Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Okej då, då har vi olika uppfattning där. I mars var jag tveksam men tycker det finns många indikatorer på att det är något stort på gång. Är som du realist. Det jag tar med mig är YouGov 4,7%. Facebook där AfS är större än KD och L.
Helt avgörande blir YouGovs två sista mätningar i september. Den i augusti som kommer bryr jag mig mindre om men de som kommer i september blir avgörande.
Att det går bra på facebook är väldigt positivt och bra, men något säger mig att det är många SDare som har "gillat" AfS. MEN det är bra att det finns positivt inställda SDare i så fall, och de kan mycket väl stödrösta på AfS i valet. Men facebook-gillningar är inte helt hundra att gå på, just saying.
Vänta lite nu, kommer YouGov hinna genomföra två undersökningar i september innan valet? På mindre än 9 dagar? Jag är skeptisk till att YouGov kommer att särredovisa AfS redan nu i augusti (dock inte omöjligt) men om de hinner göra åtminstone en i september före valet tror jag definitivt på särredovisning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjyvas
När var detta?
Det jag syftade på var den senaste YouGov-undersökningen där "övrigt" fick 4,7 procent exklusive FI. Jag vet jag vet, inget är bekräftat, men ska man gå på Sentios siffror för småpartierna så är AfS helt klart störst (uteslutningsmetoden), så jag har ytterst svårt att tro att AfS inte skulle utgöra den största delen av dessa 4,7 procent. MED är små (t.o.m. i Sentio), och PP existerar knappt i praktiken, ser att de har annonser på Flashback, men det är typ det enda jag sett eller hört av dem.