Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-17, 20:33
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du har fattat noll. Sossarna har alltid varit störst. Även 2006. Det är inte det som är poängen här. Heller inte hur många kvoteflyktninar SD vill ha. SD kommer oavsett hållas utanför inflytande. Ingen tror nåt annat.

Poängen är att om SD blir störst så öppnas därigenom dörren och luckrar upp hela det politiska synsättet hos svenskarna oavsett vilkem politik de har. SD är för gemeneman emot invandring. Är folket benägna att rösta på ett sånt parti, även om partiet i sig inte är det till 100%, så skulle det skapa oändliga möjligheter att återskapa vårar land.
Det är mer troligt att ett parti som driver återvandring, platt skatt och "blonda, blåögda svenska barn i Bullerbyn"-retorik kan "återskapa" landet än ett parti som driver fortsatt invandring (kvotflyktingar), homoadoptioner och öppen svenskhet

Som SD:s partiledare själv säger: "Svenskheten sitter i värderingarna (sossig hbtq-liberalism) inte i det biologiska". För mig är det självklart att värderingar förändras, medan Rasen består.

Därför är en röst på AfS oändligt mycket bättre än en röst på SD.
Citera
2018-08-17, 20:33
Medlem
Citat:
Du har fattat noll. Sossarna har alltid varit störst. Även 2006. Det är inte det som är poängen här. Heller inte hur många kvoteflyktninar SD vill ha. SD kommer oavsett hållas utanför inflytande. Ingen tror nåt annat.

Poängen är att om SD blir störst så öppnas därigenom dörren och luckrar upp hela det politiska synsättet hos svenskarna oavsett vilkem politik de har. SD är för gemeneman emot invandring. Är folket benägna att rösta på ett sånt parti, även om partiet i sig inte är det till 100%, så skulle det skapa oändliga möjligheter att återskapa vårar land.

Att sossarna alltid har varit störst är helt irrelevant. SD kommer dessutom inte att bli rejält större än S heller, utan om de blir det, så kommer det snarare röra sig om några få procentenheter som mest. Och "SD-blocket" kommer att vara mycket mindre än de övriga. Så ingen kommer att höja på ögonbrynen (förutom SDare eller potentiella SDare).

Om SD förespråkar fördubblad kvotflyktinginvandring redan nu, samt alla andra vansinnigheter, så vågar jag inte ens gissa var de kommer att stå EFTER en eventuell framtida förhandling med fienderna. Och nu pratar vi om en förhandling tidigast 2022, då läget ser mycket värre ut än idag. Deras utgångsläge är katastrofalt och det kommer att bli ännu sämre efter en förhandling.

Det är bättre att inte rösta på SD, så att de inte blir störst. Ju mindre SD är desto större sannolikhet är det att M vågar samarbeta med dem. Är de för stora så kommer SD kräva mer. Är de mindre (helst mindre än M) kommer de inte kunna kaxa mot M, och därmed kan M leda detta M+SD-samarbete. Så vet du vad? Tänk strategiskt och långsiktigt. Rösta på AfS och låt SD bli lite mindre. Det är verkligen det bästa. Släng inte bort din röst!
Senast redigerad av IKN 2018-08-17 kl. 20:36.
Citera
2018-08-17, 20:37
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Alla jävla idioter som inte fattar att SD måste bli störst.

Afs tid är nästa val. Fattar ni inte det?! Ni kör Sverige ner i fördärvet. Nu fick SD 21,8% och lägre än S i Sentio. Alla röster på Afs är en röst på sjuklövern som vinner tid på folkutbytet. Vi har inte tid! Hör ni det?! Ni kommer ångra er djupt om inte SD blir störst.

Afs har dessutom större chans att växa om det blir en ny DÖ som håller SD utanför trots att de blir störst.
Då kommer oppositionen växa såpass att SD faktiskt har chans att bilda regering med Afs. Blir de inte störst är det mer legitimt att hålla dem utanför och får mindre reaktioner.

Hela världen kommer titta åt Sverige och om SD blir störst men hålls utanför kommer de flesta äntligen att vakna. Då är Alla dörrar öppna.

Kasta inte bort dett nu. Rösta på SD.
Vad har det för betydelse om SD blir störst på egen hand eller om de blir störst tillsammans med AfS? Hur blir situationen i Sverige bättre av att ett liberalt parti blir störst? Det kommer ha en mycket större effekt att ett nationalistiskt parti får ett bra resultat. Det sänder en tydlig signal till det svenska folket, massor av människor kommer inse att Sverige har fått nog, att nu har det gått så långt så att folk t.o.m. är beredda att rösta på ett nationalistiskt parti. Svenskar kommer få upp ögonen för att det är ok att värna om sitt eget folk och det kommer betyda mycket mer för svensk politik än att ett liberalt parti tar över tronen från ett annat liberalt parti.

Väldigt komiskt också att ni Jimmiepedes tror att ni kan vinna över oss genom att kalla oss för idioter. Jag vet att jag och de flesta andra som debatterar för AfS har högre IQ än dig, personer på våran intelligensnivå resonerar inte så enkelspårigt som du gör.
Citera
2018-08-17, 20:39
Medlem
Citat:
Det är inte SD som styrt Sverige din stolle!

Du verkar inte förstå. Afs skulle aldrig Klara en riksdagsplats nu. De skulle bli utskrattade och köra hela oppositionen med SD ner i fördärvet. Dessa två skulle inte klara att hålla god ton sinsemellan vilket skulle skapa kaos i oppositionen. Inget drar ner röster mer än sånt.

Nästa val däremot kommer de vara betydligt met etablerade och har förhoppningsvis börjat samarbeta med SD. Först då kommer vi kunna förändra Sverige. Blir S större än SD kommer folkutbytet eskalera. Vi har inte tid.
AfS kommer inte till riksdagen för att attackera SD utan för att dränera träsket. De kommer såklart samarbeta med sd i de frågor de är överens. Och de skulle knappast bli mer eller mindre osämja mellan sd och AfS om de kom in nu än nästa val.
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Vad yrar du om? Har aldrig sett ett parti i världshistorien få 100%, åsna.
Koreas arbetarparti.
Citera
2018-08-17, 20:41
Medlem
Reguluss avatar
Se mitt inlägg här för några argument att inte rösta på AfS:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?
Citera
2018-08-17, 20:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Om din röst inte betyder nåt, ellerere förvärrar situationen så ær det idiotiskt.

Jag vill ge en spark där bak mot etablissemanget. AfS verkar passa uppgiften perfekt. Ser fram emot debatterna i RD under nästa mandatperiod. Åkesson har nu gjort sitt. Har lyssnat på honom i åtta år och det behövs mer energi och kraft. Kvotflyktingar, öppen svenskhet och alla får stanna duger inte för mig.
Citera
2018-08-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag vill ge en spark där bak mot etablissemanget. AfS verkar passa uppgiften perfekt. Ser fram emot debatterna i RD under nästa mandatperiod. Åkesson har nu gjort sitt. Har lyssnat på honom i åtta år och det behövs mer energi och kraft. Kvotflyktingar, öppen svenskhet och alla får stanna duger inte för mig.

Jag skulle faktiskt se åtminstone de första riksdagsdebatterna om AfS kom in. Något som jag annars finner sjuuuuukt tråkigt och sömnframkallande. Och håller jag inte på att somna så blir jag irriterad och kan åka på huvudvärk istället.
Citera
2018-08-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Vad har det för betydelse om SD blir störst på egen hand eller om de blir störst tillsammans med AfS? Hur blir situationen i Sverige bättre av att ett liberalt parti blir störst? Det kommer ha en mycket större effekt att ett nationalistiskt parti får ett bra resultat. Det sänder en tydlig signal till det svenska folket, massor av människor kommer inse att Sverige har fått nog, att nu har det gått så långt så att folk t.o.m. är beredda att rösta på ett nationalistiskt parti. Svenskar kommer få upp ögonen för att det är ok att värna om sitt eget folk och det kommer betyda mycket mer för svensk politik än att ett liberalt parti tar över tronen från ett annat liberalt parti.

Väldigt komiskt också att ni Jimmiepedes tror att ni kan vinna över oss genom att kalla oss för idioter. Jag vet att jag och de flesta andra som debatterar för AfS har högre IQ än dig, personer på våran intelligensnivå resonerar inte så enkelspårigt som du gör.

Åter igen. AfS kommer inte att få några mandat, hur hjälper det Sverige? SD är inte liberalister för övrigt. Föreslår att ni fokuserar på nästa val, tills dess kan ni se till att ta ert ansvar för Sverige och göra det ni kan.

Och nej, det kommer inte att bli någon väpnad revolution, så lägg ner det tänket.
Citera
2018-08-17, 20:50
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag skulle faktiskt se åtminstone de första riksdagsdebatterna om AfS kom in. Något som jag annars finner sjuuuuukt tråkigt och sömnframkallande. Och håller jag inte på att somna så blir jag irriterad och kan åka på huvudvärk istället.

Med AfS kommer äntligen debatterna bli sevärda. Blir extra intressant att se Åkesson eller Bieler, den troliga efterträdaren, sida vid sida med Kasselstrand mot den svenskfientliga ljugande Sjuklövern.
Citera
2018-08-17, 20:52
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Åter igen. AfS kommer inte att få några mandat, hur hjälper det Sverige? SD är inte liberalister för övrigt. Föreslår att ni fokuserar på nästa val, tills dess kan ni se till att ta ert ansvar för Sverige och göra det ni kan.
AfS kommer få mandat, men det är irrelevant eftersom att inte förrän de, tillsammans med SD, blir största block kommer någon utav dem att få någon makt.
Citera
2018-08-17, 20:57
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
AfS kommer få mandat, men det är irrelevant eftersom att inte förrän de, tillsammans med SD, blir största block kommer någon utav dem att få någon makt.

Helt rätt. AfS och SD måste närma sig 50% innan vi kan se något ljus. Därför är det enskilt viktigaste att vi röstar in en opposition i RD som går till attack mot etablissemanget. SD har visat att de inte gör det utan istället vill vara till lags. Åtta år är bevis nog. Nu behövs ny energi och en helt annan ton i debatterna. Då kan det hända saker och 2022 kan bli året då det vänder.
Citera
2018-08-17, 20:58
Citat:
Ursprungligen postat av Eklund1989
Om SD vill ha fler röster så behöver de ha bättre politik. Därför röstar folk på AfS. Det spelar ingen roll om SD blir störs eller näst störst om de inte får igenom sin politik.

De kommer inte få igenom sin politik. Det är inte grejen här. Inte ens om deras politik är så Sverigevänligt som är önskvärt. Det är att oppositionen blir största parti och signaleneket som kommer öppna dörrar. Ren princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in