Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
2022 såklart. Då är enda chansen. Det förutsätter dock att SD blir störst nu och att det byggs upp ömsesidig respekt mellan SD och Afs så att de kan bilda regering 2022. Det är oerhört viktigt och helt fundamentalt.
Så ni menar att det inte vore bättre om AfS kom in i riksdagen redan nu, för att kunna ta upp diskussionen kring Sveriges förfall under de kommande 4 åren?
Bättre kan du
Citera
2018-08-17, 22:11
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ni ja. Men jag pratar inte om ett fåtal procent jag pratar om potentiellt 10% av både sossar, borgare och diverse sovande.

Sossar till AfS? Det låter inte det minsta troligt såvida de inte kastar hela principprogrammet i papperskorgen och skriver ett nytt.
Citera
2018-08-17, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Så ni menar att det inte vore bättre om AfS kom in i riksdagen redan nu, för att kunna ta upp diskussionen kring Sveriges förfall under de kommande 4 åren?
Bättre kan du

Nej inte nu, 2022. Läs det du citerar!. De ska etablera sig och växa till dess, då vi ska satsa på ett SD+Afs Block. Bättre chans kommer aldrig att komma.

Då måste oppositionen få växa i sin. Takt. De allra flesta Sverigevänner borde således prioritera SD så de verkligen blir störst. Det hade sannerligen blivit den kioskvältare Sverige behöver. Kom ihåg att vi måste ha både sossar och borgare över på rätt sida en vacker dag. Det görs enklast via SD.
Citera
2018-08-17, 22:16
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nej inte nu, 2022. Läs det du citerar!. De ska etablera sig och växa till dess, då vi ska satsa på ett SD+Afs Block. Bättre chans kommer aldrig att komma.

Då måste oppositionen få växa i sin. Takt. De allra flesta Sverigevänner borde således prioritera SD så de verkligen blir störst. Det hade sannerligen blivit den kioskvältare Sverige behöver. Kom ihåg att vi måste ha både sossar och borgare över på rätt sida en vacker dag. Det görs enklast via SD.

Vart ska vi gå som inte vill ha kvotflyktingar, homoadoptioner, NATO, EU och som inte vill att alla som bott här ska få stanna? Ska vi klamra oss fast vid SD trots att det nu finns ett parti som ger oss vad vi vill ha?
Citera
2018-08-17, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Sossar till AfS? Det låter inte det minsta troligt såvida de inte kastar hela principprogrammet i papperskorgen och skriver ett nytt.

Därför ska de över till SD så strömmen blir jämn: L, Kd, C, S, M ----> SD ----> Afs = SD jättestort och Afs tillräckligt för att bli ett stödparti åt dem.

Principprogrammet skrivs inte om av minoriteter.

Hajjar du nu?
Citera
2018-08-17, 22:20
Medlem
Citat:

Jag läser väldigt noggrant
Problemet med dig är att du försöker ragga SD röster i Afs-tråden.
Det fattar väl vem som helst att det inte är bättre att vänta 4år för att kunna "etablera" sig in riksdagen
Säg till Åkesson att ta med sig paddlarna nästa gång
Citera
2018-08-17, 22:20
Medlem
Herzs avatar
Jag har för första gången vaknat ur min politiska koma. Under många år har jag varit en politisk ateist och inte deltagit i föregående val då jag tycker att alla riksdagspartier för dålig och lam politik. Jag har slutat kollat på Nyheterna på SVT för säkert 10 år sedan då deras PK-inslag är sjukt frustrerande så att man får upp blodtrycket varje gång man lyssnar på deras zombie-mentalitet.

Men nu jävlar har Afs ändrat på det!

Afs för en sjukt bra politik och är den perfekta medicinen mot allt det kaos som etablissemanget från Stockholm tvingat på oss allihopa. Äntligen har vi ett parti som vågar erkänna och se att invandringspolitiken är ett globalistiskt projekt som handlar om att förstöra svenskheten och det svenska samhället. Samma globalister som vill ta in flyktingar är dom som bombar sönder deras länder.

Afs är emot EU byrkåkratin och lobbyisterna och sätter istället det svenska folkets vitala intressen i fokus. Speciellt när de sade att Sverige köpt in PATRIOT luftvärnssystemet som är ett rån mot svenska skattebetalare, eftersom det är ett totalt värdelöst system som inte kommer skjuta ner någonting ifall det blir krig.

Sverige måste ut ur EU, vilket Afs är väl medvetna om. Det fungerar inte att EU ska bestämma över Sverige, vi måste ta tillbaka makten och bestämma över vårt egna land. Politikerna har lyckats lura oss att sälja vår egna suveränitet mot att vara en del av EU. Jag har inget emot att ha ett EU samarbete men det får inte innebära att man låter byråkrater styra över oss.

Jag hoppas verkligen vi får in Afs i riksdagen och att SD blir största parti. Det borde vara uppenbart för alla att invandringen har orsakat enormt dåliga konsekvenser för det svenska samhället: våld, kriminalitet, otrygget, våldtäkter, ekonomiska problem etc. Och sist men inte minst får vi inte nämna hur farligt det är med islamiseringen som kan polarisera samhället och även leda till ytterligare islamism och terrorism i framtiden.

Sverige är på god väg mot att bli ett dysfunktionellt U-land med massa muslimer som inte kommer vilja integrera sig i samhället. Hoppas Afs och SD kan rädda oss innan det blir försent. Även om de inte klarar av att styra landet så måste folket protestera på gatorna till slut och tvinga fram ett stopp för invandring och islamisering.

Man borde organisera massprotester mot fortsatt invandring efter valet. Folket måste reagera i tid innan det blir försent.
Citera
2018-08-17, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Vart ska vi gå som inte vill ha kvotflyktingar, homoadoptioner, NATO, EU och som inte vill att alla som bott här ska få stanna? Ska vi klamra oss fast vid SD trots att det nu finns ett parti som ger oss vad vi vill ha?

De kommer "ge er vad ni vill ha" i mindre utsträckning om de inte sammarbetar med ett parti som är störst.
Citera
2018-08-17, 22:24
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Men om vi nu följer dina teorier i tråden, så vad skulle ett AfS på 10% tillsammans med ett SD på 25% utgöra för reell skillnad i riksdagen? AfS måste in nu så att svensk politik kan sluta vara #Vänsterbliven så fort som möjligt.
Citera
2018-08-17, 22:25
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Jag läser väldigt noggrant
Problemet med dig är att du försöker ragga SD röster i Afs-tråden.
Det fattar väl vem som helst att det inte är bättre att vänta 4år för att kunna "etablera" sig in riksdagen
Säg till Åkesson att ta med sig paddlarna nästa gång

Jag gör det för Sveriges bästa, tro mig. Jag gillar Afs. Men de kommer aldrig ge oss det vi vill ha om de inte sammarbetar med det största partiet. Då måste det största partiet förbli störst först. Allt i sin takt.
Citera
2018-08-17, 22:32
Medlem
Citat:
Jag gör det för Sveriges bästa, tro mig. Jag gillar Afs. Men de kommer aldrig ge oss det vi vill ha om de inte sammarbetar med det största partiet. Då måste det största partiet förbli störst först. Allt i sin takt.
Eller hur, vem tror du går på dina teorier om vad som är bäst för svenskarna?
Sverigedemokraterna kommer med all sannolikhet bli största parti 2018 oavsett
Kan AfS tillsammans med SD debattera "sverigevänliga" frågor i riksdagens talarstol redan i höst, så vore det naturligtvis en klar fördel istället för att vänta till 2022 och ytterligare 500k invandrade bidragstagare.
Citera
2018-08-17, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men om vi nu följer dina teorier i tråden, så vad skulle ett AfS på 10% tillsammans med ett SD på 25% utgöra för reell skillnad i riksdagen? AfS måste in nu så att svensk politik kan sluta vara #Vänsterbliven så fort som möjligt.

Om tillräckligt många sossar och borgare vaknar under kommande kaosåren så kommer de flesta gå till SD och inte Afs. Afs kommer växa ändå. Behovet finns. Då snackbar vi Inga 25+10, utan kanske 30+10%.

Skulle däremot SD få 21 detta val, S blir störst och Afs få 4% så skulle sossara bli ännu mer sossar och borgarna mer borgare. Då är det definitivt kört. Vi är helt enkelt tvugna att få dem över tröskeln först. Det krävs strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in