Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 00:04
Medlem
tramsebyxans avatar
Hallå svenskar, är ni så mesiga att ni inte ens vågar rösta på Alternativ för Sverige? Vilket annat parti står bakom det svenska folket?
Inget, är det dystra svaret.
Citera
2018-08-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
De kommer nog ha två nu också. Troligen en i september och en i slutet av augusti. Månader och datum är inte det avgörande utan metoden. Tre till blir det nog. Alla OI ökar frekvensen innan valet. Den första borde komma under denna vecka.

Får hålla tummarna för det då. Vore en bomb om de blev särredovisade redan i den som kommer, men jag tvivlar lite. Däremot den efter, är jag rätt säker på att chanserna är mycket goda att AfS har fått 2 procent i tre mätningar i rad. Den sista med 4,7 procent definitivt, den kommande borde de också klara det, och den som möjligen kommer i slutet av augusti eller i början av september. Förhoppningsvis då att den sista mätningen ger dem närmare 3,5 procent för att öka stödröstningstendenser från främst Sverigedemokratiska väljare. Men särredovisning i sig gör mig rätt så nöjd.
Citera
2018-08-18, 00:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newmoonz
Vilken procentenhet ligger AFS inför riksdagsvalet?

Inget institut har kunnat uppmäta något stöd för AfS senaste tiden. De redovisas i bruset av "övriga" som totalt sett ligger på någon procent. Det enda (och största) partiet utanför riksdagen som ibland särredovisas är Fi, som i bästa stunder redovisas upp mot 1.5-2%

Men AfS döljer sig sannolikt betydligt lägre, ner bland en myriad av partier: ND, GBD, PP, FV, AFS, NRP, NMR.

Ja ni hör. Så ser det ut, det finns en massa marginella partier som kanske når upp mot någon procentenhet.
Citera
2018-08-18, 00:10
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Får hålla tummarna för det då. Vore en bomb om de blev särredovisade redan i den som kommer, men jag tvivlar lite. Däremot den efter, är jag rätt säker på att chanserna är mycket goda att AfS har fått 2 procent i tre mätningar i rad. Den sista med 4,7 procent definitivt, den kommande borde de också klara det, och den som möjligen kommer i slutet eller i början av september. Förhoppningsvis då att den sista mätningen ger dem närmare 3,5 procent för att öka stödröstningstendenser från främst Sverigedemokratiska väljare. Men särredovisning i sig gör mig rätt så nöjd.

Ha inte för höga förväntningar på nästa mätning. Det är de två sista som är intressanta.
Citera
2018-08-18, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Inget - absolut ingenting - kan eller kommer att rädda Sverige, det vet du lika bra som jag. Det är helt kört för det här landet. Men en röst på AfS är i alla fall en sista nödsignal till etablissemanget. Ett slags mayday. En sista dödsryckning från svenskarna.
Jag gillar ditt tänk. Ja det är fan exakt så. Nu väntar man bara på att 9 september ska ske så att man kan gå ut i skjulet. Allt står redan skrivet på väggen. Dö 2.0 same shit different name.
Citera
2018-08-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Inget institut har kunnat uppmäta något stöd för AfS senaste tiden. De redovisas i bruset av "övriga" som totalt sett ligger på någon procent. Det enda (och största) partiet utanför riksdagen som ibland särredovisas är Fi, som i bästa stunder redovisas upp mot 1.5-2%

Men AfS döljer sig sannolikt betydligt lägre, ner bland en myriad av partier: ND, GBD, PP, FV, AFS, NRP, NMR.

Ja ni hör. Så ser det ut, det finns en massa marginella partier som kanske når upp mot någon procentenhet.

Oddset på AfS (5,0) är lägre än det var för Trump (5,5) några veckor före valet:
https://www.braodds.com/alternativ-for-sverige
Citera
2018-08-18, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ha inte för höga förväntningar på nästa mätning. Det är de två sista som är intressanta.

Det är också lite av en process. Om den absolut sista mätningen är den enda som särredovisar AfS kan det vara "försent" för många som redan förtidsröstat på främst SD. Och naturligtvis kan de ändra sin röst innan vallokalerna stänger den 9 september, men många orkar inte. Sedan är det även lite av en process mentalt för många, som behöver lite tid att överväga om de ska stötta AfS eller inte. Jag tror att det krävs i de flesta fall 1) AfS särredovisas på typ 3,5 procent, och 2) lagom med tid som förflyter, för att de flesta potentiella stödröstarna faktiskt gör slag i saken.

Vet du hur statistiken ser ut vad gäller antalet väljare som röstar på valdagen kontra förtidsröstar? Vore intressant att ta del av. Röstar verkligen majoriteten på valdagen? Låter mycket och lite på samma gång.
Citera
2018-08-18, 00:28
Medlem
Citat:

Att AfS har strax under 40000 likes på facebook säger det motsatta.
Citera
2018-08-18, 00:30
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:

Tjenare! Long time no see.

För en äkta AfS:are spelar % i OU ingen roll. Man röstar ändå. Nämligen. Av en övertygelse om att det finns något bättre än SD. För SD är jävligt kassa. Om vi ska vara ärliga. De kan inte ens erkänna att svenskar existerar. Så vad gör det om AfS är mini-pytte-små i undersökningarna. Man är AfS for life, liksom. Man ligger steget före, man är lite bättre. Man är förtruppen. Man är hipp, inne, down with it. Man var en av de första med att sätta surdeg, göra egen pulled pork och högrevshamburgare. Man har fingret på pulsen. Känner vartåt strömmen bär innan den har ändrat riktning. Gamla mögiga SD:are flyter, likt döda fiskar, med strömmen.

Inget är så starkt som en idé, vars tid har kommit. AfS tid är nu och in i evigheten tillsammans med det svenska folket.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-18 kl. 00:35.
Citera
2018-08-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svetterik
Att AfS har strax under 40000 likes på facebook säger det motsatta.

Och vad motsvarar 40.000 röster, i %? 0,7%?
Citera
2018-08-18, 00:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det är också lite av en process. Om den absolut sista mätningen är den enda som särredovisar AfS kan det vara "försent" för många som redan förtidsröstat på främst SD. Och naturligtvis kan de ändra sin röst innan vallokalerna stänger den 9 september, men många orkar inte. Sedan är det även lite av en process mentalt för många, som behöver lite tid att överväga om de ska stötta AfS eller inte. Jag tror att det krävs i de flesta fall 1) AfS särredovisas på typ 3,5 procent, och 2) lagom med tid som förflyter, för att de flesta potentiella stödröstarna faktiskt gör slag i saken.

Vet du hur statistiken ser ut vad gäller antalet väljare som röstar på valdagen kontra förtidsröstar? Vore intressant att ta del av. Röstar verkligen majoriteten på valdagen? Låter mycket och lite på samma gång.

Haha..jo då det kan jag tar reda på men...Metro anlitar YouGov men jag tror inte de vill att AfS ska visas. Nu råkande det bli så eftersom panelen visade det. De gör nog allt för att hålla ner AfS men betänk också att olika institut har olika mål. Efter valet kommer alla institut som visade AfS för lågt att sågas. YouGov kan, om de visar AfS rätt, etablera sig som det bästa OI i Sverige och förpassa Sentio till skräphögen. Det finns två krafter. Dels etablissemanget som vill visa lågt, dels olika OI som kan ha intresse av att visa rätt.

Sentio har fått hög status inom SD för att de alltid visat SD rätt. YouGov har också visat dem hyfsat men inte lika bra. Träffar YouGov rätt på AfS stiger deras marknadsvärde och Sentios sjunker. Det drar till sig många som vill använda dem för andra ändamål.
Citera
2018-08-18, 00:35
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag tycker de marknadsfört sig dåligt, eller så har de blivit ihjältigna.
Hade själv inte en susning om dem förrän i våras. Sedan dess har de ju börjat synas och höras mer och mer, men fortfarande långt ifrån tillräckligt.
Lär väl knappast komma in i det här valet, men de är väldigt intressanta. Hoppas de överlever till -22 då de lär ha etablerat sig och fått rutin.
Både Kasselstrand och Hahne är utmärkta talare och jag skulle verkligen höra dem i riksdagsdebatter.
Gillar även deras vallöften och övriga politik.
Men tyvärr AfS, för mycket står på spel detta val så jag lägger i vanlig ordning min röst på SD. Men håll ut och kämpa på. 2022 kommer ni få inte bara min, utan många, många fler röster. Då. Mina vänner, är det dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in