Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Kort fråga. Vilka hade du tänkt att Afs ska bilda regering med så återvandringen kan börja?

NMR?

SD, för nu pratar vi parlamentarisk politik. Detta innebär inte att jag behöver gilla SD för det. Om AfS kunde lyckas samarbeta med MP utan att kompromissa i återvandringsfrågan skulle jag inte stå i vägen för det. Även om tanken är helt bisarr.
Citera
2018-08-18, 01:33
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD kan inte bli störst. Sjuklövern är nämligen ett parti.

Jo, men största enskilda parti om det är lov att vara lite seriös.
Citera
2018-08-18, 01:35
Medlem
Citat:
Jo, men största enskilda parti om det är lov att vara lite seriös.

Han är seriös. De sju "partierna" kommer att gå ihop för att motarbeta SD. SD kan bli ett 40 procentparti, det spelar ingen roll då de övriga kommer att se till att de får noll inflytande. Som DÖ fast på steroider.
Citera
2018-08-18, 01:36
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
SD, för nu pratar vi parlamentarisk politik. Detta innebär inte att jag behöver gilla SD för det. Om AfS kunde lyckas samarbeta med MP utan att kompromissa i återvandringsfrågan skulle jag inte stå i vägen för det. Även om tanken är helt bisarr.

Ja då vet vi, tack.
Citera
2018-08-18, 01:37
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Han är seriös. De sju "partierna" kommer att gå ihop för att motarbeta SD. SD kan bli ett 40 procentparti, det spelar ingen roll då de övriga kommer att se till att de får noll inflytande. Som DÖ fast på steroider.

Det vet vi redan. Jag tänker ett steg längre. 2022!
Citera
2018-08-18, 01:39
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nej det blir en historisk vändpunkt i svensk politikhistoria som kommer öppna många dörrar din dumme jöns. Det sänder oerhört starka signaler vad många svenskar vill. Det spelar ingen roll hur litet SDs inflytande blir. De kommer hållas utanför, precis som Afs. 2022 är det vi ska sikta på. Regering Afs+SD. Våran enda chans.

SD störst har effekt en vecka. Sedan då? SD har inte precis utmärkt sig för att gå till attack mot etablissemanget och Sjuklövern. SD har nu dessutom renast ut så man har en Sjuklöverkompatibel kandidatlista. Det enda som händer om SD blir störst är att fler kan nöta stolar för SD på bekostnad av Sjuklövern. Inget annat.
Citera
2018-08-18, 01:41
Medlem
Citat:

Nej det gör du inte. Du låtsas gilla AfS men motarbetar deras chanser. De måste in, så enkelt är det. Kommer de inte in 2018 så måste de definitivt komma in 2022, och för att öka deras chanser att komma behöver de att bra resultat 2018. Sluta skräpa ner tråden. Nu spammar du bara samma skit om och om igen som vi redan har bemött flera gånger. Många här skulle inte rösta på SD ens om AfS inte existerade, så lägg bara ner.
Citera
2018-08-18, 01:41
Medlem
Alternativ för Sverige trendar starkt på Google Trends sedan 10 augusti, från 18 till 100.

Även AfS och Gustav Kasselstrand ökar tydligt.
Citera
2018-08-18, 01:47
Medlem
Citat:
Hur är det att tänka längre? Va?
Tänk om alla som röstade med SD 2006 hade tänkt som du gör.
Citat:
Jag tänker faktiskt ett steg längre än vad ni gör och kommer faktiskt rösta M 2006 men SD 2010 för då har dem faktiskt en reell chans att komma in i riksdagen!
Ologiskt.
Citera
2018-08-18, 01:48
Då har ju de flesta härinne redan svarat på frågan och förstått fast ni bara är envisa.

1. Ni vill ha en återvandring.

2. Ni förstår samtidigt att det krävs majoritet för att genomföra detta.

3. Ni inser att det är SD och Afs måste bilda regering med om det ska bli av.

4. För att få majoritet måste man ta röster från sjuklövern.

5. De sista från sjuklövern som krävs kommer gå över till SD först och aldrig direkt till Afs.

6. Det kräver att öppna dörrarna genom att SD blir störst och släpps in i de flesta folkhem.

7. SD steömmar till Afs.

8. S+Afs i regering 2022.

9. Återvandringen kan börja.

Jag förstår att ni är unga och ivriga, men vi måste vara strategiska. Hela landets framtid står på spel.

Var smarta SD 2018. Afs 2022.
Senast redigerad av barfotalasse 2018-08-18 kl. 01:51.
Citera
2018-08-18, 01:48
Medlem
Herr-Pumps avatar
AfS:are, hur många har ni lyckats värva? Själv har jag fått över 3 st klara, 4-5 st hoppas jag tar steget. Jävligt viktigt att vi för diskussionen så ofta som möjligt med vänner och bekanta
Citera
2018-08-18, 01:50
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Hur är det att tänka längre? Va?
Tänk om alla som röstade med SD 2006 hade tänkt som du gör.
Ologiskt.

Falsk korrelation. Då fanns det bara ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in