Jaha ja. Så var Novus och Sentio neck-and-neck. Lycka till med alla spännande "inkompetensfaktor"-beräkningar utifrån
det underlaget...
Man kan hoppas att alla som pushat ding ding-teorin om institutens diaboliska "uppjustering inför valet" nu som karmastraff har fått varsin hemorrojd stor som ett biljardklot, så att de inte kan sitta ner utan att gråtskrika förrän 2019.
Har inte läst senaste dygnens reaktioner i tråden, men gissar att många förutsägbart har ridit runt på sina personliga käpphästar och deklarerat att minskningen beror på allt från vägran att haka på fjortis- och botdrevet mot Jimmy Durmaz, till att det kostar att göra sig lustig över klimatångest. Allt medan trådens vänstertroll med all säkerhet hävdar att det beror på att väljarna plötsligt har upptäckt vilken hemsk dödsknarkarnazistisk politik SD för, som att nån skulle ha gått
till SD den senaste mandatperioden utan att känna till huvuddragen i SDs politik – lika troligt som att nån skulle gå in på en strippklubb och inte upptäcka förrän de är mitt i en lapdance att det visst inte var Pingstkyrkan. "Ursäkta, jag trodde skylten 69 avsåg psalmen vi skulle sjunga".
Själv tror jag inte det handlar om enskilda händelser eller frågor, utan om att formtoppen kom för tidigt. Trender är svårfångade; ena dagen ska alla ha en fidget spinner, nästa dag vill ingen ha dem och affärerna står plötsligt med ett osålt berg som reas ut för 1:-/st. Hade valet legat i juni skulle MP ha åkt ut på röven och SD hade passerat 25.
Inte för att jag är nåt precisionsinstrument, men genom åren har jag kunnat konstatera att mitt SD-periodande har synkat tämligen väl med trenden för deras väljarstöd. Ibland tappar jag intresset och checkar ut i några månader, och det tycks oftast sammanfalla med att det ligger en allmän SD-leda och likgiltighet i luften som resulterar i en tillfällig kräftgång. Jag har helt enkelt ingen feeling just nu, och att döma av senaste OU är jag inte ensam. Rent logiskt är det svårmotiverat eftersom allt är lika illa som vanligt, 300K anhöriga knackar på dörren etc. Men finns inte feelingen så hjälper ingen logik. Kan en game changer kickstarta feelingen de sista 3 veckorna? Absolut. Men då får den komma
väldigt snart. Annars stannar det på 21-22.