Citat:
Ursprungligen postat av
314Pi
Även om klimatet är en allvarlig fråga tror jag de flesta inser att ska man gör något för klimatet ska man inte bidra till att öka utsläppen från ytterligare hundratusentals invandrare genom att låta dem komma hit och bränna ännu mer koldioxid mot vad de gjorde i lerhyddan.
Abortfrågan handlar om veckor hit eller dit, skulle det synas i opinionen? Verkligen inte!
Du letar efter knappnålar i höstacken för att förklara en liten svacka i mätningarna. När man får svar från 45% nu under sommaren borde man lägga alla mätningar på sophögen. Det är den 9 september som gäller.
Håller inte med dig. Klimatfrågan har pushats våldsamt av MSM och SD har där låg trovärdighet. Det du skriver ovan om migrationens påverkan på miljön är visserligen sant, men det tänker de flesta inte på. Oyoto har i tråden länge pekat på hur SD skulle argumenterat, men nu är det för sent.
Aborter är ingen småfråga. Att det rör sig ”om veckor hit och dit” noteras nog inte av alla. I politikens ”visklek” blir det att ”SD är emot aborter”. Det handlar om partiets attityd mer än om konkreta förslag. Detta gäller också klimatfrågan ovan.
Och som jag skrev i mitt tidigare inlägg: SD skrämmer gamla sossar som ogillar invandring men som nu av sossarnas valarbetare blir itrummade att SD är ett högerparti. Detta har ju också Jimmy mer eller mindre medgett med sin vilja att bilda ett konservativt block med M och KD. S går hårt in för att återfå dessa väljare och har öppna dörrar om inte SD markerar minst lika hårt mot M som mot S.