2018-08-17, 22:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Det var ju det som jag skrev i inlägget ovan. Hallå, eller?! Ditt frenetiska motstånd gör det angeläget. Nu är det väl glasklart?

Jo, vilken är din kommentar till att ”mannen med pilotglasögon” sa att ”hade jag gjort Helena något illa hade jag kommit ihåg det”? Han säger ju att han hade en minneslucka … Tankar om det? Du hoppade elegant över detta.

Han menar givetvis det han säger, att hade han mördat Helena så hade han kommit ihåg det, vem fan glömmer bort en sån sak? Även om man har en s.k. "minneslucka" så kommer man ändå oftast ihåg fragment och om man dödar någon så lär man komma ihåg det. Det är så han menar, MEN, som vanligt så har givetvis DU och DIN åsikt tolkningsföreträde!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-17 kl. 23:00.
Citera
2018-08-17, 23:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Han menar givetvis att hade han mördat Helena så hade han kommit ihåg det, vem fan glömmer bort en sån sak? Även om man har en s.k. "minneslucka" så kommer man ändå ofta ihåg vissa fragment och om man dödar någon så lär man komma ihåg det. Det är så han menar, MEN, som vanligt så har givetvis DIN åsikt tolkningsföreträde!

Nej, han sa att han skulle ha kommit ihåg om han hade gjort Helena något illa. Bara det. Och hur vet nu du att "det är så han menar", vilket dessutom är fel, då saken inte gällde att ha dödat någon, utan att ha gjort någon illa (DET är vad han säger!)? Och oavsett vad han hade gjort mot Helena hade han ju för fasen inte berättat det, för då hade ju minnesluckan flygit all sin kos. Nej, minnesluckan är konstruerad och "mannen med pilotglasögon" är totalbombad!
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-17 kl. 23:04.
Citera
2018-08-17, 23:06
Medlem
Citat:
Nej då, jag använde mig medvetet av Ugglans "metoder" eftersom du teamar upp och tar hen i försvar.

Nej jag påtalade att vissa här har dubbla måttstockar och att belysa det är knappast barnsligt.

Nej jag håller med.

Att andra ens orkar ge dig massa svar. Något var rejält fel när du drog från tråden senast pudel (förklaringen har uteblivet), något är uppenbarligen ännu mer fel nu.
Citera
2018-08-17, 23:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej, han sa att han skulle ha kommit ihåg om han hade gjort Helena något illa. Bara det. Och hur vet nu du att "det är så han menar", vilket dessutom är fel, då saken inte gällde att ha dödat någon, utan att ha gjort någon illa (DET är vd han säger!)? Och oavsett vad han hade gjort mot Helena hade han ju för fasen inte berättat det, för då hade ju minnesluckan flygit all sin kos. Nej, minnesluckan är konstruerad och "mannen med pilotglasögon" är totalbombad!

Men hur är du funtad? "då saken inte gällde att ha dödat någon"? Varför blev MMPG intagen på förhör då menar du? var det för att han INTE misstänktes ha mördat någon? Du kan ju inte märka ord på det här sättet i det här fallet.
När mmpg säger att han skulle minnas om han hade gjort Helena "illa" så handlar det givetvis om huruvida han har bragt henne om livet eller inte. Ditt resonemang är ju så idiotiskt och urbota dumt att klockorna stannar!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-17 kl. 23:14.
Citera
2018-08-17, 23:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Att andra ens orkar ge dig massa svar. Något var rejält fel när du drog från tråden senast pudel (förklaringen har uteblivet), något är uppenbarligen ännu mer fel nu.

Visst är det så men du tjänar inget på att låtsas spela smart, du vet ju själv vart felet ligger.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-17 kl. 23:15.
Citera
2018-08-17, 23:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Men hur är du funtad? "då saken inte gällde att ha dödat någon"? Varför blev MMPG intagen på förhör då menar du? var det för att han INTE misstänktes ha mördat någon? Du kan ju inte märka ord på det här sättet i det här fallet.
När mmpg säger att han skulle minnas om han hade gjort Helena "illa" så handlar det givetvis om huruvida han har bragt henne om livet eller inte. Ditt resonemang är ju så idiotiskt och urbota dumt att klockorna stannar!

Du vet precis hur det ligger till: Det är han själv som säger "gjort Helena illa", och det är just det som jag fokuserade på. Och det blir då en total härdsmälta att först säga att hade han gjort Helena illa, skulle han ha kommit ihåg det - det är ju bara den där lilla detaljen att han har den där skrattretande minnesluckan …
Sedan har jag hela tiden sagt att han måste inte vara den som har dödat Helena (!!!), men väl ha varit inblandad - och därmed varit med och gjort henne illa (som exempel). Ska du fortsätta att trassla?

lubbe75 kom med en fin kommentar. Jag orkar inte mer ikväll, tror jag.
Citera
2018-08-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ja exakt och du tjänar inget på att låtsas spela smart, du vet ju själv vart felet ligger.

Nej faktiskt inte, rent ärligt. Jag har ialla fall bidragit till viss information under det här året som inte bara är nys och spekulation genom att eftersöka uppgifter i bilregister, folkbokföringen mm, luska och fråga runt med folk i staden. Du har i din tur bara spekulerat och fått ”gudomliga insikter”. Du om någon bör veta (som också står i tråden) att den bästa källan jag anser mig ha är genom B. Men relationen till km och personens dignitet har gjort mig övertygad. Det innebär inte automatiskt att jag kan springa till källa A och kräva att hen skriver sin namnteckning på Flashback eller hur? Utöver denna källa finns två ytterligare från freija å lockerudarn som du också borde veta digniteten på. Försök komma med något konkret för fallets skull, själv lovar jag att sluta svara dig.(eller ja, det blir nog svårt😉
Citera
2018-08-17, 23:42
Medlem
Citat:
Du vet precis hur det ligger till: Det är han själv som säger "gjort Helena illa", och det är just det som jag fokuserade på. Och det blir då en total härdsmälta att först säga att hade han gjort Helena illa, skulle han ha kommit ihåg det - det är ju bara den där lilla detaljen att han har den där skrattretande minnesluckan …
Sedan har jag hela tiden sagt att han måste inte vara den som har dödat Helena (!!!), men väl ha varit inblandad - och därmed varit med och gjort henne illa (som exempel). Ska du fortsätta att trassla?

Nog fasen är pilot inblandad på x eller y sätt. Men glöm nu inte att alla ”ungdomar” kan dricka lite för mkt. Han kan därför ha legat bakom korvkiosken på torget mellan stängning av stadt till han plötsligt fick en insikt och ville ringa sin käresta.
Citera
2018-08-18, 01:44
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Jag tycker att vi är inne i en ny fas nu. Men tack ändå!
*
Ja, du är inne i en ny fas och vad jag kan förstå så är du övertygad om att "pilotmannen" är Helenas baneman.

Följande händelse har så vitt jag vet inte tagits upp av polisen och den har inte diskuterats här i tråden:
Det handlar om ett vittne som såg en danskregistrerad bil i trakterna kring Lugnås (Trankärr) tidigt samma morgon som Helena försvann. Mannen/männen uppträdde enligt vittnet mycket konstigt och stressat. Det gjordes så vitt jag vet resultatlösa sök i området av polisen där mannen/männen befann sig.

En relevant fråga är naturligtvis varför detta vittne inte berörts av polisen och i förlängningen kan man ju fråga sig om det möjligen fanns en "Danish Connection" med de danskar som befann sig/jobbade i Mariestad i juni 1992.

*
Citera
2018-08-18, 02:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Nej jag har ingen aning, men det är tur att du vet ALLT!
Citera
2018-08-18, 02:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nog fasen är pilot inblandad på x eller y sätt. Men glöm nu inte att alla ”ungdomar” kan dricka lite för mkt. Han kan därför ha legat bakom korvkiosken på torget mellan stängning av stadt till han plötsligt fick en insikt och ville ringa sin käresta.

Det är väl mer troligt att "pilot" låg bakom mordet på Helena än att han låg bakom korvkiosken? Men vad vet jag? ni i teamet vet ju allt...
Citera
2018-08-18, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
*
Ja, du är inne i en ny fas och vad jag kan förstå så är du övertygad om att "pilotmannen" är Helenas baneman.

Följande händelse har så vitt jag vet inte tagits upp av polisen och den har inte diskuterats här i tråden:

Det handlar om ett vittne som såg en danskregistrerad bil i trakterna kring Lugnås (Trankärr) tidigt samma morgon som Helena försvann. Mannen/männen uppträdde enligt vittnet mycket konstigt och stressat. Det gjordes så vitt jag vet resultatlösa sök i området av polisen där mannen/männen befann sig.

En relevant fråga är naturligtvis varför detta vittne inte berörts av polisen och i förlängningen kan man ju fråga sig om det möjligen fanns en "Danish Connection" med de danskar som befann sig/jobbade i Mariestad i juni 1992.

*
Ang fetmarkeringen. Detta har diskuterats i tråden, det var bla därför som PN diskuterades som inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in