6/SIS samarbetade med aktörer för deep state i USA, bl a Page och Strzok i Crossfire Hurricane. https://www.nytimes.com/2018/05/16/us/politics/crossfire-hurricane-trump-russia-fbi-mueller-investigation.html
__________________
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-18 kl. 12:55.
Citera
2018-08-18, 12:50
  #6084
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post:



Q refererar till bilder på Lisa Page och Peter Strzok i London. Konspirerar där förmodligen med MI6/SIS över "Crossfire Hurricane".

Fast det där fotot (som är så dåligt så inte ens CSI-teamen på tv skulle kunna låtsas databehandla det i 3D och se vilka det föreställer) är taget borta vid Embankement Place, som ligger 3,5 kilometer från MI6/SIS, och dessutom på andra sidan floden..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-18 kl. 12:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback