2018-08-18, 09:24
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Man nr 1 på blocket
"TJA min grabb fyller år snart och behöver en macbook pro. Kan jag komma förbi ikväll och köpa den av dig. Inget prut lovar!"

Sen dök en halvalkoliserad kalmarbo upp i en VW multivan upp och ville först pruta ner med 50% och frågade sen om jag ville tjäna mer pengar än jag någonsin gjort innan på bara 30min. Han höll upp några tusenlappar i sedlar .

Man nr 2 på tradera sålde ljusstakar i silver. Besvarade mitt PM med en helt irrelevant kommentar
"generös man som vill sätta guldkant på din tillvaro - kan ses varje helg "

Bara 2 av 10tals sexuella inviter på blocket och tradera.

Jag tänker aldrig mer sälja någonting på blocket till etniska svenska män över 45års ålder.

Angrip mig gärna för att jag generaliserar och anklagar samtliga män, men å andra sidan. Det gör ni med. Varje dag. Varje minut och i varje inlägg på flashback.
Hur kunde du neka den guldkantade tillvaron?
Citera
2018-08-18, 09:39
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Synd att blocket inte har ett system där man får ge tummen upp för en lyckad affär. Sålt en del grejer på blocket och fått pengarna först. Delvis en laptop för 3000 och det enda personen krävde i gengäld var en bild på mitt ID ifall jag skulle lura honom. En sån affär borde visa att man är en reko person som inte tar 3 lax och springer. Och lite andra grejer under tusingen.

Blocketpaketet suger för säljaren ärligt talat, det är som paypal, köparen är superskyddad och kan luras hejvilt (Paypal är det sättet jag själv blivit lurad på via Chargebacks, dom bestrider sitt köp till paypal och får tillbaks pengarna.)

Sen är det dyrt att lägga ut prylar också. För jävla dyrt. 15 spänn per annons tycker jag det ska kosta, oavsett vad det är. Om man inte är företag, då ska det kosta, för blocket ska vara för privatpersoner, tycker jag.
Citera
2018-08-18, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Det är ju bara att lägga ned Blocket om folk har den uppfattningen. Jag är inte ute efter att lura någon men blir trött på folk som skriver "Skicka först mannen, jag betalar när jag fått den".
Ja? Hur ska någon veta om du verkligen tänker skicka prylen eller inte?
Citera
2018-08-18, 10:56
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Och sen kommer det en låda koskit med posten, om det ens kommer något

Precis! Med postfötskott får man i vart fall ett paket.....koskit!
Citera
2018-08-18, 11:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag tänker aldrig mer sälja någonting på blocket till etniska svenska män över 45års ålder.
Prova gärna några blocketaffärer med icke-"etniska svenska män över 45års ålder". Rapportera sen din framgång.
Citera
2018-08-18, 11:05
Medlem
Blocket har mer eller mindre blivit en handelsplats för arbetslösa invandrare som drygar ut sina inkomster med att handla med grejor. Och för lurendrejare.

Har slutat använda Blocket. Får bara massa dumma skambud eller förslag om byta grejor.
Citera
2018-08-18, 11:37
Medlem
Trådens rubrik kan vi ju avfärda direkt, vore det omöjligt att sälja något via Blocket hade företaget försvunnit för länge sedan.
Att inskränka sig till försäljning till att köparen måste hämta på plats kan kanske accepteras för stora och otympliga prylar, bilar företrädelsevis, men i övrigt blir marknaden liten om den skall vara enbart lokal. Är man osäker på köpare och/eller säljare – betala halva summan i förskott förslagsvis!
Citera
2018-08-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Trådens rubrik kan vi ju avfärda direkt, vore det omöjligt att sälja något via Blocket hade företaget försvunnit för länge sedan.
Att inskränka sig till försäljning till att köparen måste hämta på plats kan kanske accepteras för stora och otympliga prylar, bilar företrädelsevis, men i övrigt blir marknaden liten om den skall vara enbart lokal. Är man osäker på köpare och/eller säljare – betala halva summan i förskott förslagsvis!

Då skulle inte jag skicka mina varor. Hela summan kontant direkt eller ingenting alls. Så svårt kan det inte vara.
Citera
2018-08-18, 11:58
Medlem
Såhär är det överallt. Folk är dumma i huvudet. Ska saken hämtas upp krånglas det alltid också, kommer sent eller ställs in.
Citera
2018-08-18, 11:59
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hört talas om postförskott?

För att skicka ett postförskott måste man ha ett Plusgiro eller Bankgiro.

De tjänsterna kan man bara skaffa om man har företag då det inte existerar privatgiron längre.
Citera
2018-08-18, 12:02
Medlem
sfrges avatar
Nu är det ett tag sen jag använde blockets tjänster men jag har sålt flera grejor där jag skickat innan jag sett pengarna på kontot.
Det har alltid funkat. Har aldrig blivit blåst.
Självklart finns det gränser.
Du skickar ju inte iväg elektronikgrejor för 15-20000kr utan att du fått pengarna.

Men jag kan tänka mig att det har blivit ett kallare samhälle dom senaste åren.
Du litar inte på folk längre.
Citera
2018-08-18, 12:13
Medlem
WhiteWalkers avatar
Du litar inte på andra, så varför skulle de lita på dig? Är ju exakt samma sak.

Inte använt blocket på säkert 15 år, men då var det inga problem. Det var dock innan blattarna förstört tilliten i det här landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in