Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-17, 23:40
Medlem
Vilken procentenhet ligger AFS inför riksdagsvalet?
Citera
2018-08-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag vill att Afs får åtminstone 2,5-3% och tillräckligt detta val. Med handen på hjärtat.

Om du vill att detta ska ske, måste folk som sympatiserar med AfS också rösta på dem, förstår du? Annars kommer de inte att få några 2,5-3 procent. Dessutom, du talar för det mesta för döva öron, då många av AfS' väljare inte är intresserade av SD över huvud taget. Vi vill inte ha mer kvotflyktinginvandring, vi vill inte ha mer HBTQP, vi vill inte ha integrationspolitik och vi vill inte se förnekandet av de etniska svenskarna.

Du skulle göra mer nytta för SD, om du istället spenderade din tid med att försöka omvända sjuklöverister.
Citera
2018-08-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newmoonz

Jag tror att AfS låg på ca 3 % i juli (baserat på data från Yougov).
Citera
2018-08-17, 23:49
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Afs kommer finnas kvar om behovet finns. Det kommer det göra. Bättre att de kommer in i riksdagen förberedda 2022 än att sluta som nydemokrati. Bästa effekt blir det av att säkerställa att SD blir störst.

SD kommer att sakna inflytande även om de blir störst, så släpp detta mantra. Vi är mer betjänta av ett AfS i Riksdagen.

Arma Sverige, endast ett mirakel kan rädda oss!

AfS 2018!
Citera
2018-08-17, 23:51
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newmoonz

Det är det ingen som riktigt vet då opinionsinstitutens osäkerhet är för stor. Men min gissning är 3-6%.
En indikator som är högintressant är att de har 40000 likes på facebook. Kombinera det med återvandringsturnén och att dom pumpar ut valinformation nu. Jag tror att mitt antagande är rimligt.
Som en bonus så fick övrigt 4.7% i nån opinionsundersökning från yougov även om jag som sagt är lite skeptisk till hur väl de lyckas mäta mindre partier.
Citera
2018-08-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Okej då, då har vi olika uppfattning där. I mars var jag tveksam men tycker det finns många indikatorer på att det är något stort på gång. Är som du realist. Det jag tar med mig är YouGov 4,7%. Facebook där AfS är större än KD och L.

Helt avgörande blir YouGovs två sista mätningar i september. Den i augusti som kommer bryr jag mig mindre om men de som kommer i september blir avgörande.

Att det går bra på facebook är väldigt positivt och bra, men något säger mig att det är många SDare som har "gillat" AfS. MEN det är bra att det finns positivt inställda SDare i så fall, och de kan mycket väl stödrösta på AfS i valet. Men facebook-gillningar är inte helt hundra att gå på, just saying.

Vänta lite nu, kommer YouGov hinna genomföra två undersökningar i september innan valet? På mindre än 9 dagar? Jag är skeptisk till att YouGov kommer att särredovisa AfS redan nu i augusti (dock inte omöjligt) men om de hinner göra åtminstone en i september före valet tror jag definitivt på särredovisning.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
När var detta?

Det jag syftade på var den senaste YouGov-undersökningen där "övrigt" fick 4,7 procent exklusive FI. Jag vet jag vet, inget är bekräftat, men ska man gå på Sentios siffror för småpartierna så är AfS helt klart störst (uteslutningsmetoden), så jag har ytterst svårt att tro att AfS inte skulle utgöra den största delen av dessa 4,7 procent. MED är små (t.o.m. i Sentio), och PP existerar knappt i praktiken, ser att de har annonser på Flashback, men det är typ det enda jag sett eller hört av dem.
Senast redigerad av IKN 2018-08-17 kl. 23:54.
Citera
2018-08-17, 23:54
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Att det går bra på facebook är väldigt positivt och bra, men något säger mig att det är många SDare som har "gillat" AfS. MEN det är bra att det finns positivt inställda SDare i så fall, och de kan mycket väl stödrösta på AfS i valet. Men facebook-gillningar är inte helt hundra att gå på, just saying.

Vänta lite nu, kommer YouGov hinna genomföra två undersökningar i september innan valet? På mindre än 9 dagar? Jag är skeptisk till att YouGov kommer att särredovisa AfS redan nu i augusti (dock inte omöjligt) men om de hinner göra åtminstone en i september före valet tror jag definitivt på särredovisning.

Det jag syftade på var den senaste YouGov-undersökningen där "övrigt" fick 4,7 procent exklusive FI. Jag vet jag vet, inget är bekräftat, men ska man gå på Sentios siffror för småpartierna så är AfS helt klart störst (uteslutningsmetoden), så jag har ytterst svårt att tro att AfS inte skulle utgöra den största delen av dessa 4,7 procent. MED är pyttesmå (t.o.m. i Sentio), och PP existerar knappt i praktiken, ser att de har annonser på Flashback, men det är typ det enda jag sett eller hört av dem.

Ja, de hade två i september 2014.

https://val.digital/AllSurveys/?year=2014
Citera
2018-08-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Ja, de hade två i september 2014.

Aha okej, 2014 skrev du. Men inget är bekräftat för september 2018? Valet är dessutom tidigt i september. Men jag blir nöjd om de åtminstone hinner med en före valet.
Citera
2018-08-17, 23:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Aha okej, 2014 skrev du. Men inget är bekräftat för september 2018? Valet är dessutom tidigt i september. Men jag blir nöjd om de åtminstone hinner med en före valet.

De kommer nog ha två nu också. Troligen en i september och en i slutet av augusti. Månader och datum är inte det avgörande utan metoden. Tre till blir det nog. Alla OI ökar frekvensen innan valet. Den första borde komma under denna vecka.
Citera
2018-08-17, 23:59
Medlem
Det är intressant att moderaterna ser ut att göra ett katastrofval. Jag tror att många missnöjda moderater som ogillar SD:s lite sossiga ekonomiska politik kan gå direkt till AfS.
Senast redigerad av borskungen 2018-08-18 kl. 00:01.
Citera
2018-08-18, 00:03
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
SD kommer att sakna inflytande även om de blir störst, så släpp detta mantra. Vi är mer betjänta av ett AfS i Riksdagen.

Arma Sverige, endast ett mirakel kan rädda oss!

AfS 2018!

Inget - absolut ingenting - kan eller kommer att rädda Sverige, det vet du lika bra som jag. Det är helt kört för det här landet. Men en röst på AfS är i alla fall en sista nödsignal till etablissemanget. Ett slags mayday. En sista dödsryckning från svenskarna.
Citera
2018-08-18, 00:04
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är intressant att moderaterna ser ut att göra ett katastrofval. Jag tror att många moderater som ogillar SD:s lite sossiga ekonomiska politik kan gå direkt till AfS.

AfS är något så unikt som ett parti som värnar såväl arbetarna som företagarna. Man vägrar sätta oss emot varandra. Vi delar ett gemensamt öde och har ett gemensamt mål. AfS är arbetarvänligt och företagarvänligt. Någon motsättning finns inte. Båda behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in