Citat:
Ursprungligen postat av
Smoothman
Missförstå mig rätt. Jag hoppas innerligt att Sentio gjort bort sig i denna mätning och att siffran för SD är helt uppåt väggarna. Ingen skulle bli gladare än jag. Men du kan inte säga att det är en mätning? Sifo, Demoskop och Inizio samt ett stillastående Novus. Det är väl mer än en mätning?
Nu har jag i stort sett noll tilltro till bl a Sifos och Inizios siffror, riktiga skitinstitut, men som trend kan de ge en viss vägledning. Ökning eller sänkning... Men som jag sa i mitt tidigare inlägg, vill jag invänta Yougovs mätning på onsdag först.
Jag tycker inte att instituten är jämförbara, utan jag tittar hellre på samma institut över tid. Därför kan man tala om enstaka värde.
Sen tror inte jag att Sentio har gjort bort sig, utan redovisar en korrekt siffra utifrån den senaste tidens klimathets. Att förra sommaren var kall är glömt...
Så jag tror siffran var korrekt för den period den fångade, men jag tror inte den är korrekt idag. Bilbrandsfaktorn finns inte med. Den kommer med i nästa mätning.